Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies eron aloitteentekijänä

Vierailija
30.01.2021 |

Tuntuu, että miehet eivät ikinä eroa, vaikka suunnilleen inhoaisivat parisuhdettaan ja elämäänsä. Onko muilla samoja kokemuksia? On vaan niin vaikea ymmärtää, miksi kukaan haluaisi kitua huonossa suhteessa, elämä kun on lyhyt..

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet eivät eroa, koska sitten joutuisivat itse huolehtimaan kodin siivouksesta, ruoanlaitosta ym. Keski-iän ylittäneillä tuskin seksiäkään olisi kovasti tarjolla muualla. Nämä ukot sitten mäkättävät sohvan pohjalla, mutta kuitenkin nauttivat palvelusta. Useasti näissä tapauksissa nainen saa jossain kohtaa tarpeekseen ja häipyy.

Tais sitten palkkaavat siivoojan ja käyvät ravintolassa syömässä. Pari tällaista tiedän. 

Vierailija
42/56 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa voisi kysyä monelta naiselta.

Jos/kun nainen eropaperit jättää, niin se on tarkkaan harkittua ja taustalla on yleensä parisuhdehelvetti, miehen toimesta. Näin on hyvin monessa tapauksessa, en toki yleistä. Syitä on yhtä monia kun on parisuhteitakin, mutta naiset eivät lähde pitkästä liitosta hetken mielijohteesta, monesta riidasta on selvitty siihenkin asti, mutta joskus se parisuhde vaan tulee tiensä päähän, oli syy sitten mikä hyvänsä.

Niin ja silti jatkavat suhteessa vaikka inhoavat sitä miestä ja elämäänsä. Kuinka moni täälläkin valittaa, että inhoaa jopa miehen kosketusta. 

Koska tärkein syy on varmasti lapset. Te miehet ajattelette vain omaa napaanne- oli se syy sitten suhteeseen jäämiseen(mukavuudenhalu) taibero (uuden pllun himo), mutta naiset miettivät ja harkitsevat ja miettivät vielä kerran , ennenkuin eroavat, koska miettivät ennenkaikkea lasten parasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos/kun nainen eropaperit jättää, niin se on tarkkaan harkittua ja taustalla on yleensä parisuhdehelvetti, miehen toimesta. Näin on hyvin monessa tapauksessa, en toki yleistä. Syitä on yhtä monia kun on parisuhteitakin, mutta naiset eivät lähde pitkästä liitosta hetken mielijohteesta, monesta riidasta on selvitty siihenkin asti, mutta joskus se parisuhde vaan tulee tiensä päähän, oli syy sitten mikä hyvänsä.

Niin ja silti jatkavat suhteessa vaikka inhoavat sitä miestä ja elämäänsä. Kuinka moni täälläkin valittaa, että inhoaa jopa miehen kosketusta. 

Koska tärkein syy on varmasti lapset. Te miehet ajattelette vain omaa napaanne- oli se syy sitten suhteeseen jäämiseen(mukavuudenhalu) taibero (uuden pllun himo), mutta naiset miettivät ja harkitsevat ja miettivät vielä kerran , ennenkuin eroavat, koska miettivät ennenkaikkea lasten parasta.

Onko se aina lapsen etu, jos kotona vanhemmat eivät tule toimeen ja on painostava ilmapiiri? 

Vierailija
44/56 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se aina lapsen etu, jos kotona vanhemmat eivät tule toimeen ja on painostava ilmapiiri? 

Ei ole.

Mutta lapsen etu on, että vanhemmat yrittävät pariterapialla ensin selvittää sitä sotkua. Valitettavasti harva yrittää.

Eri

Vierailija
45/56 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan yhtä yleistä on se, että nainen löytää uuden miehen, pettää, dumppaa eksän pois ja aloittaa suhteen uuden kanssa.

Vierailija
46/56 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se oli mies joka eron lopulta halusi. Mutta uusihan silläkin oli katsottuna. Itse olin vielä yrittänyt, koska oma tilanne oli muuten aika huono eroon. Työkuviot jne. Mutta niistä selvisin, kun oli toki pakko. Exän uusi onni ei kyllä kauaa kestänyt. Itse taas olen ollut yksin ihan tyytyväisenä jo pari vuotta. Nyt vasta alkanut eräs suhde vakavoitumaan.

Vierailija
47/56 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mun mies kyllä jätti mut ihan sujuvasti. Tarjoutui jopa maksamaan koko avioeron, sen verran motivoitunut oli. Nykyään on löytänyt paljon uudemman ja ihanamman jolla ylpeilee ympäri somea <3.

Tottakia näitäkin on paljon koska eroja on paljon. Tilastollinen fakta kuitenkin on, että nainen on erossa aloitteellinen 2 kertaa kolmesta eli tuplasti useammin.

Vierailija
48/56 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokemusta. Viimeiset avioliitto vuodet oli kamalia. Mies nukkui sohvalla ja hädin tuskin puhui. Jos yritti yhtään kysyä mikä vaivaa niin tuli tiuskintaa vastaukseksi ja pakeni paikalta.

Minkäänlaista fyysistä tai henkistä suhdetta ei ollut. Saman katon alla asuttiin, mutta ei yhdessä. Oli kaksi tiimiä. Minä ja lapset sekä mies.

Eropapereiden laiton jälkeen sitten ruinusi, että yritetään vielä. No ei todellakaan. Sitten uhmakkaasti ilmoitti ettei aio jäädä yksin ja uusi nainen oli kuvioissa kahden viikon sisään.

Vierailija
49/56 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan yhtä yleistä on se, että nainen löytää uuden miehen, pettää, dumppaa eksän pois ja aloittaa suhteen uuden kanssa.

Kyllä. Minun lähipiirissäni on ollut neljä avioeroa liitoista, joissa yhteisiä lapsia. Kolmessa näistä nainen otti eron, koska vaihtoi lennosta uuteen mieheen. Neljäs ero tuli, kun vaimolle selvisi, että mies on saamassa lapsen toisen naisen kanssa. 

Vierailija
50/56 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä ainakin mies jätti eropaperit. Nyt sydän syrjällään mietitään, meinaako jättää myös toisen vaiheen hakemuksen.

Toistaiseksi mitään käytännön järjestelyjä ei ole tehty.

Ahdistavaa roikkua löysässä hirressä.

Siis anteeksi mitä mä just luin!?!?!

Haluatko vielä tollasen miehen vai?

Ja odotteles siinä hirressä vaan?

Vierailija
51/56 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät vaan eroa tilanteissa jotka muille olisi eron paikka. Työskentelen miesvaltaisella alalla ja paljon yhdessä matkustetaan sekä edustetaan niin onhan siellä tapauksia jotka aivan avoimesti pitävät sivusuhteita, tuovat näitä kakkosia tilaisuuksiin, puhuvat siitä että vaimoa eivät rakasta mutta eivät myöskään osaa lähteä. Vaikea myös uskoa etteivätkö vaimot tietäisi että heitä petetään. Sivusuhteet ovat kuitenkin pysyviä ja vuosien mittaisia ja itse tunnen nuo kakkosrouvat paremmin, ykkösiä en ole koskaan edes tavannut.

En tuomitse enkä arvostele mutta toki välillä mietin että onkohan kukaan kuitenkaan aidosti onnellinen enää noissa kuvioissa.

Vierailija
52/56 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eivät vaan eroa tilanteissa jotka muille olisi eron paikka. Työskentelen miesvaltaisella alalla ja paljon yhdessä matkustetaan sekä edustetaan niin onhan siellä tapauksia jotka aivan avoimesti pitävät sivusuhteita, tuovat näitä kakkosia tilaisuuksiin, puhuvat siitä että vaimoa eivät rakasta mutta eivät myöskään osaa lähteä. Vaikea myös uskoa etteivätkö vaimot tietäisi että heitä petetään. Sivusuhteet ovat kuitenkin pysyviä ja vuosien mittaisia ja itse tunnen nuo kakkosrouvat paremmin, ykkösiä en ole koskaan edes tavannut.

En tuomitse enkä arvostele mutta toki välillä mietin että onkohan kukaan kuitenkaan aidosti onnellinen enää noissa kuvioissa.

Kumppani voi olla hyvinkin onnellinen ja parisuhde kukoistaa kotona, vaikka toisella olisi sivusuhde.

Osa pettäjistä ei ikinä oikeesti osaa rakastaa tai kiinny oikeasti ihmisiin.

Vierailija
53/56 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en halunnut erota, koska suhteessa ei ollut mitään vakavia ongelmia, joita ei olisi voinut puhumalla selvittää. Nainen ei tarvitse vakavaa ongelmaa eroamiseen, siihen riittää joku epämääräinen fiilis. Mies katsoo enemmän kokonaisuutta, yhteisiä vuosia ja sen sellaista.

Toisaalta, annapa olla että nainen löytää jonkun kusipään joka kohtelee häntä kuin paskaa, niin siitä kultakimpaleesta nainen ei eroa vaikka mies itse työntäisi ovesta ulos.

54/56 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehille yleensä riittää, että joku pitää kodin pystyssä (ja saa itse taantua lapsen tasolle ja joku muu määrää). Yleensä eron takana on toinen nainen, jonka helmoihin pääsee.

Juuri näin. Yksin ei äijät pärjää. Ikinä en kotiini ottaisi.

Vierailija
55/56 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju mutta ajattelin tähän vielä kommentoida.

Täällä 37v eron juuri ottanut mies, pari ihanaa teiniä yhdessä kasvatettiin ja 19v yhdessä kuljettiin.

Eron syyt ovat moninaiset ja minäkin toki toisena osapuolena puoliksi syyllinen, mutta loppujen lopuksi juurisyy eroon oli exän huono itsetunto.

Se on aivan mahdoton tilanne kun alkaa pienentämään itseään ja hylkäämään kavereitaan ja elämäänsä, sitä varten ettei toinen vain loukkaantuisi mistään ja kokisi itseään kakkoseksi. Enkä ymmärrä miten niin saatoin itselleni tehdä, koska minulla on aina ollut vahva itsetunto ja rakastan ystäviäni.

Kaikki mahdolliset keinot yritin, viimeisimpänä totesin että hoidan nyt edes itseäni sitten ja josko toinen lähtisi edes siihen mukaan.

Nyt vuoden vaihteessa aloitin pysyvät elämäntapamuutokset eli ruokavalio, uni ja liikunta, mutta kun asenne on että minä olen viallinen  ja minun pitää ajatella kaikessa häntä, eikä mitkään keinot auttaneet, lähdin hakemaan itselleni terapiaa ja muuta apua, joka lopulta avasi silmäni ja sen jälkeen suuntani oli järkähtämättömän selkeä. Siitä tapahtui sitten paljon, isosti ja nopeasti.

En pysty käsittämään miksi toinen ei tullut piiruakaan vastaan, kaikenlisäksi olin vielä oikeasti hyvä mies, hoidin kotia, pyykkiä, lapsia, koiria, raha-asiat, tienaan hyvin ja täysin vapaa työ joten hoidin myös kaikki lasten lääkärit ja harrastukset jne, tein pääasiassa ruoat ja hoidin kauppareissut, järkkäsin ja maksoin ja huollatin autot, talot, matkat, korjasin ja remontoin mitä piti, kotona oli aina siistiä kun arvon primadonna tuli kotiin, ihan kaiken, koko ajan pidin hyvänä ja järjestin yhteistä aikaa.

Silti mikään ei riittänyt, ikinä, oli ihana viikonloppu niin sunnuntaina oli jo helvetti irti kun halusin lähteä maastopyöräilemään ja hän "oli ajatellut että pelataan vielä lautapelejä". Ikinä en voinut omia mielipiteitäni tai halujani sanoa rehellisesti, aina piti miettiä mitä sanoo ja miten sanoo jottei toinen räjähdä nollasta tuhanteen silmänräpäyksessä. Räyhäsi myös sylki lentäen lapsille vähän väliä ihan naurettavista asioista.

Se päätöksen tuleminen oli jännä, hän aamusta aloittaa raivon ja kiukun ja yhtäkkiä hän muuttuukin minun silmissäni pieneksi, turvattomaksi ja avuttomaksi pikkutytöksi, joka huutaa itku kurkussa apua ja turvaa, mutta ei kuitenkaan sitä suostu ottamaan vastaan.

Siinä hetkessä kuoli kaikki lämpimät ja romanttiset tunteet, en enää yksinkertaisesti nähnyt mitään tulevaisuutta hänen kanssaan.

Pitkään yritti liehitellä ja pisti kaikkensa likoon, mutta se ei vaan enää tuntunut miltään.

Nyt ostin oman kämpän mitä rupean remontoimaan itselleni ja lahjoitin vanhan kodin exälle, jottei lasten elämä muuttuisi nii  paljon.

Meillä oli valtavasti hyvääkin ja olen siitä surullinen, mutta haluan olla täysipainoinen ja turvallinen isä tyttärilleni, sitä en enää pitkään aikaan pystynyt olemaan.

Sääli seuraavia tulevia naisystäviäni, tuo suhde teki minulle aivan järkyttävän lukon päästää ketään naista enää henkisesti lähelle ja rajat kasvoivat kiinanmuuriksi, kusipää en ole milläänlailla vaan päinvastoin, mutta en tiedä uskallanko enää päästää ketään sydämeeni kun olen sitä nyt saanut parsittua kasaan.

Järkyttävää millaisen määrän kärsimystä voi aiheutua pelkästään siitä ettei itse tajua hakea apua omaan pahaan oloonsa, olen todella surullinen  siitä, mutta eron takia en ole kyyneltäkään tirauttanut, sitä pajan olon niagaraa tuli itkettyä suhteessa jo aivan tarpeeksi.

Ja hei, erosta on vasta viikko mutta voin jo nyt sanoa että voin paremmin koskaan aiemmin 🙃

Vierailija
56/56 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tekee aloitteen eroon vain jos uusi on katsottuna.