Mies eron aloitteentekijänä
Tuntuu, että miehet eivät ikinä eroa, vaikka suunnilleen inhoaisivat parisuhdettaan ja elämäänsä. Onko muilla samoja kokemuksia? On vaan niin vaikea ymmärtää, miksi kukaan haluaisi kitua huonossa suhteessa, elämä kun on lyhyt..
Kommentit (56)
Minä otin avioeron. Ex-vaimo ei ollut täysin luotettava, joten lopulat päätin, että helpompi olla yksin kuin epävarmuudessa. En ole katunut päätöstäni, enkä ole kaivannut uutta tiivistä suhdetta.
Samaa voisi kysyä monelta naiselta.
Eikö varattu jättänytkään perhettään? Nyyhkis.
Vierailija kirjoitti:
Jos/kun nainen eropaperit jättää, niin se on tarkkaan harkittua ja taustalla on yleensä parisuhdehelvetti, miehen toimesta. Näin on hyvin monessa tapauksessa, en toki yleistä. Syitä on yhtä monia kun on parisuhteitakin, mutta naiset eivät lähde pitkästä liitosta hetken mielijohteesta, monesta riidasta on selvitty siihenkin asti, mutta joskus se parisuhde vaan tulee tiensä päähän, oli syy sitten mikä hyvänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos/kun nainen eropaperit jättää, niin se on tarkkaan harkittua ja taustalla on yleensä parisuhdehelvetti, miehen toimesta. Näin on hyvin monessa tapauksessa, en toki yleistä. Syitä on yhtä monia kun on parisuhteitakin, mutta naiset eivät lähde pitkästä liitosta hetken mielijohteesta, monesta riidasta on selvitty siihenkin asti, mutta joskus se parisuhde vaan tulee tiensä päähän, oli syy sitten mikä hyvänsä.
Niin ja silti jatkavat suhteessa vaikka inhoavat sitä miestä ja elämäänsä. Kuinka moni täälläkin valittaa, että inhoaa jopa miehen kosketusta.
Monelle varmaan riittää, että saa sitä seksiä edes jonkin verran ja kaikki asiat ovat silloin hyvin. Ero otetaan, kun tulee parempaa tarjolle.
Ensin mietin, että kyllähän miehetkin jättää, mutta kun tarkemmin mietin niin kaikissa tuntemissani tapauksissa miehellä on ollut toinen nainen jo odottamassa. Eli miehet ei tosiaan eroa ennen kuin on se uusi, ennemmin pettävät kuin puhuvat niistä parisuhteen ongelmista. Tiedän myös useita eroja, joissa nainen on jättänyt miehen tämä pettämisen takia, mies ei ole edes silloin halunnut erota. Nyt siis puhun pitkistä parisuhteista, lyhyissä muutaman vuoden suhteissa eri juttu. Yksi poikkeus on josta kuulin tutuilta, siinä suhteessa nainen oli väkivaltainen, joten lähti ja jätti yhteisen pienen lapsen henkisesti ja fyysisesti väkivaltaiselle äidille :(
Vierailija kirjoitti:
Ei. Mun mies just jätti mut, 3kk sitten. 18v yhdessä.
Eikö ollut enää mitään toiveita yhteenpaluusta? Terapia? Aika? Eikö harkinta-aikana enää voi harkita?
Nimim. Kohtalotoveri, jätetty 1 vk sitten ja melkoinen kriisi päällä
Vierailija kirjoitti:
Täällä ainakin mies jätti eropaperit. Nyt sydän syrjällään mietitään, meinaako jättää myös toisen vaiheen hakemuksen.
Toistaiseksi mitään käytännön järjestelyjä ei ole tehty.
Ahdistavaa roikkua löysässä hirressä.
Jos mies ei halua olla sun kanssa, niin miksi sinä haluaisit olla sen kanssa? Vähän itsekunnioitusta nyt kehiin ja kämppää katsomaan! Jos teet selväksi että ero sopii sullekin, ukon kelkka saattaa kääntyä. Jos odotat kuin lammas teurastusta, se takuulla hyppää jonkun reippaamman kelkkaan ja jättää myös ne toisen vaiheen paperit.
Miehet eroaa vain, jos on uusi nainen valmiina.
Jos sitten muuten haluavat eron niin pettävät tai ovat muuten niin hankalia ja huonoja ettei naisella ole muuta vaihtoehtoa kuin erota ja nainen tekee erotyön.
Minun mieheni väittää, ettei tuo ole totta. Me tapasimme 40+, eli takana on useampia ihmissuhteita, joista hän on joistain itsekin eronnut, vaikka ei ole ollut varalla ketään.
Miehet eivät eroa, koska sitten joutuisivat itse huolehtimaan kodin siivouksesta, ruoanlaitosta ym. Keski-iän ylittäneillä tuskin seksiäkään olisi kovasti tarjolla muualla. Nämä ukot sitten mäkättävät sohvan pohjalla, mutta kuitenkin nauttivat palvelusta. Useasti näissä tapauksissa nainen saa jossain kohtaa tarpeekseen ja häipyy.
Erosin koska läheisyys ja seksi katosi. Lapset kasvoi (kaikki kolme) ja lähti kotoa pois, ja edelleen olin vailla rakkautta. Otin eron ja nyt uudessa parisuhteessa jossa lempi leiskuu. Sovittiin heti alkuun että jos seksi loppuu, niin loppuu suhdekin (tietty sairaudet ja ikä me molemmat huomioidaan). En edes muistanut miltä tuntuu olla haluttu. Mies 48v. Tiedoksi. Maksoin eksälle hyvän korvauksen talosta ja muusta omaisuudesta.
Eiköhän uskallus eroon liittyy käsitykseen omasta puolestavetävyydestä. Jos uskoo löytävänsä parempaa, niinnvoi erota tyhjän päälle. Jos ei, niin sitten ei eroa. Oli mies tai nainen.
Vierailija kirjoitti:
Miehet eivät eroa, koska sitten joutuisivat itse huolehtimaan kodin siivouksesta, ruoanlaitosta ym. Keski-iän ylittäneillä tuskin seksiäkään olisi kovasti tarjolla muualla. Nämä ukot sitten mäkättävät sohvan pohjalla, mutta kuitenkin nauttivat palvelusta. Useasti näissä tapauksissa nainen saa jossain kohtaa tarpeekseen ja häipyy.
Paskapuhetta. Lue mun viesti. Mies 48v. Osaan siivota ja tehdä ruokaa, sekä hoitaa lapsia. Toivottavasti kohta lasten lapsia. Tulen myös hyvin töissä toimeen sekä liikun aktiivisesti. Voit unohtaa kaljat sekä sohvalla makoilun. En ikinä sun kanssa tulisi toimeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tätä palstaa lukiessa näyttää se sianjättö olevan yllättävän vaikeaa naisillekin, aina löytyy syitä kuinka lapset ja asuntolaina ja mies on muuten ihana. Kai isot elämänmuutokset on kaikille pelottavia.
Miehiltä ehkä perinteisesti on myös enemmän odotettu periksiantamattomuutta ja epäonnistumisia, jollaiseksi ero voidaan kokea, on pidetty miehille häpeällisinä.
Tsiisus tota pilkkuvirhettä 😅
Pilkunnussija iski jälleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paskapuhetta. Lue mun viesti. Mies 48v. Osaan siivota ja tehdä ruokaa, sekä hoitaa lapsia. Toivottavasti kohta lasten lapsia. Tulen myös hyvin töissä toimeen sekä liikun aktiivisesti. Voit unohtaa kaljat sekä sohvalla makoilun. En ikinä sun kanssa tulisi toimeen.
Mahtaakohan ex-vaimon mielipide kyvykkyyksistäsi olla sama? Just saying. Omat kuvitelmat voivat olla jotain ihan muuta kuin toisen kokema todellisuus.
Omassa lähipiirissäni lähes kaikissa erotapauksissa mies on ollut aloitteellinen osapuoli. Ja ilman, että uusi olisi katsottuna valmiiksi. Ja mitä nyt juttuja olen kuunnellut, niin ihan samalla tavalla ne miehet käsittelevät parisuhteen ongelmia.
Tunnen myös monia naisia, jotka ovat pettäneet kumppaneitaan tai vähintäänkin jatkuvasti etsivät parempaa. Ei nämä ole mitään sukupuolisidonnaisia asioita.
Mies otti eron, oltiin oltu yhdessä 7 vuotta, joista alle vuosi naimississa. Ei oikein kertonut muuta syytä kuin sen että olin epäonnistunut laihdutusyrityksissä. Jotain viestejä kyllä,piippasi puhelimeen eli epäilen toista naista. Halusi sitten takaisin ja minä hullu otin. Ostettiin asunto ja taas alle vuoden päästä halusi erota. Liekö taas uusi katsottuna.
Miehellä on toinen odottamassa kun hän lähtee, ex lähti 20v jälkeen, ymmärsihän sen, oli tehnyt pitkään matkatöitä ja jäi sitten 8-16 töihin kotipaikkakunnalle, minä vuorotöissä niin joutui teinien kanssa tappelemaan tiskivuoroista parina iltana viikossa, ei ollutkaan enää siisti koti ja paikka viikonloppu retkien johtajana odottamassa kun saapui kotiin. Eron syyksi sanoi, ettei arki sovi hänelle, löysi 8v minua vanhemman kodinkoneen.
Toki aikani raivosin että onpa m6lkku mies, mutta minähän se tyhmä olin kun 20v katselin ukkoa.