Onko järkeä kulkea loppuelämää maski naamalla ja loput ajasta pelätä kotona?
Minusta ei. Aion ottaa riskin, ja elämäni takaisin, elää aivan kuten ennenkin. Tässä pelkäämisessä ja eristäytymisessä ei ole enää mitään järkeä. Mieluummin kuolen Koronaan ja elän elämääni, kuin pelkään ja rajoitan elämääni ja kuolen silti.
Kommentit (28)
En ole missään vielä käyttänyt maskia. Siis sehän ei suojaa kantajaansa vaan kertoo että saatat levittää koronaa ja yrität sillä suojata muita. Mihin myöskään se ei toimi.
Mulle ei tuota mitään ongelmaa käyttää ffp3-hengityssuojainta silloin, kun olen paikassa, missä ei voi pitää turvavälejä. Aika normaalia elämää olen elänyt pandemiasta huolimatta.
Aion elää niin kauan kuini tarvitsee ohjeiden ja suositusten mukaan. Pyrin suojelmaan itseäni ja tietysti läheisiäni ja kaikkia muita suomalaisia.
Ei tämä loppuelämää kestä, kun rokotteita saadaan lisää ja rokote tahti tehokkaaksi niin ongelma on ohi.
En ymmärrä pelkäämistä, mutta käytän maskia kaupassa käydessäni sen viisi-kymmenen minuuttia.
Eikä rajoitukset elämääni rajoita, turvaväli käytäntö saisi mielestäni jäädä pysyväksi. Läheisyyttä voin hakea tutuista, sitten kun kansa alkaa olla rokotettu.
Kun ottaa huomioon, ettei mitään pandemiaa ole meneillään, niin toki on ihan hysteeristä pelätä jotain flunssavirusta niin että koko yhteiskunta suljetaan.
Jotkut pitää maskia jopa ajaessaan yksin autollaan jonnekin. Ei hyvää päivää.
Ei ole järkeä. Maskin käyttö nyt ei mikään ponnistus ole, mutta kun pakolla suljetut elinkelpoisena yritykset alkavat tipahdella pelistä pois, alkaa omaisuuden uudelleenjako. Siihenhän tässä tähdätään.
G r e a t R e s et on homman nimi.
Ap, minulle sopii hyvin että kuolet koronaan, mutta toivon ettet tartuttaisi sitä muihin.
Vierailija kirjoitti:
Eivät kai kaikki pelkää?
Eivät. Läheskään kaikilla ei ole ollut edes mahdollisuutta eristäytyä kuten aloittajalla. Aika suuri osa on elänyt koko ajan ihan normaalisti. Noh, ehkä vaihtaneet ulkomaanmatkailun kotimaan matkailuun.
Jokin aika sitten jotkut joskus jopa kiivailivat tietyn ihmisryhmän huivien käytöstä, ja nyt ehkä sama ryhmä kiivailee siitä, etteivät kaikki pidä jotain esinettä naamallaan. Se on lievästi humoristista.
Katsopas kun tässä ei ole kyse vain sinusta. Meistä kaikista. Yhteistalkoot. Ei voi käydä sooloilemaan.
Vierailija kirjoitti:
Ap, minulle sopii hyvin että kuolet koronaan, mutta toivon ettet tartuttaisi sitä muihin.
Tukehdu maskiis.
Jos annetaan valta terveysviranomaisille niin kukaan ei saa kohta tehdä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Katsopas kun tässä ei ole kyse vain sinusta. Meistä kaikista. Yhteistalkoot. Ei voi käydä sooloilemaan.
Paljonko olet satsannut omaa rahaa koronan torjuntaan?
"Loppuelämän"? Ajattelit siis kuolla n. vuoden sisään - onko sinulla mahdollisesti terminaalisyöpä tms.?
Mä pidän maskia töissä ja kaupassa ja sisätiloissa jos ei pysty pitämään turvavälejä. Olen ihanNormaalisti Ilman maskia ulkona.
En ole ajatellut että minun pitäisi tätä juttua pelkäämään. Pyrin elämään turvallisesti.
Hysterian en ole ajatellut antaa hallita yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Ap pelkää koronaa? Luuseri
Mun mielestä tässä ei ole mitään yhtä oikeaa. Jokainen reagoi sen omaan tuntemuksensa ja luonteeseen mukaan tilanteessa.
Ihan turha siellä on Huudella. Törppö taidat olla.
Ei.