Sivut

Kommentit (66)

Ukko38

Vaikuttaa negatiivisesti, koska remontin hinta on laitettu myyntihintaan ja sitten esittelykuvissa 90% kuvista on sitten keittiöstä.

Todennäköistä on myös, ettei laadullisesti ja tyylillisesti vastaa tarpeitani.

Henk. Koht ostan vain kämppiä, joissa on kaikki pinnat rempattava tai kaikki pinnat juuri rempattu kerralla.

En siedä eri aikakausien kerrostumista sisustuksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Taloyhtiöissä on vain niin tarkat säännökset rempalle. Pitää tehdä tarkat ilmoitukset, palkata valvojat, sähkömiehet ja putkiasentajat, että helpommalla pääsee kun keittiö on rempattu ja esim. liesi om oikealla paikalla, tasot on muuta kuin teräksinen levy ja tiskikone löytyy. Kaapinovet voi vaihtaa sitten itsekin ilman paperisotaa.

Vierailija

Tottakai vaikuttaa, se on asunnon kallein remontti. Jos hintaero remontoimattomaan ei ole suuri, ostan remontoidun mieluummin. Jos ovien väri ei miellytä, ne voi teipata sen väriseksi, että miellyttää ja halvalla. Koko keittiön uusiminen on iso remontti ja sen kerran kokeneena ostan mieluummin asunnon, missä se on tehty.

• ylös 6
  • alas 10
Vierailija

Ihmiset haluavat erilaisia asioita keittiöltään ja asunnostaan. En halua maksaa toisten tekemistä rempousta, joten mieluummin ostan sellaisen, jonka voin itse rempata mieleisekseni. Sama koskee kylppäria/saunaosastoa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan kauheasti kun muijat vaatii heti itsensä näköisen keittiön. Eli voi jopa vähentää kiinnostusta.

Mutta on eri asia vaihtaa/maalata keittiönkaapinovet ja tasot kuin repiä koko keittiö irti.

Kyllähän jo keittiön kaapeissa on trendejä. Nykyisin ei ole alakaappeja vaan vetolaatikoita. Monet haluaa aamiaiskaapin, saarekkeen breakfastbareineen , integroidut koneet ja jenkkityyliset valtavat kylmälaitteet. Erilliset uunit ja liesitason. Omakotitalossa apukeittiö ja tilava ruokakomero.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla kyllä vaikutti, kun viime syksynä etsin asuntoa. Putkiremontin piti olla tehty, se oli ehdoton vaatimus, mutta olihan niitä sellaisiakin putkiremontoituja asuntoja, jossa keittiössä putkirempan yhteydessä oli uusittu vain välitilan laatoitus, kun on ollut pakko ja kaikki kaapistot esim. 60-luvulta alkuperäiset. 

Jos olisi ollut paljon rahaa, ei olisi haitannut, mutta itselläni ongelma oli se, että sain asuntolainaa kyllä tosi hyvin ja älyttömän alhaisella korolla, mutta ei sillä asuntolainalla saa ns. pintaremonttia maksaa. Eli sitä keittiön kaapistojen vaihtoa varten olisi pitänyt ottaa remonttilainaa ja se ei enää niin halpaa rahaa olekaan. Tämän varmistin sekä Nordeasta että OP:sta, kun lainapäätöstäni pähkäilin.

Mikä korko remonttilainoissa on?

Sekä OP:ssa että Nordeassa se katsottiin ihan tavalliseksi vakuudettomaksi lainaksi tai "joustoluotoksi" ja korkotaso sen mukaan. Lähemmäs 10 % mentiin muistaakseni molemmissa, googlaamalla löytyy. 

Erona on siis se, että jos asuntoon tehdään esim. putkiremontti, siihen saa kyllä käyttää asuntolainaa, mutta sellainen pintaremontti katsotaan sisustamiseksi ja ehdot on samat kuin muissa vakuudettomissa luotoissa.

Katselin mm. yhtä kaksiota, jossa oli putkiremppa tehty, mutta asunto oli muuten alkuperäisessä 60-luvun kunnossa. Hintapyynti oli 80 000. Samasta talosta oli vähän aikaisemmin myyty samanlainen asunto, mutta keittiö oli rempattu LVIS-saneerauksen yhteydessä ja samoin muu asunto eli mitään ns. pintaremonttia ei olisi tarvinnut tehdä. Hintapyynti oli muistaakseni 120 000. Ajattelin, että no tuo 80 tonnin kämppähän on hyvä ostos, kunnes olin lainaneuvottelijaan yhteydessä ja pyysin tekemään laskelman asuntolainaan ja remonttimiehen nopean arvion mukaiseen keittiö- ym. remonttiin. Korkoineen tuo 80 tonnin asunto olisi tullut mulle kalliimmaksi ja kaikki se vaiva siihen päälle. Tuon jälkeen en enää katsellut kuin sellaisia asuntoja, joissa tarvitsee vain maalata seinät tms. pientä.

Tilannehan on tietysti aivan eri, jos pystyy itse tekemään jotain tai on jotain tuttuja tms., jotka tekee tai auttaa. Itselläni ei ole, enkä osaa/pysty/halua itse tehdä mitään eli koko remontti olisi pitänyt ostaa.

• ylös 10
  • alas 0
Vierailija

Riippuu mihin tarkoitukseen asunto tulee. Sijoitusasunnossa rempattu ja neutraali keittiö on plussaa, omaan voi remontoidakin kunhan myyntihinta on oikea.

Vierailija

Ei yhtään, suurin osa pakettikeittiöistä on surkeita, kukaan ei sellaista halua jos tykkää kokata.

Ne yläkaapit alhaalla ja liesituuletin metrin liian alhaalla.. Ei tilaa kunnolla heilutella wokkia yms.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla kyllä vaikutti, kun viime syksynä etsin asuntoa. Putkiremontin piti olla tehty, se oli ehdoton vaatimus, mutta olihan niitä sellaisiakin putkiremontoituja asuntoja, jossa keittiössä putkirempan yhteydessä oli uusittu vain välitilan laatoitus, kun on ollut pakko ja kaikki kaapistot esim. 60-luvulta alkuperäiset. 

Jos olisi ollut paljon rahaa, ei olisi haitannut, mutta itselläni ongelma oli se, että sain asuntolainaa kyllä tosi hyvin ja älyttömän alhaisella korolla, mutta ei sillä asuntolainalla saa ns. pintaremonttia maksaa. Eli sitä keittiön kaapistojen vaihtoa varten olisi pitänyt ottaa remonttilainaa ja se ei enää niin halpaa rahaa olekaan. Tämän varmistin sekä Nordeasta että OP:sta, kun lainapäätöstäni pähkäilin.

Mikä korko remonttilainoissa on?

Sekä OP:ssa että Nordeassa se katsottiin ihan tavalliseksi vakuudettomaksi lainaksi tai "joustoluotoksi" ja korkotaso sen mukaan. Lähemmäs 10 % mentiin muistaakseni molemmissa, googlaamalla löytyy. 

Erona on siis se, että jos asuntoon tehdään esim. putkiremontti, siihen saa kyllä käyttää asuntolainaa, mutta sellainen pintaremontti katsotaan sisustamiseksi ja ehdot on samat kuin muissa vakuudettomissa luotoissa.

Katselin mm. yhtä kaksiota, jossa oli putkiremppa tehty, mutta asunto oli muuten alkuperäisessä 60-luvun kunnossa. Hintapyynti oli 80 000. Samasta talosta oli vähän aikaisemmin myyty samanlainen asunto, mutta keittiö oli rempattu LVIS-saneerauksen yhteydessä ja samoin muu asunto eli mitään ns. pintaremonttia ei olisi tarvinnut tehdä. Hintapyynti oli muistaakseni 120 000. Ajattelin, että no tuo 80 tonnin kämppähän on hyvä ostos, kunnes olin lainaneuvottelijaan yhteydessä ja pyysin tekemään laskelman asuntolainaan ja remonttimiehen nopean arvion mukaiseen keittiö- ym. remonttiin. Korkoineen tuo 80 tonnin asunto olisi tullut mulle kalliimmaksi ja kaikki se vaiva siihen päälle. Tuon jälkeen en enää katsellut kuin sellaisia asuntoja, joissa tarvitsee vain maalata seinät tms. pientä.

Tilannehan on tietysti aivan eri, jos pystyy itse tekemään jotain tai on jotain tuttuja tms., jotka tekee tai auttaa. Itselläni ei ole, enkä osaa/pysty/halua itse tehdä mitään eli koko remontti olisi pitänyt ostaa.

Totta! Ja vaikka itse pystyisikin tekemään kaikkea, niin sähkömies, putkimies ja valvoja on pakolliset ainakin taloyhtiörempoissa. Ja ne ei mitään halpoja ole. Plus paperisota taloyhtiön kanssa, keittiösuunnitteluun kuluva aika ja maksaahan se itse keittiökin runkoineen, tasoineen ja altaineen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos remontti on tehty vain myyntiä varten, niin lähinnä vain harmittaa. Oman kodin ostamisessa odotan eniten toimivaa keittiötä, enkä haluaisi purkaa juuri tehtyä keittiötä. Toiveena on esimerkiksi paljon laskutilaa lieden ympärillä, mikä harvoin toteutuu rempatuissa keittiöissä.

Jos taas sattuisi sellainen ihme, että keittiö on kaikin puolin toimiva, niin remppa olisi plussaa. Se vain on sen verran harvinaista, että myyjänä en ottaisi sitä riskiä.

Mikä on paljon laskutilaa? Molemmin puolin jonkin verran vai metritolkulla? Mikä on toimiva keittiö?

Tämä tietysti vaihtelee jokaisen omien mieltymysten ja keittiön käyttötapojen mukaan mutta itse kaipaisin työskentelytilaa lieden vierelle vähintään metrin lieden molemmille puolille. Saareke olisi siinä mielessä hyvä, että saisi lisää syvyyttä myös lieden taakse, jolloin pannut saa paremmin levyille.

Toimivassa keittiössä on tilaa kaikille tarvikkeille, riittävästi pistokkeita oikeissa paikoissa, runsaasti laskutilaa ja hyvä valaistus.

Vierailija

Miel ostan asunnon, johon ei ole juuri vain myyntimielessä remontoitu keittiötä mahd huonoin materiaalein. Epäilyttävää, jos keittiö juuri uusittu.

Sanni16kerava

Vierailija kirjoitti:
Taloyhtiöissä on vain niin tarkat säännökset rempalle. Pitää tehdä tarkat ilmoitukset, palkata valvojat, sähkömiehet ja putkiasentajat, että helpommalla pääsee kun keittiö on rempattu ja esim. liesi om oikealla paikalla, tasot on muuta kuin teräksinen levy ja tiskikone löytyy. Kaapinovet voi vaihtaa sitten itsekin ilman paperisotaa.

Ei niissä säännöksissä ole mitään ihmeellistä, ihan normaalia lupatoimintaa ja rakennusvalvontaa.

Se on vähän niinkuin osakeasunnon myynti.
Moni luulee että se on kuin ydinfysiikkaa ja palkkaa välittäjän, jolle maksaa 5 tonnia.
Itse tekemällä kulut on muutaman satasen ja jokunen tunti käytettyä aikaa.

Jos on normaalilla järjellä varustettu ihminen, selviää osakeasunnon myynnistä sekä keittiöremontin rakennuttamisesta.

Vierailija

Vaikuttaa siten että ostan mieluummin kämpän jossa hyväkuntoinen 50-70-luvun retrokeittiö kuin uusi tylsä valkoinen halpa tai liian erikoinen. En halua maksaa muiden tekemistä rempoista koska tyyli eroaa kuitenkin omastani. Yleensä lattiat pilattu samassa rempassa.

Jos taas vaihtoehtona on täysin kulahtanut keittiö niin sitten tietenkin uudempi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Riittää kun otat selvää (vaikka googlettamalla) mistä pitää ilmoittaa taloyhtiölle ja niistä teet ilmoituksen. Siihen menee 10 min. Haluavat lähinnä tietää että ammattilainen tekee sähköt ja putket ja että esim. kylppärirempassa vesieristäjällä luvat.

Mikä valvoja?:). Eikä siellä mitään paperisotaa tule. Yleensä ilmoitus riittää ja joskus voi tulla ohje mitä sinne pitää lähettää, esim. sähköpöytäkirja remontin loputtua.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa siten että ostan mieluummin kämpän jossa hyväkuntoinen 50-70-luvun retrokeittiö kuin uusi tylsä valkoinen halpa tai liian erikoinen. En halua maksaa muiden tekemistä rempoista koska tyyli eroaa kuitenkin omastani. Yleensä lattiat pilattu samassa rempassa.

Jos taas vaihtoehtona on täysin kulahtanut keittiö niin sitten tietenkin uudempi.

Lisään vielä, että tosiaan järjen käyttö sallittu. Itse uusin myyntiin menevän sijoituskämpän keittokomeron koska aika oli ajanut sen ohi ja vaikutti selkeästi myyntiin. Säästin kaapit. Vaikuttaa siis se mihin tarkoitukseen asunto tulee.

Riippuu miten keittiön remppa on toteutettu. Tiskikoneen voi aina hankkia vanhaan keittiöön. Lisäksi pientä pintaremonttia niin vanhakin näyttää hyvältä. En innostu vastarempatuista keittiöistä jos värisävyt ovat hyvin kontrastisia ja erikoisia. Jos on käytetty paljon mustaa ja sen parina valkoista, en innostu. Kirkkaat värit myös out. Vaaleet ja hillityt menee läpi.

Vierailija

Riippuu täysin siitä, miellyttääkö se keittiö itseä. Punamusta juuri rempattu keittiö, en mennyt edes katsomaan muutenn kivaa asuntoa. Olisin mieluummin rempannut ja valinnut hillitymmät värit itse. Eikä ollut edes induktioliettä laitettu, tavallinen keraaminen vain. Jos taas on käytännöllinen keittiö ja värit hyvät, sitten se vaikuttaa positiivisesti. Koska ihmisten maku varsinkin Suomessa on hyvin erilainen, en lähtisi remontoimaan keittiötä pelkästään myyntiä varten. 

Vierailija

Paljon. Ollaan etsimässä taloa, ja nämä nykytrendin mukaisesti rempatut keittiöt ovat aiheuttaneet ei-ei - reaktion monelle muuten hyvälle taloehdokkaalle.

Parempi olisi, kun myyjä jättäisi mauttomat rempat tekemättä ja antaisi ostajan päättää itse, millaisessa haluaa asua.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.