Appivanhemmat puhuvat niin kuin juuri minä en haluaisi lapsia
Meinasi eilen pää räjähtää kun olivat kylässä. Alkoivat puhua lapsenlapsista ja anoppi itsekseen märehti "kyllähän me niitä toivottaisiin, mutta jos tuo Kaisa ei halua niin eihän sille mitään voi".
Minähän nimenomaan haluaisin jo lapsen hankkia, mutta mies ei uskalla milloin mistäkin syystä :D
Kommentit (9)
Pyydä, että miehesi kertoo heille tilanteestaan.
Ikävää, että sinua syyllistetään.
Miksi annat heidän jauhaa tuollaista. Heidän halunsa ei liity asiaan millään tavalla.
Onkohan miehesi väittänyt vanhemmilleen ettet sinä niitä halua? Ei uskalla kertoa totuutta?
Vierailija kirjoitti:
No sano se niille äläkä pään sisällä räjähtele.
Tokaisin kyllä, että kyllä minun puolestani voisi lapsi tulla. Ärsyttää vain tuollaiset olettamukset, että kyllä heidän poikansa varmasti haluaa heti lapsia ja kaikki on nyt riippunut vain minun tahdostani. Tai sitten mies on mennyt valehtelemaan jotain.
Meillä oli vähän sama tilanne, vaikka appivanhemmat eivät sanoneetkaan mitään meille suoraan. Asia ratkesi sillä, että mieheni kertoi appiukolle todellisen syyn siihen, miksi meillä ei ole lapsia. Ja lapsiakin tuli sitten myöhemmin.
Kuka suostuu kuuntelemaan tuollaisia törppöjä? Lastenhankinta tai hankkimatta jättäminen ei kuulu millään lailla ulkopuolisille. Kukin kertoo sitten jos on jotain mitä haluaa kertoa.
Sympatiat, raivostuttavaa mutta ei sitä kannata ottaa niin vakavasti.
Meillä taas oli toisin päin, puolisoni on minua vanhempi ja hänellä on ollut vähän railakkaampi nuoruus. Kun "vakiinnuimme" alkoi pistää muutenkin elämäänsä järjestykseen, halusi myös lapsen ja parin vuoden harkinnan jälkeen minäkin olin valmis. Appivanhemmat olivat aivan tuohtuneita kun minä pakotan miehen nyt isäksi vaikka hänen tulisi nyt vihdoin keskittyä saamaan se tutkinto valmiiksi! Ja minähän hänen sanomisiaankin kontrolloin tietysti.
Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, itse sain synninpäästön appivanhemmilta kun se mies vihdoin sai ne heidän kauan odottamansa maisterin paperit käteen.
No sano se niille äläkä pään sisällä räjähtele.