Perustelut sille miksi en altistunut koronalle tässä tilanteessa?
Itselläni oli normaali suu-nenäsuoja. Toisella henkilöllä ei ollut ja hän oli minua erittäin lähellä (0-1 metriä) noin 20 minuutin ajan. Kuumeinen. Testattiin seuraavana päivänä koronapositiiviseksi. Virallisesti en altistunut, koska minulla itselläni oli suoja. Olen luullut, että käyttämäni suoja ei suojaa minua vaan muita minulta. Mutta näköjään se sitten suojaa minutkin.
Jäljityssoiton tekijältä en saanut selitystä. Sanoi vaan, että altistusta ei ole tapahtunut ja saan elää ihan normaalisti.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Tässä suora lainaus THL:n sivuilta: ”Kasvomaski ei ole varsinainen hengityksensuojain, eikä se suojaa tehokkaasti käyttäjäänsä.” Olisi kiinnostavaa kuulla, miten tästä on päädytty siihen päätelmään, että se suojaa käyttäjäänsä täydellisesti eikä mitään altistusta tapahdu, jos on maski.
Se minuakin olisi kiinnostanut, mutta en saanut selitystä. Siksi täältä luotettavasta foorumista kyselen olisiko jollain antaa selitystä :D
Ap
Se sairastuminen riippuu siitä paljonko kyseistä virusta saa kehoonsa altistumisen aikana. Toiset oireilee herkemmin pienestä määrästä ja toiset ei ollenkaan vaan tarvitsevat enemmän näitä taudinaiheuttajia oireillakseen. Tähän perustuu oireeton tartuttaminen eli yleensä samaa sakkia ovat nämä ihmiset jotka eivät ole ”koskaan” kipeitä.