Mies haluaa pitää taukoa, meinaako tämä eroa?
Meillä on ollut nyt paljon riitoja, ja mies tänään sanoi, että haluaa pitää pari päivää taukoa ja sillä aikaa miettiä asioita. Hän on kuulema ihan sekaisin mitä haluaa, ei jaksa tätä elämää, eikä muutenkaan tiedä mitä elämällään tekisi esim. Mitä lähtisi opiskelemaan (mies on työtön ollut lähes koko elämänsä, ikää 31 v). Ilmeisesti hänellä siis jonkinlaista masentuneisuutta, kehotin että puhuisi ammattilaiselle. Mies sanoi, että tämän tauon aikana puhuisi parhaalle ystävälleen, koska ei ole nyt muutamaan päivään edes jaksanut juuri muuta tehdä kuin olla kotona. Haluaisi myös tänä iltana juoda muutaman, ja turruttaa aivonsa edes hetkeksi. Mies myönsi, että on kohdellut minua huonosti (olen siis itsekin loppu siihen, että joudun aina miettimään onko mies edes tosissaan), mutta ei osannut sanoa siihen syytä.. kysyin, mitä syitä olisi sitten suhdettamme jatkaa, niin vastasi että kyllä välittää, mutta kannattaako muuten huonoa suhdetta jatkaa..
Kannattaako minun vain suoraan suhtautua niin, että ero tulee ja jatkan elämääni? Vai onko tällainen parin päivän tauko ok? Sanoin kyllä, että jos jatketaan, niin molempien pitäisi panostaa suhteeseen enemmän, ja hän oli samaa mieltä.
Kommentit (67)
Katsopa ap huvikseen, kuinka pitkään menee että mies ottaa yhteyttä kun et pommita tai laita yhtään mitään.
Mä veikkaan kolmea viikkoa kun on rellestänyt ja alkaa darra ja rahattomuus painamaan.
Ja sähän otat sen viereen hoivattavaksi kunnes mies lähtee pllua saatuaan päivän parin päästä.
Ja kohta ssä itket taas mammapalstalla.
Rauhoitu nyt ja anna miehen olla, se ei halua sua etkä sä tarvitse sitä mihinkään, olet roikkuja.
No eihän tuossa nyt mitään! Odotat nyt kiltisti pari päivää, sitten kokkaat hänelle, annat piparia ja sovitte kaikki riidat. Sitten mies lähtee kavereiden kanssa mökille ja sinä päästät, koska lupasit antaa tilaa ja jäät kotiin ihmettelmään mitä ne punaiset syylät pimpissäsi on ja miksei se mies taas vastaa...
Aapee, nyt laitat miehelle viestin että et enää häiritse häntä ja rauhoitut.
Huomenna soittelet kaveris läpi ja lähdette baariin. Pui näitä jonkun likkakaverin kanssa läpi että se sanoo miehen olevan mlkku eikä tuossa ole järkeä roikkua.
Perinteinen selitys toiselle naiselle.
Olet tipahtanut hänen asteikollaan ns. varasijalle, jos uusi kulta ei haluakaan mitään syvempää.
Vierailija kirjoitti:
Olet tipahtanut hänen asteikollaan ns. varasijalle, jos uusi kulta ei haluakaan mitään syvempää.
No en ehkä usko, mies kuulosti aidosti masentuneelta ja siltä, että ei jaksa elämäänsä enää, eikä ole luotettavia ystäviä kelle puhua paitsi ehkä yksi, jolle aikoo ensimmäisen kerran nyt avautua. Puhui myös siitä, että ei tiedä haluaako enää edes asua täällä.
Mutta voihan se olla, että mies ei välitä minusta oikeasti, mitä olen epäillytkin. Joten taidan mennä sillä asenteella, että ero on parempi. Ansaitsen tosiaan parempaa, olen niin monta mahdollisuutta miehelle jo antanut ja tehnyt kaikkeni suhteen eteen.
- Ap
Itse olen kerran ehdottanut taukoa, siis myös lyhyttä muutaman päivän, koska ajattelin että se selkeyttäisi ajatuksiani siitä, haluanko jatkaa suhteessa. Elämässäni oli silloin muutenkin stressiä, niin teki ihan hyvää olla erossa se aika.
Minusta tällainen alle viikon tauko on vielä täysin ok, mutta johonkin kuukauteen en kyllä suostuisi.
Anteeksi, kun kirjoitan suoraan, mutta tää on niin nähty ja koettu, että mies haluaa "miettiä".
Ne ei mitään mieti, vaan uusi nainen on jo katsottuna.
Olen itse kokenut yhden "miettimisen" ja vieressä seurannut useaakin "miettimistä", joista yksi oli törkeyden huippu: opiskelin 90-luvun alussa parhaan ystäväni miehen kanssa samassa koulussa/ryhmässä ja lähdimme tutkimusryhmän kanssa Ahvenaanmaalle.
Mies kertoi mulle keskellä pimeää merta, että on vaihtanut parhaan ystäväni, joka luuli miehen miettivän, yhteen ryhmämme opiskelijoista.
Kännykät eivät olleet tuolloin vielä kovin yleisiä, joten jouduin katsomaan ja kärsimään viisi päivää periferiassa ennen kuin pääsin kotiin lankapuhelimen ääreen kertomaan havainnoistani.
Vieläkin oksettaa.
No jos mies kuulosti aidosti masentuneelta ja että pää hajoaa koko elämään, ja on sanonut että meinaa tuona aikana avautua ystävälleen, niin en ehkä menisi heti miettimään että syy onkin toinen nainen. Tuskin mies tuossa mielentilassa kykenee hyppäämään uuteen suhteeseen, ja mitä hyötyä vain 2 pv tauosta olisi muutenkaan siinä vaiheessa.
Toki kannattaa jo asennoitua siihen, että ero tulee. Ihan jo siksi, että kuulostaa siltä että anssitset parempaa. Ei tollaisen miehen kanssa voi kunnolla seurustella.
Joku pari päivää nyt voi tarkoittaa ihan mitä tahansa.
Pari kk tai pidempään tarkoittaa toista naista jonka kanssa haluaa katsoa tuleeko mitään.
Täytyy sanoa, että tämä tauko oli kyllä hyvä idea koska sai pohtimaan myös omaa käytöstä. Olen suuttunut miehelle liian herkästi ja ollut negatiivinen, ja on väärin että mies tuntee olonsa sellaiseksi, että ei saa mennä minnekään. En sitten tiedä, onko tämän toteaminen jo liian myöhäistä jos mies jo pohtii eroa.
- Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en ehkä usko, mies kuulosti aidosti masentuneelta ja siltä, että ei jaksa elämäänsä enää, eikä ole luotettavia ystäviä kelle puhua paitsi ehkä yksi, jolle aikoo ensimmäisen kerran nyt avautua. Puhui myös siitä, että ei tiedä haluaako enää edes asua täällä.
Mutta voihan se olla, että mies ei välitä minusta oikeasti, mitä olen epäillytkin. Joten taidan mennä sillä asenteella, että ero on parempi. Ansaitsen tosiaan parempaa, olen niin monta mahdollisuutta miehelle jo antanut ja tehnyt kaikkeni suhteen eteen.
- Ap
Miltä sinusta tuntuisi jos elämäsi olisi tuuliajolla ja niskaasi hönkisi ja riitaa haastaisi joku mies jota tapailet? Miksi roikut ihmisessä jolla on hankaluuksia huolehtia edes itsestään ja omista asioistaan? Aivan hirveää ja typerää. Minäkin tapailin parikymppisenä masentunutta miestä jolla oli elämänhallinta täysin hukassa. Ei sellainen ihminen jaksa todellakaan muuttua unelmien prinssiksi kun ei pysty tosiaan edes perusasioita huolehtimaan omassa elämässään. Minusta sinä käyttäydyt itsekkäästi. Etsi mies joka haluaa suhteeseen ja jonka kanssa sinulla on hyvä olla ettei tarvitse riidellä. Se ansaitsetko parempaa selviää sitten kun menet ja etsit sitä parempaa. Se että ansaitsee jotain ei tarkoita sitä että valitat kumppanille joka ei täytä haaveita että "mää ansaitsen parempaa." ei sillä mikään muutu ja lisäksi saatat pahentaa toisen oloa.
Eroa ja työstä myös omaa käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy sanoa, että tämä tauko oli kyllä hyvä idea koska sai pohtimaan myös omaa käytöstä. Olen suuttunut miehelle liian herkästi ja ollut negatiivinen, ja on väärin että mies tuntee olonsa sellaiseksi, että ei saa mennä minnekään. En sitten tiedä, onko tämän toteaminen jo liian myöhäistä jos mies jo pohtii eroa.
- Ap
No niin pääsit vähän eteenpäin ajattelussa, mutta johtopäätös on edelleen väärä. Faktat:
1 mies on masentunut ja tarvitsee energiaa laittaa elämänsä kuntoon
2 sinä et saa suhteelta mitä haluat etkä voi sitä vaatia
Johtopäätös:
Jätä mies rauhaan ja etsi suhde jossa sinun on hyvä olla
Tämä on niin selvä tapaus kuin vain voi olla. Jos mies (tai nainenkin) on oikeasti kiinnostunut hän tekee kaikkensa viettääkseen aikaa sinun kanssasi (enkä tarkoita nyt mitään 24/7 kanssakäymistä), hän myös suunnittelee yhteistä tekemistä ym. Hän voi sanoa vaikka mitä kauniita korulauseita, mutta teoilla on ainoastaan merkitystä. Mieti myös sitäkin, jollei hän olisi miehesi, että voisitko olla tällaisen ihmisen ystävä nainen tai mies (siis ei mitään s*ksuaalista kanssakäymistä)? Kelpuuttaisitko tällaisen ihmisen ystäväksesi? Se, että hän jo sanoi että voit tauon aikana tehdä mitä haluat siis myös käydä vieraissa on jo piste i:n päälle. Hän ei välitä tippaakaan. Kysyisin myös että miksi sinä odotat hänen päätöstään asiassa? Sinä voit tehdä päätöksen itse ja mennä elämässä eteenpäin, elämä on liian lyhyt tuhlattavaksi aikaa tällaiseen vuoristorataan ja epävarmuuteen. Anna hänen mennä ja tee sitä mikä tekee sinut onnelliseksi. Älä koskaan roiku ihmisissä jotka eivät halua sinun kanssasi viettää aikaa, anna heidän mennä.
Siis minkä takia oot elämäntapaloisen kans? Eroa, nainen. Löydät paremman.
Yksinkertaista, rakkaus hänen puoleltaan on kuollut. Piste.
T. Mies
Vierailija kirjoitti:
No jos mies kuulosti aidosti masentuneelta ja että pää hajoaa koko elämään, ja on sanonut että meinaa tuona aikana avautua ystävälleen, niin en ehkä menisi heti miettimään että syy onkin toinen nainen. Tuskin mies tuossa mielentilassa kykenee hyppäämään uuteen suhteeseen, ja mitä hyötyä vain 2 pv tauosta olisi muutenkaan siinä vaiheessa.
Toki kannattaa jo asennoitua siihen, että ero tulee. Ihan jo siksi, että kuulostaa siltä että anssitset parempaa. Ei tollaisen miehen kanssa voi kunnolla seurustella.
Masentuneiden kanssa ei kannata seurustella ollenkaan. Sanon sen näin kroonisesti masentuneena naisena. Olen loukannut (tahtomattani) syvästi jokaista miestä jonka kanssa oon ollut parisuhteessa. Alku menee vielä suht hyvin, mutta sitten palaan takaisin siihen, että haluan vaan vetäytyä omiin oloihini ja muut ihmiset vaan ärsyttää ja on liian vaativia.
Nykyään en enää edes yritä seurustella. En halua loukata enää ketään. Jos joku mies minusta vielä kiinnostuu, aion kertoa rehellisesti mitä on tulossa ja harkitsemaan tarkkaan, haluaako olla mun kanssa. Mulla voi oikeasti tulla sellainen jakso etten halua edes jutella kenenkään kanssa moneen kuukauteen, tapaamisista puhumattakaan. Suurimmalle osalle ihmisistä sellainen parisuhde ei ole ok. Vaikkei se tarkoitakaan sitä että pettäisin. Enkä siis petäkään, en vaan jaksa tavata yhtään ketään, vaan olla yksin. Mutta onhan sekin tavallaan pettämistä, jos kumppani haluaisi olla mun kanssani ja mä haluan vaan olla itsekseni kuukausitolkulla.
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertaista, rakkaus hänen puoleltaan on kuollut. Piste.
T. Mies
Jos asia on näin, niin en voi sitten tälle mitään. Pakko hyväksyä ero.
- Ap
Oisko jollain vielä kertoa kokemuksia tämmöisistä lyhyistä tauoista?
- Ap
Olitko jo vastannut miksi roikut tuossa miehessä jos haluat normaalit suhteen? Tuon miehen kanssa et sitä nimittäin saa. Ensisijaisesti koska hän ei halua sitä.