Mies haluaa pitää taukoa, meinaako tämä eroa?
Meillä on ollut nyt paljon riitoja, ja mies tänään sanoi, että haluaa pitää pari päivää taukoa ja sillä aikaa miettiä asioita. Hän on kuulema ihan sekaisin mitä haluaa, ei jaksa tätä elämää, eikä muutenkaan tiedä mitä elämällään tekisi esim. Mitä lähtisi opiskelemaan (mies on työtön ollut lähes koko elämänsä, ikää 31 v). Ilmeisesti hänellä siis jonkinlaista masentuneisuutta, kehotin että puhuisi ammattilaiselle. Mies sanoi, että tämän tauon aikana puhuisi parhaalle ystävälleen, koska ei ole nyt muutamaan päivään edes jaksanut juuri muuta tehdä kuin olla kotona. Haluaisi myös tänä iltana juoda muutaman, ja turruttaa aivonsa edes hetkeksi. Mies myönsi, että on kohdellut minua huonosti (olen siis itsekin loppu siihen, että joudun aina miettimään onko mies edes tosissaan), mutta ei osannut sanoa siihen syytä.. kysyin, mitä syitä olisi sitten suhdettamme jatkaa, niin vastasi että kyllä välittää, mutta kannattaako muuten huonoa suhdetta jatkaa..
Kannattaako minun vain suoraan suhtautua niin, että ero tulee ja jatkan elämääni? Vai onko tällainen parin päivän tauko ok? Sanoin kyllä, että jos jatketaan, niin molempien pitäisi panostaa suhteeseen enemmän, ja hän oli samaa mieltä.
Kommentit (67)
Jos se sanoo että pää hajoaa niin et sillon varmaan ainakaan painosta mihinkään, oma valintasi sitten että minkälainen etäisyyden otto sulle on parisuhteessa ok.
Vierailija kirjoitti:
Tauko = ero.
Miksi edes haluat roikkua miehessä? Kohtelee sinua huonosti, työtön ja masentunut.. jos olet samaa ikäluokkaa ja haaveilet lapsista on tämä mies viimeinen vaihtoehto perhe-elämään.
Maukas jännä miehen dicki. Tiedän pariskunnan missä mies vetää kaljaa ja nappeja kotona ja nainen käy töissä.
Sun takertuvuus ahdistaa sitä. Treffatkaa vain kerran viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärtänyt mitä tauko tässä tarkoitti. Siis tarvitseeko aikaa käyttäytyä holtittomasti ja käydä vieraissa niin että voi silti pitää yllä itsestään käsityksen että ”en ole koskaan tehnyt parisuhteessa näin” vai kokeeko ettet anna hetken rauhaa eikä voi suhteessa ratkoa ongelmiaan. Eihän omien vuosia samanlaisena jatkuneiden työasioiden ja pään selvittelyyn tarvitse erillään asuessa mitään taukoa parisuhteesta jos on terve suhde missä molemmat on erillisiä ihmisiä.
Oli miten oli, kannattaa tiedostaa että ette tuona aikana ole suhteessa ja mies voi käydä vaikka maksullisissa, ottaa kymppitonnin velkaa tai mitä vaan mitä ei suhteessa halua tehdä sinulle tai itselleen.
Kysyin, meinaako tauko sitä että saa tehdä muiden kanssa mitä haluaa, niin vastasi että oli itse ajatellut vaik että miettii asioita ja nollaa alkoholin avulla, mutta jos haluan jotain tehdä jonkun kanssa niin siitä vaan... Vaikka en kyllä tosiaan tarkoittanut, että haluaisin itse mennä heti muiden miesten luo.
- Ap
Joo en ymmärrä. Ellei kyseessä ole päihdeongelmainen jonka juominen on suhteen yksi ongelmista ja kokee ettei saa rauhassa juoda kun kyttäät.
Ei tuo kyllä siltä kuulosta että tuosta ehjää tulisi, miehen pitäisi ratkoa omat ongelmansa ensin ja sinun omasi mutta nyt hän ratkoo masennusta erolla ja päihteillä ja sinä omiasi ongelmaiseen mieheen ripustatumalla.
-tuo ihmettelijä
Mieslapsi haluaa mennä kokeilemaan toista p'illua oikein luvan kanssa. Älä vaan ota takaisin.
On ero. Tai sitten käy panemassa muita ja tulee pokkana takaisin kun on painanut riittävästi. Ei kukaan normaali tarvitse taukoa suhteesta, ellei ongelma ole juuri se että se suhde on niin p*ska että siitä tarvitsee lomaa (jolloin on jo aika erota).
Oletko se sama joka pari päivää sitten teki aloituksen siitä kun mies nukkuu iltaan saakka eikä vastaile sinulle? Kuulostat todella ahdistavalta läheisriippuvaiselta ihmiseltä. En yhtään ihmettele, että mies tarvitsee taukoa sinusta kun joka päivä pommitat. Mene terapiaan.
Ei nyt varmaan ole niin väliä se tauon määritelmä. Mikä suhteessa on pielessä, miksi riitelette? Mitä itse toivot ja haluat?
Oletko miestä huomattavasti nuorempi, ilman isää kasvanut, huono itsetunto? Jos et, mitä ihmettä teet tuollaisen miehen kanssa?
En jatkaisi tuollaisen miehen kanssa hetkeäkään. Kuulostaa lapselliselta ja rasittavalta. Mitä te kumpikin tuolta suhteelta saatte? Anna miehelle piiiitkä tauko ja mieti sillä aikaa itse miksi lankeat tuollaisiin nahjuksiin jotka eivät edes tiedä haluavatko parisuhteen kanssasi vai eivät.
Mies käy pumppaa muita.
Miks sä haluat olla masentuneen, sua huonosti kohtelevan, elämäntapatyöttömän kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Oletko se sama joka pari päivää sitten teki aloituksen siitä kun mies nukkuu iltaan saakka eikä vastaile sinulle? Kuulostat todella ahdistavalta läheisriippuvaiselta ihmiseltä. En yhtään ihmettele, että mies tarvitsee taukoa sinusta kun joka päivä pommitat. Mene terapiaan.
Onko pommittamista pitää yhteyttä päivittäin kumppaniinsa, kun seurustellaan? Ja olettaa että kumppani myös vastaisi ennen iltaa/yötä, varsinkin jos on sovittu että nähdään? Vai onko normaali sellainen parisuhde, jossa on päiviä kun ei laiteta ollenkaan viestiä?
- Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt varmaan ole niin väliä se tauon määritelmä. Mikä suhteessa on pielessä, miksi riitelette? Mitä itse toivot ja haluat?
Miehen mielestä joka asiasta tulee riitaa, hän ei esim. Saisi lähteä kavereidensa kanssa minnekään. Mielestäni tämä ei pidä paikkaansa, kun ei edes asuta yhdessä eikä vietetä ikinä kokonaista päivääkään yhdessä aamusta iltaan. Minä käyn töissä, ja aikaa nähdä on lähinnä vapaapäivinä, jolloin toki toivoisin että mies viettäisi kanssani useamman tunnin.
Sanoin miehelle tänään kun tauosta puhuttiin, että tarkoitukseni ei ole ollut estää menemästä, mutta haluaisin viettää aikaa hänen kanssaan niinkuin normaalissa parisuhteessa kumppanin kanssa vietetään (tulla esim. Välillä suoraan töistä hänen luokse, viettää viikonloppuja yhdessä jne).
Riitoja aiheuttaa myös miehen lupausten rikkomiset (sovittu että nähdään eikä nähdäkään) ja se, että minusta tuntuu ettei hän välitä.
Ja siis tuossa kerroinkin mitä itse toivon ja haluan, mutta siis tiivistettynä normaalia parisuhdetta, enkä mitään arpomista että onko mies tosissaan kun kohtelee niinkuin pelkkää säätöä.
- Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko pommittamista pitää yhteyttä päivittäin kumppaniinsa, kun seurustellaan? Ja olettaa että kumppani myös vastaisi ennen iltaa/yötä, varsinkin jos on sovittu että nähdään? Vai onko normaali sellainen parisuhde, jossa on päiviä kun ei laiteta ollenkaan viestiä?
- Ap
Jos itsekin tiedät, että mies nukkuu, niin ehkä parempi sitten, että ei sovita tapaamista. Mielestäni on normaalia, että seurustellessakin on päiviä, ettei laiteta viestiä. Kuulostaa siltä, että haluatte eri asioita suhteelta. Sinä haluat epätoivoisesti viestitellä ja nähdä, päin vastoin mies haluaa peräti tauon. Parempi siis erota ja etsiä kumpanenkin itsellenne sopivammat kumppanit.
Mies haluaisi sekä syödä että säästää kakun.
Mene itsekin tauolle, ystävän kanssa viinille ja mieti onko suhteenne tosiaan sellainen, mihin sinun kannattaa panostaa parhaat vuotesi.
Olet ansainnut ihmisen joka haluaa olla kanssasi ja kohtelee sinua hyvin.
Ap on tehny näitä aloituksia sarjan tänne. Mies nukkuu, kun pitäisi vastata puhelimeen, mies meni kaverinsa autoa rassaamaan, kun piti tavata viikonloppuna, tekee ohareita.
Työtön, alkoholiin menevä mies, päivärytmi sekaisin, ei ole parisuhteeseen valmis. Jätä se mies, jos nämä aloitukset ovat totta.
Jos seurustellaan eikä asuta yhdessä niin pari päivää voidaan olla treffaamatta/viestittelemättä ilman että pitää erikseen sopia seurustelun olevan tauolla.
Eli kyllä, suhtautuisin ainakin itse tuollaiseen ehdotukseen kuin eroon ja lähtisin kohti uusia pettymyksiä :)
Luepa ap nuo tekstisi ja mieti hetki.
Etkö sanoisi kelle tahansa muulle, että miestä ei vaan kiinnosta, usko jo.
Taidat olla pahasti läheisriippuvainen.
Kysyin, meinaako tauko sitä että saa tehdä muiden kanssa mitä haluaa, niin vastasi että oli itse ajatellut vaik että miettii asioita ja nollaa alkoholin avulla, mutta jos haluan jotain tehdä jonkun kanssa niin siitä vaan... Vaikka en kyllä tosiaan tarkoittanut, että haluaisin itse mennä heti muiden miesten luo.
- Ap