Mies haluaa pitää taukoa, meinaako tämä eroa?
Meillä on ollut nyt paljon riitoja, ja mies tänään sanoi, että haluaa pitää pari päivää taukoa ja sillä aikaa miettiä asioita. Hän on kuulema ihan sekaisin mitä haluaa, ei jaksa tätä elämää, eikä muutenkaan tiedä mitä elämällään tekisi esim. Mitä lähtisi opiskelemaan (mies on työtön ollut lähes koko elämänsä, ikää 31 v). Ilmeisesti hänellä siis jonkinlaista masentuneisuutta, kehotin että puhuisi ammattilaiselle. Mies sanoi, että tämän tauon aikana puhuisi parhaalle ystävälleen, koska ei ole nyt muutamaan päivään edes jaksanut juuri muuta tehdä kuin olla kotona. Haluaisi myös tänä iltana juoda muutaman, ja turruttaa aivonsa edes hetkeksi. Mies myönsi, että on kohdellut minua huonosti (olen siis itsekin loppu siihen, että joudun aina miettimään onko mies edes tosissaan), mutta ei osannut sanoa siihen syytä.. kysyin, mitä syitä olisi sitten suhdettamme jatkaa, niin vastasi että kyllä välittää, mutta kannattaako muuten huonoa suhdetta jatkaa..
Kannattaako minun vain suoraan suhtautua niin, että ero tulee ja jatkan elämääni? Vai onko tällainen parin päivän tauko ok? Sanoin kyllä, että jos jatketaan, niin molempien pitäisi panostaa suhteeseen enemmän, ja hän oli samaa mieltä.
Kommentit (67)
Kun ja jos suhde on noin hankala ja vaikeaa on parempi erota tauoilla tai ilman. Parisuhteen ei kuulu olla tuollaista. Siinä kuuluu tuntua hyvältä. Ei siltä, että tarvitaan taukoja jotta voidaan palautua suhteen kauheuksista.
Riidat, alkoholiongelmat, huono kohtelu ei ole välttämätön paha ihmisuhteissa. Kaikkissa onnellisessa suhteissa eletään ilman noita asioita. Lopeta itsesi kiduttaminen ja poistu tuollaisesta perhehelvetistä.
Minulla oli kerran suhteesta kuukauden tauko. Toinen osapuoli halusi tauon selvittääkseen ajatuksiaan. Oli sovittu että tuon tauon aikana ei pidetä mitään yhteyttä ja että tavataan sitten kuukauden päästä. Kun sitten tauon jälkeen tapasimme, mies kertoi tavanneensa tulevan vaimonsa ja oli jo kihloissa. Se oli sitten meidän lorun loppu ja he menivät naimisiin ja perustivat perheen.
Toisenkin kerran minulla oli tauko suhteesta. Sitä ei oltu oikein sovittu, se vain tapahtui kun kumpikin tahoillaan alkoi epäröidä, että ei tästä taida tulla mitään. Minulla ei ole mitään mielikuvaa siitä, miten homma jatkui tuon epäröintivaiheen jälkeen, mutta naimisissa ollaan oltu nyt jo 21 vuotta.
Näiden kokemuksieni perusteella voin vetää johtopäätöksen, että tauko johtaa avioliittoon. Se avioliitto voi osua sille toiselle osapuolelle tai sitten omalle kohdalle, sitä ei voi tietää etukäteen.
Pari päivää ei nähdä = tauko?
Valoja vähän päälle jo, ap. Viikonloppu tulossa, juippi haluaa "puhua" kaverinsa kanssa eli ovat lähdössä ns. radalle, ryyppäämään ja panemaan niin montaa muijaa kuin ehtivät/saavat pokattua. Ilman sitoumusta tai moitteita, "mehän oltiin tauolla".
Kysyn vaan että miksi roikut tollasessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko se sama joka pari päivää sitten teki aloituksen siitä kun mies nukkuu iltaan saakka eikä vastaile sinulle? Kuulostat todella ahdistavalta läheisriippuvaiselta ihmiseltä. En yhtään ihmettele, että mies tarvitsee taukoa sinusta kun joka päivä pommitat. Mene terapiaan.
Onko pommittamista pitää yhteyttä päivittäin kumppaniinsa, kun seurustellaan? Ja olettaa että kumppani myös vastaisi ennen iltaa/yötä, varsinkin jos on sovittu että nähdään? Vai onko normaali sellainen parisuhde, jossa on päiviä kun ei laiteta ollenkaan viestiä?
- Ap
No se nyt ainakaan ei ole normaalia, että mies katoaa ja ei vastaa puhelimeen, jos on sovittu tapaamisesta. Kohtelee sinua huonosti, kuten sanoit ja minkä itsekin myöntää. Miksi oikeastaan edes haluaisit jatkaa suhdetta tuollaisen miehen kanssa ? Hänhän mitätöi sinua. Kertomasi perusteella hän on pihalla itsensä kanssa, eikä parin päivän tauot oikeasti pelasta yhtään mitään. Ihmeitä toki tapahtuu, mutta rehellisesti sanottuna en usko. Yli 30 v työtön, ei tiedä mitä opiskella (jos mitään), riitainen parisuhde jne.
Tekee mieleni sanoa, että tee itsellesi palvelus ja päästä irti. Kerran se kirpaisee ja sitten helpottaa. Anna itsellesi mahdollisuus löytää kumppani ja parisuhde, jota ei kuormita toisen monet ongelmat ja päämäärättömyys, ja jossa sinua kohdellaan hyvin ja kunnioittavasti. Katoilut ja tauot voivat todellakin merkitä myös muita suhteita, joita mies ylläpitää.
Ap, miten kävi?