Kuinka nopeasti sänkyyn laittamisesta lapsenne nukahtaa? Meidän kolmevuotiaalla on aina mennyt keskimäärin tunti
ja se on minusta pitkä aika, varsinkin, kun se joskus venyy puoleentoista tuntiin.
Kommentit (15)
Tällä hetkellä näin, puolen vuoden päästä tilanne voi olla täysin toinen. Niin ja samassa lastenhuoneessa nukkumat molemmat
on puolivuotiaasta asti opetettu nukahtamaan yksin ja menee n.10min ennenku nukkuu :) poika nyt 2v
Tulee pois sängystään useita kertoja tuona aikana.
Siihen asti haki itse unensa omassa sängyssä yksin. Rankkaa.
Olemme jatkaneet maidon antamista tuttipullosta nukutusjuomaksi. Hän nukahtaa maitoa juodessaan ja sitten kannetaan nukkumaan. Helppoa. Nukkuu vielä pinnasängyssäkin, joten ei livistä.
Tosin, nyt kun mieheni tulee vähän myöhempään kotiin ja minä en jaksa nostaa, annoin lapselle lämmintä maitoa mukista ja nostin hereillä pinnasänkyyn. Nukahti heti sinne.
Tietysti meidän on pian luovuttava tuttipullosta ja pinnasängystä. Saa nähdä sitten, tuleeko meillekin nukuttamisesta aika vehtausta.
Usein nukahtaa helposti lähes heti, kuten tänään, mutta nykyään joskus hän ihan puoliunisenakin nousee katselemaan meitä kun kaikki samassa huoneessa nukumme, ja me vielä valvomme vaikka vauvan pitäisi nukkua.
Eli saa lukea sängyssä jos ei uni tule.
Meidän poika on aina nukahtanut viidessä minuutissa. Tulee isäänsä. Pikkusiskollaan (1v) kestää n. 10 min.
Olen heille kateellinen, koska itselläni kestää väh. tunti :)
Riippuu tietysti aina vähän päivän touhuista, pienin jos kerkee yliväsyks niin saattaa mennä tuntikin ennen kuin osaa asettua...
Tuossa 1½ v alkoi ja vajaa 3v. ikäisenä loppui. Pahimmillaan nukuttaminen kesti pari tuntia. Onneksi meni sitten ohi ja nyt käy ihan kauniisti nukkumaan " kertaheitolla" ja jos uni ei heti tule pysyy punkassaan eikä lähde kuljeskelemaan tai aloita karjumiskonserttia... Eli voimia, tuo loppuu kyllä aikanaan.
Vierailija:
Olemme jatkaneet maidon antamista tuttipullosta nukutusjuomaksi. Hän nukahtaa maitoa juodessaan ja sitten kannetaan nukkumaan. Helppoa. Nukkuu vielä pinnasängyssäkin, joten ei livistä.Tosin, nyt kun mieheni tulee vähän myöhempään kotiin ja minä en jaksa nostaa, annoin lapselle lämmintä maitoa mukista ja nostin hereillä pinnasänkyyn. Nukahti heti sinne.
Tietysti meidän on pian luovuttava tuttipullosta ja pinnasängystä. Saa nähdä sitten, tuleeko meillekin nukuttamisesta aika vehtausta.
Ikää 1,5 v eli ihan eri luokkaa kuin 3 v.
Pyörii sängyssä tuon 5-15 min yleensä itsekseen ja sitten kuukahtaa. Ei olla sängyn vieressä vaan toisessa huoneessa, ei taida keksiä mitään leikkejä vielä yksin eikä pääse pinniksestä karkaamaankaan.
Joskus kestää noin 30 min, heittelee tutteja maahan.
ja illalla menee nykyään vain 15 - 30 min, kun menemme niin myöhään nukkumaan. Kun olin vielä töissä ja sänkyyn olisi pitänyt mennä jo klo 21 viimeistään, niin saattoi mennä se 2 tuntia riekkumiseen.
Normaali n. tunti, välillä nukahtaa 5-10 minuutissa, mutta silloin sänkyyn mennään myöhemmin + lapsi on väsytetty " väkisin"