Nelikymppiset! Mitä huulipunaa käytätte? Tuntuu, että ennen sopivat ovat nyt liian räikeitä ja maalattuja
Kommentit (46)
Olen vähentänyt meikkaamista rajusti. Katselin kuvia muutaman vuoden takaa kun oli vielä voimakas silmämeikki ja välillä lisäksi huulipunaa. Näytin huomattavasti vanhemmalta kuin nyt.
Nyt meikkaan näin: laitan kulmat, luonnollista luomiväriä ja hyvin ohut kerros mahdollisimman luonnollisen lopputuloksen antavaa ripsiväriä. Huuliin joko huulirasvaa tai väritöntä huulikiiltoa.
Vierailija kirjoitti:
Käytän sekä luonnollisempia että kirkkaita sävyjä. Rajaan huulet ulkoapäin joko valokynällä tai meikivoiteella, kun oma pigmenttirajani ei ole selkeä.
Itse ajattelen, että kaikille löytyy sopivat sävyt nudesta, heleästä pinkistä että kirkkaanpunaisesta, kun vain valitsee hyvin.
Useimmat huulipunani ostan m.a.c.ilta, pysyvät siinä kuin kalliimmatkin, ja sävyjä on paljon.
N42
Ja lisään vielä, että minulle eivät koskaan ole sopineet huulikiillot ja sävyttävistä huulirasvoista vain aniharvat, juuri tuon epäselvän pigmenttirajan takia. Olen ihan tavallisen näköinen, en olisi keksinyt tuota pigmenttiasiaa ilman ammattimeikkaajan vinkkiä. Jos haluan meikata ilman huulten rajaamista tai meikkivoidetta, minun on parasta valita peittävä, hieman omia huuliani tummempi nuden sävy.
Olen saanut kehuja Vaselinen Rosy Lips huulirasvasta, se antaa hieman ruusuista sävyä ja on tosi kosteuttava. Valitettavasti näiden myyntiä on vähennetty ja olin onnessani löytäessäni sitä yhdestä apteekista.
Tämä nude-muoti on varmaan tehnyt sen, että huulipunat eivät tunnu enää omilta. Huulipunat näyttävät ihanilta muilla, mutta itselle tulee liian laitettu olo arkena. Nuorena lukiolaisena ei voinut mennä minnekään ilman huulipunaa ja sävyt olivat silloin tosi tummia, jopa ruskeita. Oi ihana 90-luku...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän sekä luonnollisempia että kirkkaita sävyjä. Rajaan huulet ulkoapäin joko valokynällä tai meikivoiteella, kun oma pigmenttirajani ei ole selkeä.
Itse ajattelen, että kaikille löytyy sopivat sävyt nudesta, heleästä pinkistä että kirkkaanpunaisesta, kun vain valitsee hyvin.
Useimmat huulipunani ostan m.a.c.ilta, pysyvät siinä kuin kalliimmatkin, ja sävyjä on paljon.
N42
Ja lisään vielä, että minulle eivät koskaan ole sopineet huulikiillot ja sävyttävistä huulirasvoista vain aniharvat, juuri tuon epäselvän pigmenttirajan takia. Olen ihan tavallisen näköinen, en olisi keksinyt tuota pigmenttiasiaa ilman ammattimeikkaajan vinkkiä. Jos haluan meikata ilman huulten rajaamista tai meikkivoidetta, minun on parasta valita peittävä, hieman omia huuliani tummempi nuden sävy.
Ei voi nelikymppinen enää jättää väliin huulten rajausta. Ei ihme jos huulipuna näyttää suttuiselta.
T. Toinen N42
Mä laitan ihonvärisen rajauksen huuliin vaikka laittaisin vaan väritöntä huulirasvaa. Ja valokynää ylähuulen yläpuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N42
Ei voi nelikymppinen enää jättää väliin huulten rajausta. Ei ihme jos huulipuna näyttää suttuiselta.
T. Toinen N42
Kiitos kommentistasi. Uskon erottavani, milloin huulipuna näyttää suttuiselta. Tilanne on ollut sama teini-iästä lähtien. Huulikiilto ei sovi, tietyt huulipunat ilman rajausta, monet vain rajauksen kanssa.
Kuvittele vain minut suttuiseksi, jos haluat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N42
T. Toinen N42Kiitos kommentistasi. Uskon erottavani, milloin huulipuna näyttää suttuiselta. Tilanne on ollut sama teini-iästä lähtien. Huulikiilto ei sovi, tietyt huulipunat ilman rajausta, monet vain rajauksen kanssa.
Anteeksi, sekoitin eri kommentoijat ja vastaukset keskenään. Useampi sanoi ettei enää nelikymppisenä voi käyttää kirkkaita huulipunavärejä. Mielestäni kyllä voi ja käytänkin, mutta se vaatii kunnon pohjustuksen ja rajauksen.
Itse en ole viihtynyt nudessa tai ruskeassa huulipunassa edes ysärillä, joten niistä en osaa sanoa mitään.
Samaa kuin aina ennenkin eli Lancomen l’absolu rougea, väri rose nature. Ammattilaisen valitsema väri ja hyvin sopii edelleen.
En ole koskaan pystynyt käyttämään huulipunia. Syön ne suurin piirtein suuhuni. Joskus nuorena toimin hius- ja meikkimallina, jolloin näytöksen ajaksi mua maalattiin, mutta poistin huulipunat niin pian kuin näytös oli ohi. Jos jotain sävyä huuliini laitan, niin se on sävytettyä huulirasvaa (Lancomella hyvä), sävyt ruskehtavia.
En erityisen tyylikkäänä pidä kyllä huulipunaa jostain syystä muillakaan. Minusta ihmiset näyttävät lähinnä hassuilta, jos suu on maalattu pinkiksi, kirkkaanpunaiseksi, mustaksi, siniseksi, vihreäksi tai ihan miksi tahansa, mitä kenenkään suu ei luonnostaan voi olla. Sorry. Ei se vaan minusta sovi kenellekään.
(p.s. kynnetkin maalaan enintään hopeanvärisiksi, mieluiten jollakin hyvin ihonvärisellä tai värittömällä. Ei siis punaista sinnekään. sen sijaan varpaankynsissä voin revitellä, ehkä siksi kun ne on niin kaukana mun silmistä, etten melkein tajua itekään niiden kuuluvan minuun...)
Catricen värillinen huulivoide, keskivaiheilta oleva sävy (ei vaalea eikä tumma/kirkkaanpunainen),
https://catrice.eu/en/lips/lipstick/lipsticks/catrice-cosmetics/sheer-b…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N42
T. Toinen N42Kiitos kommentistasi. Uskon erottavani, milloin huulipuna näyttää suttuiselta. Tilanne on ollut sama teini-iästä lähtien. Huulikiilto ei sovi, tietyt huulipunat ilman rajausta, monet vain rajauksen kanssa.
Anteeksi, sekoitin eri kommentoijat ja vastaukset keskenään. Useampi sanoi ettei enää nelikymppisenä voi käyttää kirkkaita huulipunavärejä. Mielestäni kyllä voi ja käytänkin, mutta se vaatii kunnon pohjustuksen ja rajauksen.
Itse en ole viihtynyt nudessa tai ruskeassa huulipunassa edes ysärillä, joten niistä en osaa sanoa mitään.
Anteeksi minunkin puolestani, kun vastasin kipakasti.
Kiva kuulla, että käytät kirkkaita värejä, ne piristävät päivääni itselläni ja toisilla.
Ja pointsit ja kaikkea hyvää kivasta vastauksesta av:lla! 💐💐💐
Ei se ole iästä kiinni. Joillekin sopii kirkkaammat sävyt, toisille neutraalimmat. Myös huulten muoto vaikuttaa. Minä en käytä juuri huulipunaa (erityisesti nyt maskiaikana), mutta joskus on kiva laittaa juuri oikean sävyistä punaista tai pinkkiä, se jotenkin kirkastaa kasvot. T. 49v
Minä käytän arkena juurikin tuota aiemmin mainittua Hurrawn black cherryä. Juuri sopivan hento sävy ja kiiltoa, ei paakkuunnu, helppo lisätä myös ilman peiliä.
Vierailija kirjoitti:
Catricen värillinen huulivoide, keskivaiheilta oleva sävy (ei vaalea eikä tumma/kirkkaanpunainen),
https://catrice.eu/en/lips/lipstick/lipsticks/catrice-cosmetics/sheer-b…
Siis käytän tätä huulivoidetta, kun en muuten meikkaa, tosin aion jossain vaiheessa taas värjäyttää kulmakarvat ja ripset. Tosiaan huulien muoto vaikuttaa siihen, millainen väri kannattaa valita, ohuemmilla huulilla toimivat paremmin vaaleammat sävyt (tummat ja kirkkaat sävyt vain kaventavat viiruiksi), paksummilla huulilla taas vaalea roosa ei toimi. Meikatessa käytän joko kirkkaan punaista tai tummahkoa murrettua punaista (enemmän sinertävää kuin kellertävää), minulla on täyteläiset huulet. Silmämeikissä mun pitää taas huomioida se, että mulla on pienehköt silmät ja raskaat luomet.
Saako tunkea tähän hyvin alkaneeseen keskusteluun sivujuonteen kanssa? Olen joskus kysynyt asiaa palstalla, mutta saanut vain "no on sulla pienet murheet" -tyyppisiä vastauksia.
Millaisia huulisävyjä olette siirtyneet käyttämään, kun hiuksenne ovat muuttuneet selvästi viileämmän sävyisiksi? Minä lopetin värjäämisen reilu vuosi sitten, ja nyt hiuksissani on vaaksan mitalta miljoonaa, ihanaa eri vaaleanruskean, harmaan ja valkoisen sävyä. Toinen vaaksa on vielä värjättyä kullanruskeaa eli kokonaisuus on hassu ombre. Viileän ja lämpimän sävyn ero on valtava sekä hiuksilla että huulilla, ja on myönnettävä, että tämä oma väri sopii minulle hienommin kuin mikään pulloväri.
Oletteko löytäneet viileisiin hiuksiin sopivia huulisävyjä, jotka eivät tottumattomaan silmään näyttäisi vampyyreille suunnitelluilta? Minun huulissani on sen verran kokoa, että väri näkyy pitkälle. Huulten raja on selvä, eikä ryppyjä ole ollenkaan, mutta rajauskynää käytän aika usein.
Vierailija kirjoitti:
Maybelline Superstay nro 15
Sehän on matta. Sopiiko matta yli nelikymppisille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maybelline Superstay nro 15
Sehän on matta. Sopiiko matta yli nelikymppisille?
Mulle ainakin sopii
Sävytettyä huulirasvaa, tuo vähän väriä huuliin eikä ainakaan paakkuunnu.
N42