Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannattaako uudelle kumppanille kertoa väkivaltaisesta exästä?

Vierailija
29.01.2021 |

Että ex oli väkivaltainen. Kannattaako kertoa vai ei.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei

Vierailija
2/30 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ehdottomasti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, jos/kun käyttäytyminen väkivaltaista. Eri asia sitten, uskooko ja miten paljon uusi kumppani sitä, mutta tulee parempi mieli, että ainakin varoittanut.

Vierailija
4/30 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu oletko yhteyksissä exääsi tai onko jollain muulla tavalla mahdollista, että exä tulee hakkaamaan nyxäsi sairaalakuntoon.

Vierailija
5/30 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuoreelle

Vierailija
6/30 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se huomaa sitten kun saa exältäsi ensimmäisen kerran pataansa.

Vierailija
7/30 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kerroin ja myöhemmin sitä käytettiin lyömäaseena mua vastaan. Opetti kyllä olemaan luottamasta yhtään kehenkään.

Vierailija
8/30 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta kerrot! 

Minun tarina:

Mun eksä kertoi meidän suhteen alussa, että "kaikki entiset oli valehtelevia mt-ongelmaisia ämmiä."  Yksi hänen eksistään varoitti minua että humalassa mies on agressiivinen ja saattaa käydä käsiksi. En tietenkään uskonut, mieshän oli niin ihana. Mies paljasti oikean karvansa kun alkoi juomaan ja kävi käsiksi minuun ja apuun tulleen veljeni mukiloi sairaalakuntoon.   Erohan siitä tuli ja mies löyti pian uuden naisen.

Luulen, että uudelle naiselle on kertonut saman kun minulle. Eli en usko että varoitus menisi perille.  Minäkin kuululun ryhmään "entisen on valehteleva mt-ongelmainen ämmä.

Vierailija
9/30 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin, mutta en tiedä kannattiko, vai olisiko vain parempi ollut olla hiljaa siitä. Aika näyttää.

Vierailija
10/30 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ollut väkivaltaisessa suhteessa, ottanut turpaan, kannattaako kertoa??

Vierailija
11/30 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa. Näkyyhän tuo kokemus sinusta jollain tavalla outona käytöksenä. Uusi kumppani luulee että se johtuu hänestä jos ei tiedä syytä.

Vierailija
12/30 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos uusi onkin yhtä väkivaltainen tai narsisti jolla ei ole tunteita, ei kannata kertoa, täysin hyödytöntä. Hän käyttää niitä tietoja satuttamiseen. Jos toinen on aidosti empaattinen persoona ja kiinnostaa, niin katso erikseen. Ehkei ihan aluksi kannata, ellei ole joku trauma, että yhdessä ihmetellään sitä exää. Eikä se ehkä ole ongelma.

Vierailija
13/30 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa. Näkyyhän tuo kokemus sinusta jollain tavalla outona käytöksenä. Uusi kumppani luulee että se johtuu hänestä jos ei tiedä syytä.

Miten näkyy

Vierailija
14/30 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
15/30 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kaikilla mun tuttavilla tapana julistaa jokainen exä narsistiksi..

Vierailija
16/30 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro, jos uusi kumppani vaikuttaa empaattiselta ja luotettavalta. Kannattaa kertoa myös siinä tapauksessa, mikäli sinulle on jäänyt pelkotiloja tms. Mieti kuitenkin, miten kerrot ja millaisella hetkellä. Kaikki eivät osaa ottaa tuollaista tietoa vastaan.

Vierailija
17/30 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt ymmärsin kysymyksen oikein, siihen ei ole selkeää vastausta. Hyvälle voi kertoa, mutta kaikki eivät ole hyviä. Jotkut ajattelevat ainakin alitajuisesti, että uhri on pilattu tavara, jämäkamaa. Narsku saa sinusta sen avulla yliotteen. Älä kerro heti siis ainakaan, vaan sitten kun luotat.

Vierailija
18/30 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisin, oma asia sitten miten siihen suhtautuu. Tosin jos pitää olla väleissä esim lasten takia, sitten ehkä ajattelisin vain omaa etua (janjättäisin kertomatta ehkä).

Vierailija
19/30 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoisin, oma asia sitten miten siihen suhtautuu. Tosin jos pitää olla väleissä esim lasten takia, sitten ehkä ajattelisin vain omaa etua (janjättäisin kertomatta ehkä).

Ihan mielenkiinnosta, minkä muun takia voi joutua olemaan väleissä? 

Vierailija
20/30 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju ei välttämättä liity steroideihin, mutta ihan vain vinkkinä, että ennen kuin alatte seurustelemaan kenenkään kanssa niin ottakaa selvää käyttääkö steroideja ja jos käyttää niin suhde heti poikki.