Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita ikäkkäitä, +35esim. työttömiä, joilla ei ole mitään tavoitteita elämässä? Vertaistukea?

Vierailija
29.01.2021 |

Siis enää. Olen valmistunut 2v sitten, ja edelleen työtön, opiskelin työvoimakoulutuksessa toisen ammatin.
Palkkatyössä viimeksi 2009.
Turhauttaa, nyt olen jo luovuttanut ja ahdistus helpottaa pikkuhiljaa.
N35

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskele lähihoitajaksi? Vanhustyö ei lopu.

Vierailija
2/28 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luovuttanut. En kykene töihin, ja mielenterveyteni on pilalla.

Lisäksi vaivanani on massiivinen ihmisviha.

Jos saisin tietää, että minulla olisi joku kuolemaan johtava sairaus ja vain vähän elinaikaa jäljellä, kokisin suunnatonta helpotusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

35-vuotias iäkäs?

Suomessa elianjanodote on n. 81 vuotta.

Vierailija
4/28 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan joo, koska mulla ei enää ole aikaa eikä mahdollisuuksia saavuttaa mitään niistä asioista joita todellisuudessa olisin elämääni halunnut kuuluvan. Tavoitteita siis olisi, mutta ne ei enää ole tässä iässä realitistia.

Enää en uutta ammattia opiskelemalla tule saamaan sellaista elämää joka on aidosti  "minua" joten enää ei kiinnosta sekään eikä mikään.

Voi kunpa saisin vaan aloittaa alusta ja kääntää kalenteria 30 vuotta taaksepäin.

Vierailija
5/28 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi toteuttaa mitään unelmistani ja tulevaisuus näyttää tylsältä. Ei kai tässä auta kuin kärsiä, sairastua ja kuolla pois.

Vierailija
6/28 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee lapsia.

Tai jos se ei onnistu, niin rupea sijaisvanhemmaksi. Siitä saat elannonkin itsellesi.

Vierailija
7/28 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranjumala! 35v IÄKÄS?!!! :DD 

Vierailija
8/28 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos saisin tietää, että minulla olisi joku kuolemaan johtava sairaus ja vain vähän elinaikaa jäljellä, kokisin suunnatonta helpotusta.

Jos näin, niin miksi et vain opettele hirttosilmukan tekoa?

Miksi odotella kuolemanvakavaa sairautta ja viedä yhteiskunnan rahoja. Ai niin... sullahan oli se massiivinen ihmisviha. Eli pois muilta. 

Vierailija
9/28 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan joo, koska mulla ei enää ole aikaa eikä mahdollisuuksia saavuttaa mitään niistä asioista joita todellisuudessa olisin elämääni halunnut kuuluvan. Tavoitteita siis olisi, mutta ne ei enää ole tässä iässä realitistia.

Enää en uutta ammattia opiskelemalla tule saamaan sellaista elämää joka on aidosti  "minua" joten enää ei kiinnosta sekään eikä mikään.

Voi kunpa saisin vaan aloittaa alusta ja kääntää kalenteria 30 vuotta taaksepäin.

Minkä ikäinen olet nyt? Jos olet alle 60, voit miettiä tuota samaa 30 vuoden kuluttua.

Vierailija
10/28 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos näin, niin miksi et vain opettele hirttosilmukan tekoa?

Miksi odotella kuolemanvakavaa sairautta ja viedä yhteiskunnan rahoja. Ai niin... sullahan oli se massiivinen ihmisviha. Eli pois muilta. 

Oletpa tyhmä ihminen. Hyvin tyhmä.

Vierailija
11/28 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin tulla antamaan vertaistukea, mutta tajusin että onhan mulla yksi tavoite: olla kuolematta väkivaltaisella tavalla. So far so good ja koputtaa puuta.

Vierailija
12/28 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen jo 46,  enkä edes tiedä mitä haluan,missä,miksi.  Jokainen päivä on samoja ajatuksia.

En tiedä haluanko lapsia, haluanko asua kaupungissa vai maalla, kuka edes olen ja miksi.

Ja on käyty läpi varmaan joka ikinen testi ja psykologin jutut . no on dg kans.

Ois edes vähän helpompaa jos tietäis mitä haluais,vaikkei sitä saavuttas, mutta voi ssitte pyrkiä siihen toiseksi parhaaseen edes.

Vierailija
13/28 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla olisi varmastikin tavoite, jos tietäisin, mitä haluaisin. En vain tiedä, enkä ole koskaan tiennyt. Vuodesta 2005 työttömänä.

M39

Vierailija
14/28 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskele lähihoitajaksi? Vanhustyö ei lopu.

Vanhustyö loppuu takuuvarmasti kymmenen vuoden sisään, kun suuret ikäluokat kuolevat ja jäljelle jääneet 60- ja 70-luvulla syntyneiden harvojen ikäluokkien muutamat vanhukset eivät pysty maksamaan hoidostaan.

Vierailija
15/28 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herranjumala! 35v IÄKÄS?!!! :DD 

Kyllä töihin otetaan mieluummin vasta amiksesta valmistunut 19v,kuin tälläinen mummo 35v...

Vierailija
16/28 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Olen ollut yli puolet elämästäni työttömänä ja nyt kun ikää on niin en pääse enää edes niihin osa-aikaisiin hanttihommiin. Koulutus on paska, työkokemus olematon ja osaaminen hyvin rajattu. Turha tässä enää edes yrittää. Mukana kulkevat myös yksinäisyys ja usea krooninen sairaus, jotka eivät ainakaan paranna mielialaa.

Viime vuodet olen miettinyt mitä järkeä tässä elämässä enää on. Vastausta en ole löytänyt. Koko ajan luisun vain alemmaksi ja elän elämääni automaatiolla. Mikään ei enää tunnu miltään eikä mitään tavoitteita ole.

m40

Vierailija
17/28 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee lapsia.

Tai jos se ei onnistu, niin rupea sijaisvanhemmaksi. Siitä saat elannonkin itsellesi.

On jo lapsi.

Vierailija
18/28 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

35-vuotias iäkäs?

Suomessa elianjanodote on n. 81 vuotta.

Jotkut on jo kolmekymppisenä mummoja, siis tyyliltään, asenteiltaan.

Mä aattelin aloituksesta että kyseessä iäkäs henkilö joka on ollut 35v työttömänä...

Vierailija
19/28 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työkyvytön tapaturman seurauksena. Oon täysin luovuttanut. En keksi mitä työtä pystyisin tekemään tai mitä pystyisin opiskelemaan. Mulla on erittäin työllistävä ala ja onkin todella masentavaa että en pysty sitä työtä tekemään (on pyydetty monta kertaa töihin tämän työkyvyttömyyden aikana). Olen tässä elämässä kiinni vain lasten vuoksi. N 40v

Vierailija
20/28 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä.

Olen ollut yli puolet elämästäni työttömänä ja nyt kun ikää on niin en pääse enää edes niihin osa-aikaisiin hanttihommiin. Koulutus on paska, työkokemus olematon ja osaaminen hyvin rajattu. Turha tässä enää edes yrittää. Mukana kulkevat myös yksinäisyys ja usea krooninen sairaus, jotka eivät ainakaan paranna mielialaa.

Viime vuodet olen miettinyt mitä järkeä tässä elämässä enää on. Vastausta en ole löytänyt. Koko ajan luisun vain alemmaksi ja elän elämääni automaatiolla. Mikään ei enää tunnu miltään eikä mitään tavoitteita ole.

m40

Sinuna hakisin työvoimakoulutukseen, esim lähäri. Sitten töitä ja vaimo Aasiasta.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi