Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älä jauha peetä: "mä en oo käyny missään enkä tavannu ketään"

Vierailija
29.01.2021 |

Joopa joo. 98 % teistä on tehnyt jotain "ekstraa" kodin ulkopuolella koronavuoden aikana.

Käynyt jossain näistä, tai useammassa:
Museossa, kirjastossa, ravintolassa, huvipuistossa, pubissa, baarissa, kuntosalilla tms sisäliikunta-aktiviteetissa, kylpylässä, elokuvissa, keilaamassa, kauppakeskuksessa, uimahallissa, lasten harrastuksissa, omissa harrastuksissa, edes jossain juhlassa kerran, vieraillut jonkun luona...

Joo ja onhan niitä koko vuoden kotona kököttäjiä, mutta ihan minimimäärä.

Kommentit (99)

Vierailija
81/99 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjusta päätellen kaikki noudattavat vastuullisesti suosituksia itselleen sallituin poikkeuksin. 😂

Vierailija
82/99 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oon käyny kerran terveyskeskuksessa, joka toinen viikko kaupassa ja noin kerran viikossa vanhempieni luona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/99 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kyllä sitä vähemmistöä sitten uskoakseni. Tai no, olen siis käynyt pakollisissa paikoissa: 5 kertaa työpaikalla, muutaman kerran lääkärissä ja lisäksi ruokakaupassa. Maskin kanssa tietysti joka paikassa, paitsi silloin aluksi, kun niitä ei pidetty vielä niin en tajunnut itsekään. Lisäksi ulkoilen metsässä niin, etten ole lähellä ketään. Pari kertaa olen ulkoillut turvaväleillä sellaisen kaverin kanssa, joka elää samoin kuin minä, paitsi ei ole vuoteen käynyt edes työpaikalla.

"Museossa, kirjastossa, ravintolassa, huvipuistossa, pubissa, baarissa, kuntosalilla tms sisäliikunta-aktiviteetissa, kylpylässä, elokuvissa, keilaamassa, kauppakeskuksessa, uimahallissa, lasten harrastuksissa, omissa harrastuksissa, edes jossain juhlassa kerran, vieraillut jonkun luona..."

Noista en ole käynyt yhdessäkään, eikä tulisi mieleenkään. Miksi ihmeessä menisin, kun eivät ole pakollisia? Asun yksin, ja olen meinannut tulla hulluksi tämän yksinäisyyden kanssa, mutta koen velvollisuudekseni kantaa vastuuni. Ikävää, etteivät kaikki muutkin koe.

Vierailija
84/99 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoleton kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän liittyy myös "emmä sairastu", "en levitä koronaa", "emmä kyll viitsi pelätä" - näitä kuolemattomia parikymppisiä

Ei perusterveitä parikymppisia ole kuollut koronaan Suomessa, joten oikeassahan he ovat.

Ymmärrän 2-kymppisiä hyvin tässä tilanteessa, koska voin samaistua teihin muistaen itseni 30 vuotta sitten.

Halutaan elää eikä tajuta/haluta pelätä koronaa.

Otetaan vähän ilolientä ja turvavälit unohtuvat, kun halataan, iloitaan ja nauretaan.

-

Ymmärrän siis teitä, parikymppiset, mutta se ei tarkoita, että hyväksyisin holtittoman käytöksen tässä tilanteessa.

Pisin pylväs positiivisen näytteen antajissa on 20-29 -vuotiaat.

Tässä on tosin huomioitava ettei parikymppisten käytös aina johdu tuosta "kuolemattomuusharhasta", vaan siinä ikäluokassa on paljon ihmisiä jotka opiskelevat/asuvat yksin/uudessa kaupungissa jne. eli vaihtoehdot on olla täysin yksin  (vrt. meidän työssäkäyvien sosiaaliset kontaktit sieltä & perhe) tai välillä nähdä muita ikäisiään.

Kuulun kai vähemmistöön, mutta minusta on ihana opiskella rauhassa.

Rytmitän päivät siten, että herätys on klo 8, syön aamupalan, puen ulkovaatteet päälle ja olen meneväni yliopistolle, ts. kierrän muutaman kadun, otan ehkä valokuvia, jos on kaunis aamu.

Vaikka sataisi räntää vaakasuorassa, menen ulos, koska niin melko usein normaalistikin menisin.

Asun yksiössä, mutta minulla on onneksi alkovi, jonka olen sisustanut opiskelua varten.

Siirsin sängyn sieltä pois viime keväänä, kun tämä etäopiskelu alkoi.

Kilisevien 70-luvun puuverhojen takana opiskelen, mutta muu koti on rentoutumista ja rauhaa varten.

Käyn päivittäin pienen kävelylenkin, pari kertaa viikossa ruokakaupassa, teen itse kaikki ruuat, joogaan ja pidän yhteyttä lähimmäisiin skypen tai puhelimen kautta.

Voisin elää näin loppuiän.

Luojan kiitos ei tarvinnut osallistua "pakollisiin" kimppakivoihin opiskelukavereitten kanssa.

Minusta on luvalla sanoen outoa, että tämä tilanne on monille niin ylitsepääsemättömän vaikeaa.

On se outoa et maailmassa on erilaisia ihmisiä kuin sinä. On todella outoa. Miksei kaikki vois olla niin ku sinä?

P.s. toivottavasti et opiskele mitään ihmistieteitä

Sori, mutta psykologiaa opiskelen.

Ei se, että koen opiskelurauhan hyväksi tarkoita sitä, ettenkö ymmärtäisi asiaa toisin kokevia.

Olen kuullut monen monta eri alaa opiskelevien ihmisten "valitusta" tästä tilanteesta ja hyvin monen perustelu "tuskaan" on juuri se, ettei pääse bilettämään.

Minun tuskin tarvitsee enempää rautalankaa vääntää.

Sinähän itse ihmettelit, miten muilla voi olla niin vaikeaa. Kyllä se nimenomaan kertoo ymmärryksen puutteesta. Säälin jo nyt tulevia asiakkaitasi ja mahdollisia kollegoja.

Hm, ehkäpä pyrin tutkijaksi, joka analysoi sinua.

Ei vaan, kyllä ihmiskontakti on aina ihmiskontakti, vaikka opiskeluvaiheessa tilanne on se, että pidän yksintyöskelemisestä.

Enkä pidä opiskeluun väkisin tungetuista bileistä.

Ketään ei nyt kiinnosta se kiinnostaako sua - selvästi muita parempana - bilettäminen vai ei. Olit epälooginen kommentoinnissasi. Ei lupaa hyvää tutkijan urallekaan. Kaikenlaisia sitä nykyään yliopistoon pääsee...

Pikkuvinkki täältä sivusta; tuo sinun harrastama toisten vähättely ja vielä aika vahvan aggressivisella otteella ei kuulosta ihan terveeltä. Jos ylempi kirjoittaja viihtyy yksin kotona niin eihän se poista sitä että voi tuntea empatiaa muiden ongelmista?

Tosin emme me kaikki ekstrovertit olla bilettämisen perässä, vaan koemme perustarpeena ihmissuhteet. Emme ryyppäämistä

- sivusta

Luepa huolella, mitä tuo opiskelija kirjoittaa. Ensin hän ihmettelee miten outoa on, että jollekin muulle on vaikeaa tämä elämä rajoituksineen. Hänelle kun ei ole. Sen jälkeen, seuraavassa kommentissa, hän puhuu täysin ristiriitaitaisesti että puhui vaan ihan omasta rauhastaan eikä tästä voi päätellä etteikö hän ymmärtäisi muita.

Kyllä tuollainen kummastelu ja vähättely juuri on selvä merkki siitä, ettei ymmärrä toista näkökulmaa.

Vierailija
85/99 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ihan rehellisesti tunnustan että kävin kesällä kerran terassikierroksella ja päädyin myös yökerhoon, kadutti pirusti jälkeenpäin. Syksyllä yksillä paikallisessa, tyhjää oli. Joulun alla glögillä tyhjässä baarissa myös. Olen myös syönyt mäkkärissä.

Kirjastossa kävin viime keväänä kun osallistuin opiskelijoiden projektiin, mikä sovittiin ennen koronaa. Kauppakeskuksessa olen käynyt pari pakollista asiaa hoitamassa, en shoppailemassa huvikseen.

Parin kaverin kanssa nähdään lenkkeilyn/retkeilyn merkeissä silloin tällöin. Sosiaalinen elämä onkin siinä. En ole töissä tällä hetkellä niin vietän kyllä 99% ajasta yksin kotona.

Vierailija
86/99 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjastossa olen käynyt pari kertaa yhdellä hyllyllä.

Kauppakeskuksesta olen hakenut silmälasit, joiden hankkimista en voinut välttää.

Ruokakaupassa olen käynyt ja pakollisissa työmenoissa.

Miksi minun pitäisi vähentää 100 % kontaktejani, kun muut eivät vähennä edes 50 %? Nyt olen vähentänyt ainakin 90 %.

Mulle on ikuinen ihmetyksen aihe, miten aikuinen ihminen voi sanoa "miksi mun pitää kun, kun muutkaan ei...". Kolmevuotiaan suusta voisi odottaa.

Vierailija
87/99 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauppakeskuksesta olen hakenut silmälasit, joiden hankkimista en voinut välttää.

Miksi minun pitäisi vähentää 100 % kontaktejani, kun muut eivät vähennä edes 50 %? Nyt olen vähentänyt ainakin 90 %.

Mulle on ikuinen ihmetyksen aihe, miten aikuinen ihminen voi sanoa "miksi mun pitää kun, kun muutkaan ei...". Kolmevuotiaan suusta voisi odottaa.

Ja vielä maailmanlaajuisen pandemian ollessa kyseessä. Siis oikeasti kyseessä ihmisten henki ja terveys. Ei siis mikään oman huoneen siivous. "Miks mun pitää, epistä!" Voi tsiisus.

Vierailija
88/99 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä maailmanlaajuisen pandemian ollessa kyseessä. Siis oikeasti kyseessä ihmisten henki ja terveys. Ei siis mikään oman huoneen siivous. "Miks mun pitää, epistä!" Voi tsiisus.

Eipä suakaan kiinnosta, vaikka jotkut kuolee noroon tai influenssaan. Ei tämä korona ole yhtään sen kummempi. Joillekin vaarallisempi kuin toisille, mutta niin on moni muukin tauti.

Vierailija
89/99 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei uhriutujat ole yhtään sen kehittyneempiä henkisesti.

Vierailija
90/99 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että toimii ohjeiden mukaan ja pystyy ajattelemaan vähän muutakin kuin omaa berzettään ei ole uhriutumista vaan hyvyyttä ja viisautta.

Vierailija
91/99 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että toimii ohjeiden mukaan ja pystyy ajattelemaan vähän muutakin kuin omaa berzettään ei ole uhriutumista vaan hyvyyttä ja viisautta.

Edes "vastuullinen" kansanosa ei vain toimi ohjeiden mukaan. "Hyvyydestä ja viisaudesta" huolimatta ihmiset eivät osaa käyttää maskeja, eivät pidä turvavälejä, kävelevät kadulla vasenta laitaa päin jne. Puhumattakaan ihmisistä, jotka "vastuullisesti" tapaavat vain muutamaa ystäväänsä, jotka jälleen tapaavat "vastuullisesti" muutamaa ystäväänsä. 

Täytyy olla älyllisesti kehityusvammainen, ettei ymmärrä, että korona tarttuu ennen kaikkea tutuilta, eikä ventovierailta.

Vierailija
92/99 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en ole käynyt missään, paitsi kaupassa n. kolmen viikon välein ja samalla tapaan sukulaista joka kyyditsee. Olen se luuseri joka on elänyt näin jo jotain 10 vuotta. En näe miksi pitäisi sitä häpeilläkään.

Vierailija
93/99 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuat on tilattu kauppakassipalvelulla jo ennen koronaa, eikä kauppakeskuksissa ole tarvinnut käytännössä käydä edes pakosta. 

Sulkkista kävin viime vuonna maaliskuun loppuun asti pelaamassa, sen jälkeen peruin pelikaverini kanssa vakivuoron.

Nyt syksyllä tilanteen rauhoituttua käytiin taas sulkkiksessa, kunnes salibandyvuorot kiellettiin ja porukka siirtyi parveilemaan sulkkiskentille jopa kuusihenkisillä miehityksillä (4 + varamiehet). Se tekee viidelle vierekkäiselle kentälle turhan monta päätä, jotka kaikki huiskivat mailoillaan aerosolinsa pitkin salia.

Kaverit pyysivät nelinpelaamaan padelia. Kieltäydyin koronaan vedoten.

Vierailija
94/99 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Tapaan työssäni 1-2 aina samaa ihmistä, tältä en voi välttyä.

-En liiku julkisilla, kuljen omalla autolla.

-Kaupassa käyn lähes yhtä usein kuin ennenkin, mutta ilta-aikoina kun liikkeellä ei ole juuri ketään ja kaupasta riippuen kirurginen tai ffp2-maski kasvoilla.

-Olen tavannut äitiäni jouluna, muita sukulaisiani viimeksi ennen koronaa.

-Olen tavannut koko aikana vain yhtä ystävääni, joka elää vielä varovaisemmin kuin minä, on kokonaan etätöissä eikä käy itse ollenkaan kaupoissa.

-Kesällä kävin kuppilassa, kun paikkakunnalla ei ollut koronaa moneen kuukauteen.

-Paljon en enää voi itse tehdä asian eteen, kaupassa haluan käydä itse.

Vierailija
95/99 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Tapaan työssäni 1-2 aina samaa ihmistä, tältä en voi välttyä.

-En liiku julkisilla, kuljen omalla autolla.

-Kaupassa käyn lähes yhtä usein kuin ennenkin, mutta ilta-aikoina kun liikkeellä ei ole juuri ketään ja kaupasta riippuen kirurginen tai ffp2-maski kasvoilla.

-Olen tavannut äitiäni jouluna, muita sukulaisiani viimeksi ennen koronaa.

-Olen tavannut koko aikana vain yhtä ystävääni, joka elää vielä varovaisemmin kuin minä, on kokonaan etätöissä eikä käy itse ollenkaan kaupoissa.

-Kesällä kävin kuppilassa, kun paikkakunnalla ei ollut koronaa moneen kuukauteen.

-Paljon en enää voi itse tehdä asian eteen, kaupassa haluan käydä itse.[/quote

Oivallista hyveen keruuta. Entä jos joku tapaaistasi ihmisistä ei olekaan ollut yhtä kuuliainen? Saatkin koronan läheiseltäsi ja päädyt paarialuokkaan...

Vierailija
96/99 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmaan hirveä ihminen, koska olen elänyt aivan normaalia elämää koko tämän ajan. Käyn kaupoissa ostoksilla kun sille on tarvetta. Käyn lähi baarissa kahvilla/oluella 2-3kertaa viikossa lukemassa päivän lehdet. Töissä olen tekemisissä päivittäin kymmenien eripuolilta suomea ja muutaman virolaisen kanssa. Olen raksalla töissä. Tapaan ystäviäni aina kun aikataulumme sattuvat yhteen. Lapseni käy 2 kertaa viikossa harrastuksissa ja hän tapaa siellä muita lapsia. Ja tottakai koulussa lapseni käy normaalisti ja koulun jälkeen leikkii milloin kenenkin luokkalaisensa kanssa sisällä että ulkona

Vierailija
97/99 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
98/99 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tosiaan, kesällä kävin yhden kerran lähijunalla Pasilassa. Kaksi ystävää tapasin kahvilassa ulkona. Yhden ystävän tapasin omalla pihalla kahvitellen. Ja nyt muistin että toisen ystävän tapasin hänen takapihallaan. Käytiin myös mökillä oman perheen kanssa. Nämä kaikki siis kesällä. Nyt syksyllä on sit taas kökitty ja näköjään kökitään aika pitkään vielä.

Vierailija
99/99 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin tosiaan, kesällä kävin yhden kerran lähijunalla Pasilassa. Kaksi ystävää tapasin kahvilassa ulkona. Yhden ystävän tapasin omalla pihalla kahvitellen. Ja nyt muistin että toisen ystävän tapasin hänen takapihallaan. Käytiin myös mökillä oman perheen kanssa. Nämä kaikki siis kesällä. Nyt syksyllä on sit taas kökitty ja näköjään kökitään aika pitkään vielä.

Eli useita potentiaalisia altistuksia.