Minkä ikäinen olit kun aloit juomaan kahvia?
Minä aloitin sen juomisen melko myöhään, vasta reilut 30-vuotiaana.
Kommentit (33)
En muista, kuulemma joskus 3-vuotiaana. Päivittäin noin 10-vuotiaasta lähtien.
Vierailija kirjoitti:
Olin 12v. Sokerin käytön lopetin 17v ja maidon 40v.
Mäpäs olen juonut kahvia mustana ja ilman sokeria 20 vuotiaana ja vieläkin niin juon. Töissä kun ei ole maitoa ja sokerista en välitä kahvissa.
Uppoo ihan hyvin leivän kanssa. Oon nyt 27v.
Olen aina juonut kahvia, Lapsena pullan kanssa. Olen aina ollut hoikka ja terve. En halua edes kyläillä niillä jotka eivät tarjoa kahvia. Olen jo eläkkeellä ja 3 x päivässä kahvia juodaan.
n.20 v. mutta välissä ollu myös taukoo.
silloin kun kuppi alkoi pysyä kädessä kaatumatta. Kylässä ollessa v.tutti, kun panivat lehden kupin alle, jos sattuisin sen kaatamaan.Olin jotain alle 3 ikäinen.
Sodan jälkeen oli vaikeeta aikaa kun kahvia ei ollut. Juotiin jotain korviketta, äitini kertoi. Meille tuli kahvia paketissa amerikan sukulaisilta säännöllisesti. Muutakin kuivahedelmää ja purukumia saatiin ja vähän rahhaakin. Vaatteet olivat Singerin tyttojen hienoja käyettyjä mekkoja. Värikkäitä ja kauniita.
Ensimmäiset muistikuvat kahvihetkistä on kun olin jotain 5 ja yökylässä mummolassa. Join haaleaa maitokahvia ranskanleivän kanssa ja kuunneltiin aamulla pikkulintuja pihakeinussa.
Vierailija kirjoitti:
5 vuotta
Samoin. Böndellä aika myöhään jo..
Taisin olla 16-vuotias, kun aloitin lukion. Perheessäni on aina juotu kahvia, mutta jostain syystä aloin juoda mamman eli äidinäidin luona yhtenä talvena. Sitten osallistuin kotona äidin jokapäiväiseen kahvitteluun. Jostain syystä en juo töissä kumpaakaan, vaikka juon aina aamuisin kahvia. Sitten töiden jälkeen yksi kuppi, jos kello ei ole yli kuusi illalla. Kouluaikoina eli lukiossa ja ammattikorkeakoulussa enemmän.
En muista. Veikkaan, että 13-15 vuotiaana.
Sain sitä luultavasti napanuoran välityksellä jo kohdussa ollessani tai siis ainakin joitakin sen osia kun äitini odotti minua.
Oletko sinä minä?
M 45