Minkä ikäinen olit kun aloit juomaan kahvia?
Minä aloitin sen juomisen melko myöhään, vasta reilut 30-vuotiaana.
Kommentit (33)
Ehkä 16-vuotias. Lukioon tartti jo maitoa tiukemmat aamujuomat.
Olin 12v. Sokerin käytön lopetin 17v ja maidon 40v.
Yhdeksän. Pelattiin mummolassa aina lauantai-iltaisin korttia, ja kun aikuiset otti iltakahvin, minäkin sain.
3 tai 4v. Se oli ainoa tapa saada minut istumaan hetkeksi aloilleen. Olin kahvipöydässä ja hetki sen jälkeen rauhallinen. ADHD?
51 enkä ole aloittanut. Tulee mahanpuruja.
Kahvi on mauste, ei juoma.
10-vuotiaana. Alusta alkaen monta kuppia päivässä maidolla.
Teenjuonnin aloitin 15-vuotiaana lentokoneessa. Kahvia en muista, kai minä jo lukiossa sitä join.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä 16-vuotias. Lukioon tartti jo maitoa tiukemmat aamujuomat.
Itsellä samanlaiset fiilikset minkä ikäisenä aloitin juomaan kahvia. Aloin käydä mummoni ja pappani luona pelaamassa korttia säännöllisesti ja aina tarjosivat kahvia. Yhteinen kahvihetki se oli meille kaikille kolmelle.
5 ja lapsillenikin olen antanut siittä iästä alkaen :)
35. Olin valmistunut lääkäriksi ja sairaalassa piti töitä tehdä vuorokauden ympäri ja enemmänkin.
26 vuotiaana kun aloin seurustella tulevan mieheni kanssa, joka on kova kahvinjuoja. Onneksi ei sen huonommille tavoille johdattanut.
Oisko ollut 10v maistelin ja 11v join kylmäkahveja ja sitten siirryin lämpimään. Stimulantit kiehtoi jo lapsena.
Kuuleman mukaan sain sitä jo ennen yhden vuoden ikää.
Varmaan jotain 3-vuotiaana. Lapsuudenkodissani juotiin aamukahvit pitkopullan kanssa, päiväkahvit pitkopullan kanssa ja iltakahvit pitkopullan kanssa joka ikinen päivä. Parempaa särvintä oli juhlapäivinä ja silloin kun kävi vieraita.
15-vuotiaana lopetin sokerin lisäämisen kahviin. Oli pysyvä muutos. 19-vuotiaana jätin maidon pois kahvista. Tämäkin oli pysyvä muutos.
Vaikka olen edelleenkin perso makealle, niin pitkopullakiintiöni on täynnä. Siitä on helppo kieltäytyä.
17v....myöhemmin rupesin teen juojaksi.
Ennen 17v join teetä.
Rupesin juomaan ammattikoulun aamupäivän kahvitauolla kahvia koska teetä pidettiin niin absurdina. Nykyään en enää vaihda kahvia teehen koska olen iän myötä oppinut että se on yksi lysti mitä muut ajattelee mitä minä teen.
Ehkä 34-vuotiaana.