Ihmiset jotka elävät silmät kiinni - eivät siis välitä, vaikka ympärillä menee huonosti
Rikkaat, hyvin pärjäävät, jotka ovat syntyneet kultalusikka pepussa. He vain elelevät ja nauttivat, vaikka ympärillä ihmisiä riistetään ja satutetaan.
En voi ymmärtää miten nämä ihmiset pystyvät tähän.
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Ap, suosittelen sinun katsovan Parasite elokuvan.
Se leffa kertoo hyvin eri arvoisuudesta. Ja siinä on hyvä kuva hyvästä ja pahasta.
Eriarvoisuus on yhdyssana, dorka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi voi... taisi osua arkaan paikkaan monella.
Voiko olka ällöttävämpää: ihminen, joka puolustelee omaa yltäkylläisyyttään.
No ei voi. 🤮
Et tyydy vain puolustelemaan. Vaadit vielä lisää vaikka sinulla on jo enemmän kuin oikeasti köyhien ihmisten koko suvulla. Minua oksettaa suomalainen joka rutisee köyhyyttään.
Ap ei ole missään vaiheessa kertonut itsestään mitään. Sinun mielikuvitus laukkaa.
Puhutko usein itsestäsi kolmannessa persoonassa?
En. Meitä on tosiaankin useampi, jotka ovat kyllästyneet kasvavaan eriarvoisuuteen. Ehkä sinun on vaikea sitä nähdä, kun luet kaiket päivät seiskaa ja syöt ahterisi päällä sipsiä.
Nuolista näkee kyllä että yksin sinä täällä meuhkaat. Mitäs jos alat tehdä töitä eriarvoisuuden poistamiseksi. Nyt heti. Ensimmäiseksi lahjoita kännykkäsi Afrikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se leffa kertoo hyvin eri arvoisuudesta. Ja siinä on hyvä kuva hyvästä ja pahasta.Eriarvoisuus on yhdyssana, dorka.
Enpä tullut ajatelleeksi tuota. Teen täällä monta asiaa samaan aikaan. Urpo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei voi. 🤮
Et tyydy vain puolustelemaan. Vaadit vielä lisää vaikka sinulla on jo enemmän kuin oikeasti köyhien ihmisten koko suvulla. Minua oksettaa suomalainen joka rutisee köyhyyttään.
Ap ei ole missään vaiheessa kertonut itsestään mitään. Sinun mielikuvitus laukkaa.
En. Meitä on tosiaankin useampi, jotka ovat kyllästyneet kasvavaan eriarvoisuuteen. Ehkä sinun on vaikea sitä nähdä, kun luet kaiket päivät seiskaa ja syöt ahterisi päällä sipsiä.
Nuolista näkee kyllä että yksin sinä täällä meuhkaat. Mitäs jos alat tehdä töitä eriarvoisuuden poistamiseksi. Nyt heti. Ensimmäiseksi lahjoita kännykkäsi Afrikkaan.
Lol. Ihan näin ohis. Anna kun arvaat: tuon yhden ainoan nuolen olet saanut itseltäsi.
Olet niin säälittävä, etten edes vaivaudu ”antamaan nuolta”
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei voi. 🤮
Lol. Ihan näin ohis. Anna kun arvaat: tuon yhden ainoan nuolen olet saanut itseltäsi.
Olet niin säälittävä, etten edes vaivaudu ”antamaan nuolta”
Kova sä olet uhoamaan toisille.
Eri
Ennen olin samaa mieltä aloittajan kanssa. Mutta sitten olen tutustunut muutamiin ”köyhiin”.
Yhteistä näille on että polttavat tupakkaa, pummaavat muilta ruokaa ja tavaraa, kun saavat jostain rahaa niin ne tuhlataan vauhdilla, ovat huonoja säästämään vaan kaikki ostetaan mahdollisimman pian velaksi kun todetaan että tarvin jotain oli se sitten uusi televisio tai ravintolalounas. Eli koska muutkin käy ravintolassa niin kyllä minäkin voin käyttää siihen 20€. Sitten seuraavana päivänä valitetaan kun ei ole rahaa ruokaan. Kiinnitetään kohtuuttoman paljon huomiota siihen mitä muilla on ja itseltä puuttuu (tietenkin niin että yhdeltä kadehditaan ravintolakäyntejä ja toiselta viikonloppua kylpylässä ja kolmannelta uutta sohvaa. Ei tajuta ettei näillä muillakaan ole välttämättä varaa kaikkiin noihin kolmeen asiaan vaan he säästövät ja käyttävät sitten rahaa yhteen valitsemaansa ”turhuuteen”. Mutta köyhän pitäisi saada kaikki nuo kolme kun muillakin on.
Ja tiedän on oikeasti köyhiä. Jotka ovat joutuneet esim hometalon takia ongelmiin tai vaikka sairaseläkeläisiä jotka joutuvat elämään todella vähällä. Mutta kun olen tutustunut moniin itseään köyhinä pitäviin joiden mielestä rikkaiden pitäisi jakaa aina omastaan. Esim kaksi samalla tuloilla olevaa joista toinen elää säästeliäästi ja jää rahaa säästöön niin toisen joka on tuhlannut omat rahansa kuuluisi mielestään saada säästäväiseltä rahaa ruokaan ym koska toisella on sitä eikä hänellä ole. Miksi näin pitäsii toimia ja rankaista säästäväisesti elävää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei voi. 🤮
"minä en elä yltäkylläisyydessä joten kukaan muukaan ei saa!"
No ei saa. Kuten sanoin: on inhimillistä pitää huolta heikoimmista
No sitähän me rikkaat tässä suomenmaassa teemmekin.
Arvaas kuka sinunkin elämisen kustantaa?
Selvähän tuo on, että rikkaimmat kustantavat suurimman osan verovaroin katetuista tuista ym. Ehkä ketjuna aloituksessa heijastuu enemmänkin pelko siitä, että Suomessa heikompien asemaa heikennetään sen sijaan, että sitä parannettaisiin. Tietysti sinä rikas parannat, köyhän rahallista tilannetta silläkin, että tarjoat tälle hyväpalkkaista työtä?
Vierailija kirjoitti:
Ennen olin samaa mieltä aloittajan kanssa. Mutta sitten olen tutustunut muutamiin ”köyhiin”.
Yhteistä näille on että polttavat tupakkaa, pummaavat muilta ruokaa ja tavaraa, kun saavat jostain rahaa niin ne tuhlataan vauhdilla, ovat huonoja säästämään vaan kaikki ostetaan mahdollisimman pian velaksi kun todetaan että tarvin jotain oli se sitten uusi televisio tai ravintolalounas. Eli koska muutkin käy ravintolassa niin kyllä minäkin voin käyttää siihen 20€. Sitten seuraavana päivänä valitetaan kun ei ole rahaa ruokaan. Kiinnitetään kohtuuttoman paljon huomiota siihen mitä muilla on ja itseltä puuttuu (tietenkin niin että yhdeltä kadehditaan ravintolakäyntejä ja toiselta viikonloppua kylpylässä ja kolmannelta uutta sohvaa. Ei tajuta ettei näillä muillakaan ole välttämättä varaa kaikkiin noihin kolmeen asiaan vaan he säästövät ja käyttävät sitten rahaa yhteen valitsemaansa ”turhuuteen”. Mutta köyhän pitäisi saada kaikki nuo kolme kun muillakin on.
Ja tiedän on oikeasti köyhiä. Jotka ovat joutuneet esim hometalon takia ongelmiin tai vaikka sairaseläkeläisiä jotka joutuvat elämään todella vähällä. Mutta kun olen tutustunut moniin itseään köyhinä pitäviin joiden mielestä rikkaiden pitäisi jakaa aina omastaan. Esim kaksi samalla tuloilla olevaa joista toinen elää säästeliäästi ja jää rahaa säästöön niin toisen joka on tuhlannut omat rahansa kuuluisi mielestään saada säästäväiseltä rahaa ruokaan ym koska toisella on sitä eikä hänellä ole. Miksi näin pitäsii toimia ja rankaista säästäväisesti elävää?
Ei kaikki köyhät ole samanlaisia kuin nämä tuntemasi. Olen vähävarainen, mutta elän säästeliäästi. Ei minua pitäisi siitä rangaista kuten ei muitakaan säästeliäästi eläviä.
Joku voi näyttää rikkaalta, mutta todellisuus voi olla aivan jotain muuta. Esim. lahjat ja velat.
Elämässä on muutakin kuin rahan tuoma hyvinvointi. Tuo toki turvaa, mutta en ole koskaan tuntenut kateutta rikkaita kohtaan. Jokaisella on omat elämänsä, jos jollain on hienot pelit ja vehkeet, matkoja, en koe että se olisi minulta pois. He ovat sen itse pystyneet rahoillaan hankkimaan ja heidän elämänsä, mitä sitten? En tarvitse paljon, hyvä oloni on kiinni ihan muista asioista.
Köyhäthän voisi mennä vaikka töihin. Sillä pääsee jo pitkälle.
Mua ei oikeasti kiinnosta paskan vertaa sen ihmismassan elo ja olo, joka ei itse osaa yhtään tehdä mitään elämänsä eteen. Mä olen itse saavuttanut kovalla työllä kaiken mitä omistan, miksi helvetissä antaisin senttiäkään yhteiskunnan loisille? Maksan niin paljon veroja että kyllä loiset saa niistä osansa.
On tietty yhteiskunta luokka jonka ei pidä lisääntyä : sosiaalipummit ja ongelmaroskat.
Vierailija kirjoitti:
Tuota ei kannata sanoa nykypäivänä.
Töitä kun on vähemmän, kuin hakijoita.
Itse olen nyt työssä käyvä ja ennen työllistymistäni se työn hakeminen ei ollut helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Muutin omilleni 25 vuotta sitten, tosi köyhänä. En valittanut, en pyytänyt apua enkä antanut apua. Harras toiveeni oli se että muita kiinnostaa minun menemiset ja tekemiset yhtä paljon kuin minua muiden, eli ei yhtään.
Tänään kuulun parhaiten palkkatuloja tienaavaan 5% sakkiin, mutta ajatusmaailmani on pysynyt samana edelleen. Joskin rahallisuus on ikävästi aiheuttanut epätoivottua mielenkiintoa suuntaani - kummasti haluttaisiin että osallistuisin yhteen sun toiseen turhaan touhuun, toki maksajaa toivovat.
No ihan oikeasti olet, joopajoo, mitä jos hakisit harhoihisi apua
Vierailija kirjoitti:
Otetaanko köyhä töihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutin omilleni 25 vuotta sitten, tosi köyhänä. En valittanut, en pyytänyt apua enkä antanut apua. Harras toiveeni oli se että muita kiinnostaa minun menemiset ja tekemiset yhtä paljon kuin minua muiden, eli ei yhtään.
Tänään kuulun parhaiten palkkatuloja tienaavaan 5% sakkiin, mutta ajatusmaailmani on pysynyt samana edelleen. Joskin rahallisuus on ikävästi aiheuttanut epätoivottua mielenkiintoa suuntaani - kummasti haluttaisiin että osallistuisin yhteen sun toiseen turhaan touhuun, toki maksajaa toivovat.
No ihan oikeasti olet, joopajoo, mitä jos hakisit harhoihisi apua
Itse alan uskoa häntä. Tämä on aikaisemminkin kirjoitellut toiseenkin ketjuun (eli minun ketjuun). Näin ainaskin arvelen. Aika samanlaista tekstiä tässä on, kuin minun ketjussa olevassa kommentissa.
Minä olen hyväosainen. Minulla on kaveri, jolla on huono-osaisuutta. En kuitenkaan anna hänelle rahaa, koska se olisi hänelle syy olla tekemättä töitä.
Mutta kyllä minä häntä autan muuten. Tuen häntä pääsemään yli vaikeuksistaan. Autan työnhaussa ym. käytännön asioissa. Annan ylipäätään aikaani.
Ihan hyviä juttuja on saavutettu, mielenterveys on hänellä kohentunut ja oireilu vähentynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otetaanko köyhä töihin?
Kyllä, jos on motivaatiota. Riippuu myös työstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö heidän lopettaa elely ja nautiskelu huono-osaisten takia?
No voisivat antaa omistaan niille, jotka ovat syntyneet toisenlaisiin olosuhteisiin.
Ei se heidän syy ole että toiset syntyvät huonoihin oloihin.
Ei heillä ole mitään velvollisuutta ottaa itseltään mitään pois huono-osaisten takia.
Heillä nimenomaan on velvollisuus. Ihmisillä pitäisi olla velvollisuus auttaa niitä, jotka kärsivät. Se on ihmisyyttä.
Ihmisyyttä on sekin, että antaa ihmisten menestyä omilla ansioillaan ja tehdä rahoillaan mitä haluaa.
Ei. Se ei ole ihmisyyttä. Se on sitä, että sulkee totuudelta silmänsä.
Totuutta on monenlaista.
Se, että sinä kärsit ei tarkoita sitä, että muidenkin pitäisi.No jaa. Tuskinpa se miljardööri kärsisi, jos antaisi vaikka puolet omaisuudestaan hyväntevebäisyyteen. Mutta jostain syystä antaa vain pienen murusen. Ja on mukamas niin maailmaa pelastavaa.
Ketä ne rahat siellä pankkitilillä hyödyttää?
Tiesitkö muuten, että mitä enemmän rahaa, sitä enemmän valtaa?
Maailman rikkaimpien omaisuus ei ole kuin murto-osaltaan pankkitilillä tai edes esim. kiinteistöissä.
Ylivoimaisesti suurin osa on osakkeissa ja yritysomaisuudessa, ja usein on kyse heidän itse perustamistaan firmoista (Amazon - Bezos, Microsoft - Gates), joiden suuromistajia he ovat (ja tässähän ei ole mitään ihmeellistä kun kyseessä on itse perustettu yritys joka vain on kasvanut valtavasti).
Kuin näiden superrikkaiden omaisuuden kerrotaan kasvaneen niin ja niin paljon, kyse on pääasiassa ja nimenomaan heidän yritystensä _arvonnoususta_. Tämä ei ole ns. oikeaa rahaa, jota voisi lahjoitella vaan rahan saa vasta jos myy osakkeensa/yrityksensä. Jos yhä haluat omistaa itse perustamasi yrityksen, jopa johtaa sitä, et tietenkään voi myydä.
Se leffa kertoo hyvin eri arvoisuudesta. Ja siinä on hyvä kuva hyvästä ja pahasta.