Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainoa, joka muistelee omia mokiaan ja saattaa irvistellä/äännellä nolona vielä vuosien päästä?

Vierailija
28.01.2021 |

Eli märehdin herkästi jälkikäteen sosiaalisia tilanteita ja omia sanomisiani. Joskus hävettää niin paljon, että ilmehdin tai elehdin tahdottomasti, saatan huokailla tai äännellä, joskus päästää jonkun (ruman) sanankin.

Olenko ainoa jolla on tällainen typerä tapa? Kärsin myös ahdistuneisuushäiriöstä, joten voi toki olla siihen liittyvää.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa. Jokainen ihminen tekee sitä.

Vierailija
2/61 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama mulla! Musta tuntuu että on yllättävän yleistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Tää tapahtuu yleensä öisin kun yritän saada unta.

Vierailija
4/61 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On samaa, aina kun tulee häpeämuisto mieleen, sanon ’mä tapan itteni’ yksin ollessani, muuten vain mielessäni. Ja mullakin on ahdistuneisuushäiriö ja ajattelen tämän olevan jonkinlaista ocd:tä eli pakko-oiretta.

Vierailija
5/61 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo et oo ainoa

Vierailija
6/61 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin kerran Ritva Orasksesta kun hän kertoi että saattaa mennä kadulla ihan kaksinkerroin häpeästä, sillain kumartuneeksi (hän näytti asennon kuvassa) muistaessaan jonkun vuosia sitten tapahtuneen asian jota hän piti myöhemmin nolona tai häpeällisenä.aina kun itse häpeillen jotain mennyttä niin muistan Ritva Oraksen ja mietin että en ole ainoa jota joku mennyt pieni tai isompi juttu saattaa hävettää.

Eli et Sinäkään ole ainoa.

Lippu korkealle!

Vierailija
7/61 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua. Saatan sanoa ääneen jotain outoa kun tietty häpeä tulee mieleen.

Vierailija
8/61 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taatusti et ole ainoa , mutta se on turhaa. Kannattaa oprtella kyseisestä tavasta pois koska siitä ei ole mitään hyötyä. Vanhemmiten kaikkea ei viitsi enää märehtiä ja asiat ja mokatkin asettuu oikeisiin mittasuhteisiin

9/61 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole :D itellä on kyllä semmonen häpeäpersoona, että hävettää mokailemattakin, mutta tietyt jutut menneisyydessä on vaikeeta antaa itelleen anteeksi vaikka tietää että ei niihin kukaan kupsahtanu ja monet mokailee paaaaaljo pahemmin...

Oon kateellinen ihmisille, jotka ei häpeä mitään, vaikka häpeä onkin tärkeä ja tarpeellinen tunne ja sellaisista ihmisistä ei kauheesti välitetä. Mutta kuinka vapauttavaa olisi elää ilman häpeää????

Vierailija
10/61 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, kun tuolle reaktiolle ei ole suomeksi yhtä kuvaavaa sanaa kuin englannin "cringe".

Vierailija
11/61 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pahimmat on jostain viidentoista vuoden takaa. Edelleen nolottaa ja saatan huomaamattani kommentoida mieleen tullutta muistoa ääneenkin. Jotain tyyliin "ei hitto". 😳

Mutta sitten kun yritän muistella jonkun toisen noloja tilanteita, ei tule mieleen mitään. Eli lohdutuksen sana meille häpeän orjille, ei niitä meidän noloja juttuja kukaan muu muistele.

12/61 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin kerran Ritva Orasksesta kun hän kertoi että saattaa mennä kadulla ihan kaksinkerroin häpeästä, sillain kumartuneeksi (hän näytti asennon kuvassa) muistaessaan jonkun vuosia sitten tapahtuneen asian jota hän piti myöhemmin nolona tai häpeällisenä.aina kun itse häpeillen jotain mennyttä niin muistan Ritva Oraksen ja mietin että en ole ainoa jota joku mennyt pieni tai isompi juttu saattaa hävettää.

Eli et Sinäkään ole ainoa.

Lippu korkealle!

Heh tää oli hauska ja vielä hauskemman tekee se, etten ite ees kehtais mennä kaksinkerroin kadulla koska se hävettäisi xDDD

Vierailija
13/61 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama. Ihanaa kuulla, etten ole ainoa, jolle tulee tahaton irvistys ja silmien puristaminen kiinni häpeällisen muiston tullessa mieleen. Minullakin on sosiaalisten tilanteiden pelko, ahdistusta ja pakko-oireita.

Vierailija
14/61 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taatusti et ole ainoa , mutta se on turhaa. Kannattaa oprtella kyseisestä tavasta pois koska siitä ei ole mitään hyötyä. Vanhemmiten kaikkea ei viitsi enää märehtiä ja asiat ja mokatkin asettuu oikeisiin mittasuhteisiin

Olisikin noin. Olen viisikymppinen ja yhä saan hirvittäviä häpeäkohtauksia asioista, jotka tapahtuivat mulle teini-iässä...

Vierailija
15/61 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tapahdu usein, mutta kun tapahtuu, sanon jotain tahatonta ääneen. Usein ”mä kuolen”, ”haluan kuolla”, tai sitten vain kiroilen. Saatan purra peukaloani myös.

Mulla on muuten ihan kiva elämä ja mielestäni hyvä itsetuntokin :D

Vierailija
16/61 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, täällä kanssa yksi. 

Vierailija
17/61 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irvistyksen lisäksi sanon ääneen tai huudahdan "ei vit tu" .

Vierailija
18/61 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kertokaa mitä asioita häpeätte noin paljon?? Itselle jos tapahtuu jotain noloa, unohdan sen niin tehokkaasti, ettei sitä edes tapahtunut.

Vierailija
19/61 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun pahimmat on jostain viidentoista vuoden takaa. Edelleen nolottaa ja saatan huomaamattani kommentoida mieleen tullutta muistoa ääneenkin. Jotain tyyliin "ei hitto". 😳

Mutta sitten kun yritän muistella jonkun toisen noloja tilanteita, ei tule mieleen mitään. Eli lohdutuksen sana meille häpeän orjille, ei niitä meidän noloja juttuja kukaan muu muistele.

Tämä. Aloittajalle, muistatko itse vastaavia tilanteita, joissa joku toinen on ollut tosi nolo? Tuskin muistat yhtään, itse en ainakaan. Joten lohduttautun sillä että muut eivät muista minun kömmähdyksiäni.

Vierailija
20/61 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma täällä. Huudahan aina häpeäsalaman iskiessä jonkun kirosanan ääneen. Tai MIAU, en tiedä mistä se tulee :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi