Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko ikinä miettineet että mikä rahasumma teillä olisi kasassa jos vakuutuslaskujen sijaan maksaisitte ne rahat itsellenne?

Vierailija
28.01.2021 |

Tuntuu välillä älyttömältä maksaa isoja summia vakuutusyhtiölle ja hyvällä tuurilla sieltä ei korvatakaan mitään jollain verukkeella. Olisi tähän päivään mennessä jo omaisuus kasassa jos olisi maksanut ne rahat suoraan itselleen. Silti tuntuu liian riskialttiilta olla ilman vakuutuksiakaan, varmaan jäisi ne rahatkin maksamatta omalle tilille jos ei olisi pakko..

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, koska olen sijoittanut ne , ja sitä myötä minulla on monta sijoitusasuntoa sekä mökkiä ja muutenkin hyvä omaisuus elämäni loppuun asti.

Keskimäärin vakuutuksiin menee jokunen sata vuodessa, noilla rahoilla ei vielä monia asuntoja osteta vaikka kuinka sijoittelisi

Vierailija
22/35 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään ihmeempi. Eläinvakuutus kannatti parin vakavamman koiran sairauden osalta ja kerran olen ollut vesivahinkoevakossa useita viikkoja. Olen voiton puolella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vain kotivakuutus ja autovakuutus ja koen, että ne kyllä kannattaa maksaa. Muita ei ole (tai no matkavakuutus kuuluu luottokorttiin, mutta siitä en siis maksa erikseen). Ei siis ole mitään omaan terveyteen liittyvää, eikä koirille vakuutuksia. Olen sitä useamman kerran koirien kohdalla laskeskellut ja tullut siihen tulokseen, että kohtuullisen terveellä rodulla ja etenkin kun koiria on useampi, ei vakuutukset kannata. Välillä tulee isoja/enemmän laskuja, mutta välillä ei tule juuri mitään. Plussalla varmasti olen. Omaan terveyteenkään ei ole toistaiseksi kummoisesti mennyt rahaa, mutta se on tietysti sellainen, että voi helposti nopeasti tulla kalliita laskuja. Koen kuitenkin, että säästämällä ja sijoittamalla varaudun tähän järkevämmin kuin ottamalla vakuutuksen.

Vierailija
24/35 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikennevakuutus on Suomessa pakollinen. liikennevakuutus se vakuutus, joka korvaa toiselle osapuolelle sattuneet vahingot. Vapaaehtoinen on se vakuutus, joka korvaa myös omalle autolle tai itselle sattuneet vahingot. Uuden auton omistajalle se on kannattava. Rahoituksella ostaminen ei liity asiaan.

Vierailija
25/35 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan pientä kotivakuutusta ja se tuntuu turvalliselta, koska en ole mikään puskurirahastojen kerääjä. En pystyisi asumaan vaikka hotellissa viikkoja, jos vesivahinko tulisi. En edes muista, mitä pieni vakuutusmaksuni vuositasolla on.

Vierailija
26/35 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Mutta en ymmärrä logiikkaasi - mitä jos jotain sattuu nyt heti eikä sitten kun olen ehtinyt ”vuosikymmeniä laittaa säästön vakuutussumman verran”? Mistä sen rahan polkaisee jos ei ehi saada säästöön? Nyt ainakin vakuutus korvaa isotkin kustannukset heti, pienen omavastuun jälkeen. Joten en uskaltaisi jäädä säästelemään...

Vierailija
27/35 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostaa omavastuun isoksi ja varaa sen rahan jonnekin varatilille (tai sijoittaa laatuosakkeisiin jolloin myydessä rahat 3 pvän kuluttua tilillä) - >pienemmät vakuutusmaksut. Silleen säästää muutamassa vuodessa paljon rahaa.

Vierailija
28/35 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, koska olen sijoittanut ne , ja sitä myötä minulla on monta sijoitusasuntoa sekä mökkiä ja muutenkin hyvä omaisuus elämäni loppuun asti.

Keskimäärin vakuutuksiin menee jokunen sata vuodessa, noilla rahoilla ei vielä monia asuntoja osteta vaikka kuinka sijoittelisi

Uskoisin kirjoittajan sijoittaneen paljon enemmän kuin sen muutama sata e vuodessa.

Vierailija
29/35 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä todellakin kannattaa maksaa vakuutusmaksut, kyllä ne korvataan kun on oikea syy eikä "evätä jollain verukkeella". 

Meillä oli iso vesivahinko, paitsi siihen liittyvät suoranaiset kulut, niin myös asumisemme kolmen kuukauden ajan muualla korvattiin, tästä seuranneet ylimääräiset ajokilometrit töihin, siivoukset, kaikki. 

Useamman kerran on sattunut autolla vahinkoja, kaksi autoa ja vanhempien lisäksi kaksi autoilevaa nuorta taloudessa. 

Matkoilla on sairastuttu. Kallis kamera on pudonnut, kun kameralaukun hihna meni rikki. 

Auto hajosi matkalla satamaan, laivaliput ja hotellit Euroopassa oli osa varattu.

Saimme matkavakuutuksesta kaiken tähän liittyneen ylimääräisen, vuokra-auton alle, taksit kun toinen meni vuokra-autoa hakemaan toisen odottaessa omalle autolle hinausautoa. 

Kaikennäköistä sattuu ja voi sattua isojakin juttuja.  Yhdenkään korvauksen kanssa ei ole ollut mitään epäselvää, jossain on joku lisätieto kysytty, mutta varsinkin noissa isoissa asioissa (vesivahinko) vakuutustarkastaja on itse neuvonut, mihin kaikkeen voi korvausta saada.

Hyvä mainos, vakuutusyhtiö xxxxx:n some-vastaava!

Vierailija
30/35 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin, olisin varmaan rikkaampi ja vähemmän sairas jos olisi ollut kunnon vakuutukset.

Vierailija
31/35 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Sitä miettiessä olen valvonut lukemattomia öitä. Tosin aina sen jälkeen, kun on vahinko tapahtunut ja olen saanut vakuutuksesta täyden korvauksen, olen nukkunut taas monta yötä hyvin. Valitettvasti näin on tapahtunut vain kerran 60-vuotisen vakuutushistoriani aikana.

Vierailija
32/35 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun autolle on korvattu jo 3 peltivahinkoa kun sitä on kolhittu kadunvarressa, viimeksi vakuutusyhtiöltä paloi rahaa 6 tonnia korjaamiseen. Koko Kasko menee op-bonareista joten todellakin kannattaa vakuutus. Samoin kotivakuutus, josta minulle on korvattu jo pari varastettua polkupyörää ilman omavastuuta. 

Vierailija
33/35 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt ja olen jopa haaveillut että perustaisin oman vakuutusyhtiön, jonka liikeideaan kuuluisi olla voittoa tavoittelematon ja edullisilla hinnoilla se pakottaisi muutkin yhtiöt kilpailemaan asiakkaista vähän samaan tapaan kuin puhelinoperaattorit kilpailevat tällä hetkellä.

Vierailija
34/35 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, hyvällä tuurilla ei käy vahinkoja ja koko vakuutus on ihan turha. Toivotaan että näin käy.

Ja huonolla tuurilla käy niin kuin minulle. Puoliso kuoli, eikä ollut henkivakuutusta. Jäin makselemaan yhteistä talolainaamme yksin. Ei siinä säästetyistä vakuutusrahoista juurikan iloa ollut, kun velkaa oli yli satatonnia. Olisi kannattanut ottaa vaan se vakuutus. Vahingosta viisastuneena otin itselleni henkivakuutuksen lasteni hyväksi. Heillä ei tule olemaan ainakaan taloudellisia murheita, kun minä heitän veivini.

Vierailija
35/35 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin meille pariturvavakuutuksen vuonna 1996. Mieheni kuoli 2018. Saimme korvauksia päälle 42000€. Olin maksanut sinne päin 6500€. "voitto" 35500€. Aiemmin sama vakuutus korvasi sairaala- ja lääkekulut kun mieheni jalkaterästä osa jouduttiin amputoimaan.