Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapuri ei tervehdi.

Vierailija
28.01.2021 |

Jotain örisee, jos ollaan törmäyskurssilla. Onko kokemuksia?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa rapussa on pari sellaista yksinään vaeltajaa.

Vierailija
2/38 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään tervehdi mun vihervasemmisto naapuria joka tehtailee lapsia minkä ehtii tukien takia... Onneksi tosin asuu kaukana ja muita ei ole;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihmeellistä. Ei johdu sinusta vaan heistä. Tommoisia vaan on ja joissain vaiheessa sitä joutuu ratkaisemaan, vieläkö heitä moikkaa. Kertakaikkiaan uskomatonta, että jonkun on vaikea sanoa huomenta tai moi. Ehkä he pelkää, että jos tervehtivät, alat puhumaan heille vielä lisää...

Vierailija
4/38 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen kokemuksia?

Joo, on epäkohteliasta olla tervehtimättä naapureita, mutta miten se voi olla joillekin niin suuri vääryys elämässä, että palstalla on aiheesta aloituksia lähes joka viikko? Jos naapuri ei vastaa tervehdykseeni, niin parin minuutin päästä olen jo unohtanut koko asian.

Vierailija
5/38 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on naapuri, joka toljottaa suu auki kun ohi kävelee, mutta ei tervehdi. Sanon aina terve ja jatkan matkaa :p

Vierailija
6/38 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole henkilökohtaista. Move on - - - >

Pakottaako meinaat

Vierailija
7/38 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moukkamaista käytöstä. Mutta Suomessa niitä riittää. ☹ Perimmäinen syy sellaiseen on täysi mysteeri ainakin itselleni.

Vierailija
8/38 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen kokemuksia?

Joo, on epäkohteliasta olla tervehtimättä naapureita, mutta miten se voi olla joillekin niin suuri vääryys elämässä, että palstalla on aiheesta aloituksia lähes joka viikko? Jos naapuri ei vastaa tervehdykseeni, niin parin minuutin päästä olen jo unohtanut koko asian.

Onhan se niille joiden täytyy varmistaa rajapinta muihin ennenkuin voivat olla rauhallisin mielin.

Vierailija
9/38 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä tosiaan on paljon aloituksia palstalla, mutta saa ollakin. Mielestäni ihan törkeää olla tervehtimättä. Ja nämä hyväkkäät vielä, jotka tervehdittäessä vain toljottavat... ei sellaista voi käsittää.

Vierailija
10/38 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mäkään tervehdi mun vihervasemmisto naapuria joka tehtailee lapsia minkä ehtii tukien takia... Onneksi tosin asuu kaukana ja muita ei ole;)

En minäkään sinunlaista öykkäriporvaria tervehtisi.

Vierailija
11/38 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

no enpä itekään tervehi joitain rappumme öisin mölyäviä juoppoja (sekakäyttäjiä) enemmänkin joutasivat talosta pois

👎

Vierailija
12/38 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma veikkaukseni syyksi on kotoa opitut huonot käytöstavat ja alemmuudentunto/häpeä tai sairautta hipova epäsosiaalisuus. Yllättäen ylemmyydentunto tai omahyväisyys on epätodennäköinen syy, sillä ainakin tuntemani varakkaat ja fiksut sekä hyvännäköiset ihmiset osaavat tervehtiä kyllä.

Vierailija
13/38 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa sullakin ap. ongelma.

Vierailija
14/38 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään tervehdi mölyävää seinänaapuria. Oppis olemaan ensin.

Vierailija
15/38 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään sinunlaista öykkäriporvaria tervehtisi.

Asenne on yhtä inhottava ja syrjivä teillä molemmilla. Ihmiset ovat lähimmäisiä kaiken poliittisenkin aatteen alla. Itselleni sekakäyttäjät ja juopotkin sekä ylilihavat ym. ovat arvokkaita ihmisiä siinä missä muutkin.

Vierailija
16/38 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa sullakin ap. ongelma.

Aloitus on todennäköisesti provo, mutta ongelma on kyllä olemassa.

Muistan ikuisesti, kun eräs iäkäs naapurini samasta talosta ei tervehtinyt lähes 20 vuotta sitten. Mietin vuosia, miksi hän minua sillä tavoin syrjii, kunnes kerran huomasin, että ei hän muidenkaan tervehdyksiin vastannut. Silloin tajusin, ettei se tervehtimättömyys ollutkaan henkilökohtaista. Mutta ikävä olo sellaisesta tulee edelleenkin.

Vierailija
17/38 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma veikkaukseni syyksi on kotoa opitut huonot käytöstavat ja alemmuudentunto/häpeä tai sairautta hipova epäsosiaalisuus. Yllättäen ylemmyydentunto tai omahyväisyys on epätodennäköinen syy, sillä ainakin tuntemani varakkaat ja fiksut sekä hyvännäköiset ihmiset osaavat tervehtiä kyllä.

Poikkeuksena ovat ainoastaan todella hyvännäköiset nuoret (max 25-vuotiaat) naiset, jotka ehkä pelkäävät antavansa vääränlaisia signaaleja, jos ovat liian hymyileväisiä ja puheliaita. Ehkä liian moni mies on ihastunut heihin, kun on käsittänyt väärin normaalit käytöstavat. Mutta muiden soisi kyllä tervehtivän.

Vierailija
18/38 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alapeukuttajat voisivat perustella.

Pari vertailukohtaa:

1. omistusasunto, jossa oikeasti kalliita asuntoja: kaikki tervehtivät ja moni jutteli pidempäänkin hyvässä hengessä.

2. Omistusasunto, jossa osa asunnoista vuokrattu, mutta valtaosassa asui omistaja: suurin osa tervehti.

3. Vuokratalo, jossa pienehkö vaihtuvuus: noin puolet tervehti, osa juttelikin.

4. Vuokratalo, jossa erittäin suuri vaihtuvuus: käytännössä kukaan ei tervehtinyt ja ihmiset luikkivat kuin rotat ja tuijottivat maahan toisia ihmisiä nähdessään.

Vierailija
19/38 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen opettellut viis veisaamatta muiden käytöksestä

Vierailija
20/38 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua harmittaa myös ne sinänsä onneksi harvat kaupanmyyjät, jotka eivät vastaa tervehdykseen. Joskus noin parikymppisenä koin kyseisen tilanteen eräässä jo sittemmin konkurssiin menneen vähittäistavarakaupan liikkeessä ja lähetin palautetta sen liikkeen myymäläpäällikölle, kun se kassahenkilö ei vastannut tervehdykseeni. Aloin myös vältellä asiointia kyseisessä ruokakaupassa jatkossa, koska tuli niin inhottava olo sellaisesta kohtelusta.