Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihava, kuinka paljon lihoit raskausaikana?

Vierailija
28.01.2021 |

Kerro painosi raskauden alussa ja lopussa.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole suoranaisesti lihava, mutta ihan sillä rajalla, että voi sanoa ylipainoiseksi. Painoin 76kg ennen raskautta ja ihan alkuraskaudesta, loppuraskaudesta 92kg, eli 16kg tuli painoa. Pituus 172 cm. Synnärille jäi kuusi kiloa ja ekan kahden viikon aikana hävisi painoa niin, että painoin jotain 82 kg. Loput karisseet tasaisesti sen jälkeen. Nyt kaksi kuukautta synnytyksestä paino on tipahtanut jo alle lähtöpainon, painoin tänään 75,5 kg :) Kohta ollaan normaalipainoisia, jos samaa tahtia jatkuu laihtuminen. Tavoitepaino olisi 68 kg, mutta en erikseen laihduta. Päinvastoin olen syönyt massiiviset määrät herkkuja nyt, kun niitä saa syödä. Raskaudiabeteksen takia olivat raskausaikana pannassa, vaikka tunnustan silti syöneeni herkkuja, ei kaikki tuosta 16 kg pelkkää nestettä ollut, vaikka sitä oli kieltämättä aika lailla ainakin jaloissa. Ihan vain imetyksellä ja vaunulenkeillä on kilot karisseet, mutta pakko se on se ruokavaliokin korjata, jos meinaa, ettei imetyksen päätyttyä tule kaikki kilot ja vähän ekstraakin takaisin :D

Vierailija
42/42 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä painoin 49 kg ennen raskautta ja 71 kg raskauden loppuvaiheessa, tosin viimeisten kolmen raskauskuukauden aikana en enää lihonut. Eli aika paljon tuli painoa, mutta ihme kyllä, siitä ei kukaan neuvolassa minulle huomauttanut. Olin laitoksella viisi päivää ja sitten kun tulin kotiin ja menin vaakaan, oli pettymys, koska painoin edelleen 71 kg!!!! Nesteet läksivät liikkeelle noin viikko sen jälkeen ja painoa putosi muutamassa päivässä 10 kg (sain istua pöntöllä pissaamassa melkein kaksi päivää yhtämittaisesti). Synntyksestä on aikaa 16 vuotta ja painan edelleen 60-62 kg, ei vaan ole ollut motivaatiota laihduttaa ja ikääkin on sen verran, etten enää välitä miltä näytän.

Vau, täällä kirjoittelee todella lyhyttä porukkaa, jos alle 50-kiloisena on ollut lihava.

Ehkä hän kokee olleensa lihava viimeisillään raskaana. Tai että liikaa painoa. Noin kävi minullekin, painoin 49 ja olen 174cm. Raskauksien aikana paino nousi yli 72 kilon, mutta häipyi sitten itsekseen pian synnytyksien jälkeen. Nyt parikymmentä vuotta myöhemmin on rehellisesti kyllä ylipainoa, mutta en jaksa välittää. Enkä välittänyt silloin eikä neuvolassakaan valitettu.

Raskausmyrkytystäkin siinä epäiltiin, oli turvotusta ympäri kroppaa, joten painoa tuli ehkä siitä. Laihdutus olisi ehkä ollut haitaksi lapselle.

Ethän sinäkään ollut edes lievästi ylipainoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan