Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihava, kuinka paljon lihoit raskausaikana?

Vierailija
28.01.2021 |

Kerro painosi raskauden alussa ja lopussa.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olisin lihonut raskausaikana? Silloin päin vastoin meni ruokahalu ainoaa kertaa elämässä. Eikä mulla mene se tavallisesti edes sairaana. Painoin raskauden alussa 88kg ja lopussa 93kg eli hoikistuin raskauden aikana ja kotiuduin kevyempänä kuin mitä olin ennen raskautta.

Vierailija
22/42 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduin 2 kg. Oli pakko pitää paino kurissa. Raskauden ja synnytyksen sujuminen hirvitti muuten!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olisin lihonut raskausaikana? Silloin päin vastoin meni ruokahalu ainoaa kertaa elämässä. Eikä mulla mene se tavallisesti edes sairaana. Painoin raskauden alussa 88kg ja lopussa 93kg eli hoikistuin raskauden aikana ja kotiuduin kevyempänä kuin mitä olin ennen raskautta.

Lihoithan tuossa 5 kiloa.

Vierailija
24/42 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihoin 100 kg.

Vierailija
25/42 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduin 10 kg

Vierailija
26/42 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdessa raskaudessa lähtöpaino ylipainon puolella reilusti.

Ekassa painoin 83kg ja synnärillä 103kg eli 20 kiloa. Jälkitarkastuksessa paino oli 87kg ja siitä tippui vielä niin että painoin 60kg.

Sitten 2 raskautta jolloin paino molemmissa normaalipainossa mutta 40 kiloa tuli molemmissa! Sain ne kuitenkin helposti pois kun isot lapset, paljon lapsivettävettä ja turvotusta. Ei siis läskiä kaikki.

Neljäs raskaus (10 vuotta väliä edelliseen raskauteen) ja siinä paino 92 kiloa kun aloin odottaa.

110 kiloa painoin synnyttämään mennessä!! Syntyi vielä viikko ennen laskettua aikaa eli jos olisi mennyt viikolle 42 kuten muissa niin varmaan olisi vielä 5 kiloa tullut helposti.

Nyt paino 83 kiloa. Kuopus 3-vuotias. Hitaasti tippuu mutta matka kohti tavoitepainoa jatkuu.

Vierailija
27/42 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihominen ja painon nousu raskausaikana ovat kaksi eri asiaa.

Jos 5 kiloa tulee painoa ja vauva painaa jo vaikka yli 4 kiloa plus lapsivesi, istukka ja turvotus niin ei siinä läskiä ole tullut. Ja rinnatkin monesti kasvaa.

Vierailija
28/42 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt 11 viikolla raskaana ja laihtunut 89 -> 84 kg. Pituus 175cm. Varmaan se paino tästä nousee raskauden edetessä, mutta teen voitavani että yli 100 kiloa en ikinä paina!

Vierailija
29/42 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista mitä tarkalleen painoin, reippasti päälle 100 kg kuitenkin. Olin laihduttanut ennen raskautumista 40 kg, ja alkuraskaudesta laihduin 5 kg lisää. Sitten ihan loppuraskaudessa paino nousi parissa viikossa 10 kg, se oli kyllä tosi hurjaa. Viikkoa synnytyksen jälkeen painoin kuitenkin 10 kg vähemmän kuin raskaaksi tullessani.

Vierailija
30/42 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hän lihonut. Lapsi, lapsivesi ja muut pinavat synnytyksen lopussa keskimäärin noin 7 kg.

Vierailija
31/42 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen rv1 paino 105 kg, rv40vpaino 110 kg, synnytyksen jälkeen 97 kg.

Vierailija
32/42 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

88kg alussa, loppupuolella 101kg

Vierailija
33/42 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta, minäkin vain päätin pysyä normaalipainossani.

Vierailija
34/42 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtöpaino 76kg, pari päivää ennen synnytystä 75kg. Sairaalaan jäi 10kg eli kotiutuneena painoin 66kg.

Vierailija
35/42 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin sairaalloisen ylipainoinen aikoinaan. Raskauden aikana tippui 10kg

Vierailija
36/42 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

104kg alussa ja lopussa 134kg.

Miten noin lihava voi tulla raskaaksi?

Vierailija
37/42 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lainkaan. Painoin 90 kiloa ennen raskautta, alkuvaiheessa paino jopa putosi pari kiloa. Loppuvaiheessa nousi muistaakseni viitisen kiloa, eli juuri saman verran kuin lapsi+lapsivesi+istukka. Lähdin synnäriltä tismalleen saman painoisena kuin ennen raskautta.

Vierailija
38/42 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

104kg alussa ja lopussa 134kg.

Miten noin lihava voi tulla raskaaksi?

Veikkaan, että samalla konstilla kuin muutkin.

Vierailija
39/42 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä painoin 49 kg ennen raskautta ja 71 kg raskauden loppuvaiheessa, tosin viimeisten kolmen raskauskuukauden aikana en enää lihonut. Eli aika paljon tuli painoa, mutta ihme kyllä, siitä ei kukaan neuvolassa minulle huomauttanut. Olin laitoksella viisi päivää ja sitten kun tulin kotiin ja menin vaakaan, oli pettymys, koska painoin edelleen 71 kg!!!! Nesteet läksivät liikkeelle noin viikko sen jälkeen ja painoa putosi muutamassa päivässä 10 kg (sain istua pöntöllä pissaamassa melkein kaksi päivää yhtämittaisesti). Synntyksestä on aikaa 16 vuotta ja painan edelleen 60-62 kg, ei vaan ole ollut motivaatiota laihduttaa ja ikääkin on sen verran, etten enää välitä miltä näytän.

Vau, täällä kirjoittelee todella lyhyttä porukkaa, jos alle 50-kiloisena on ollut lihava.

Ehkä hän kokee olleensa lihava viimeisillään raskaana. Tai että liikaa painoa. Noin kävi minullekin, painoin 49 ja olen 174cm. Raskauksien aikana paino nousi yli 72 kilon, mutta häipyi sitten itsekseen pian synnytyksien jälkeen. Nyt parikymmentä vuotta myöhemmin on rehellisesti kyllä ylipainoa, mutta en jaksa välittää. Enkä välittänyt silloin eikä neuvolassakaan valitettu.

Raskausmyrkytystäkin siinä epäiltiin, oli turvotusta ympäri kroppaa, joten painoa tuli ehkä siitä. Laihdutus olisi ehkä ollut haitaksi lapselle.

Vierailija
40/42 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä raskautta, en enää muista lähtöpainoja mut ekassa raskaudessa +6 kg, tokassa +2 kg, kolmannessa +6kg ja neljännessä +6 kg. Kaikki lapset yli neljä kg syntyessään ja joka kerta sairaalasta kotiin tullessa painoa ollut 4-6kg vähemmän kuin ennen raskautta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme