Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies nukkuu myöhälle iltaan, onko tämä ok?

Vierailija
27.01.2021 |

Emme asu yhdessä, seurustelua takana nyt n. Vuosi. Mies ei saata koko päivänä aukaista viestejäni, vasta klo 20-01 välillä, ja silloin kertoo juuri heränneensä. Tiedän, että miehellä on oikeasti outo unirytmi (on työtön), mutta en enää tiedä voinko uskoa siihen, että nyt on taas viikon verran vastannut vasta niin myöhään illalla koska on kuulema nukkunut, eikä siis olla tällä viikolla sen takia nähtykään.. Mies ei myöskään vastannut kun soitin, koska väitti olevansa vanhempiensa luona, mutta ei silti edes seuraavana päivänä soittanut takaisin, vaikka sanoin että haluan jutella.

Uskallanko luottaa mieheen, voiko tuollainen unirytmi oikeasti olla mahdollinen? Viime viikolla mies sentään vastasi jo klo 18 aikoihin, mutta nyt pelottaa, että hän ei olekaan tosissaan.

Ja siis mies kyllä eilen laittoi viestiä, että on tosissaan ja olemme yhdessä (kun tätä kyseenalaistin). Kysyi myös, olenko tehnyt jonkun muun kanssa jotain, jos luulin että hän ei halua olla yhdessä. Eli kuitenkin on mustasukkainen? Tänään hän ei ole vielä koko päivänä aukaissut viestejäni.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla paha add. Mulla on lääkitsemätön add ja puuttuu kokonaan rytmi ja sisäinen kello. Sitä ei yksinkertaisesti ole eikä koskaan ole ollut. Mulle on ihan sama milloin käyn nukkumaan kunhan yö unet on 7-8 tuntia. Mun unirytmi menee kellon ympäri noin joka toinen viikko. Olen aktiivimmillani iltaisin ja öisin. Silloin pystyn keskittymään parhaiten ja jaksan puuhailla. Tummat silmänalut ja erakon elämä. Add/adhd hoito on lastenkengissä Suomessa.

Vierailija
22/40 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule ap haluatko joskus lapsia? Jos haluat niin unohda tuo mies nyt. Älä lähetä enää yhtään viestiä. Ja sitten kun miehen tekee mieli seksiä kanssasi niin sitten mies kyselee tapaamista ja voit kertoa ettei enää kiinnosta. Toki saattaa käydä niin että jos lopetat yhteydenotot niin et kuule tuosta miehestä enää mitään.

Jos taas haluat satunnaista seksiä silloin kun mies haluaa niin suhdetta kannattaa jatkaa. Jos haluat jotain enemmän niin kannattaa etsiä mies jota kiinnostaa muukin kuin oma napa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kolmekymppinen nainen, ja itse elin myös tuollaista elämää ison osan parikymppisyyttäni, lähinnä masennuksen ja tietynlaisen syrjäytymisen takia. Tai ehkä enemmän jonnekin kahteen asti nukkumista, mutta kun unirytmi on sekaisin, niin ei siinä oikeastaan eroa tee muutama tunti sinne tänne.

Luontaisesti iltavirkulla ihmisellä, varsinkin jos on taipumusta ahdistuneisuuteen, alkaa helposti valvominen pitkittyä ja unirytmi kääntyä pienimmänkin tilaisuuden tullen. Itse nyt parantuneena ja työelämässä joudun yhä tekemään paljon töitä tämän eteen. Silloin kun ei ole elämässä struktuuria eikä mitään ulkoista pakkoa rytmin ylläpitoon, se lipsuu ja pahasti. Sitten kun on puoli vuotta nukkunut miten sattuu, on sitä enää mahdoton muuttaa väkisin kertaheitolla, vaan se vaatii viikkojen sopeuttamisvaiheen että aidosti on normaali vuorokausirytmi takaisin.

Ap:lle en nyt osaa neuvoa, mutta täällä oli joitain muita joilla esim. teinit on samassa tilanteessa. Neuvona voin sanoa, että yritä olla joustava siinä vaiheessa kun rytmiä yritetään muuttaa – siinä välivaiheessa saattaa mennä viikkokin että nukutaan vielä oudompina aikoina ja muuten ollaan zombeja, mutta kunhan muutosta tapahtuu, se on hyvästä. Itselläni on toiminut nukkumaanmenoajan puskeminen _eteenpäin_ n. 1-2h / päivä, kunnes ollaan tehty täysi kieppi ja uni tulee illalla klo 22-23.

Mutta tämä prosessi yörytmistä kestää 1-2 viikkoa, joiden aikana nukkumaanmenoaika on todella omituinen. Siinä vaiheessa ei kuitenkaan haluaisi kuunnella tuomitsemista ja halveksuntaa muilta, kun suunta on kuitenkin oikea. Tsemppiä kaikille korona-arkeen!

Vierailija
24/40 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun exä oli just tollanen. Joskus heräsi siihen, kun tulin iltavuorosta puolen yön aikaan. Oli mennyt nukkumaan kahdelta päivällä. Ei juuri ryypännyt enkä tosiaan usko, että olis pettänyt. Roikkui yökaudet netissä pelaamassa yms. Ei tehnyt MITÄÄN kotihommia, jos en pyytänyt miljoonaa kertaa eikä yleensä silloinkaan. Jos en ollut kotona, söi pikaruokaa silloin kun muisti syödä. Vietti oikeesti 16h päivästä koneella. Ei semmoisen ihmisen kanssa voinut elää tai suunnitella yhteistä tulevaisuutta.

Vierailija
25/40 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on tehnyt tästä "miehestään" ainakin 30 aloitusta palstalle. 

Vierailija
26/40 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla menee rytmit sekaisin, koska nukun aamulla pitkään niin on vaikea saada illalla unta. Olen työtön, mutta muuten terve. Työssä käydessä rytmi pysyi säännöllisenä kun piti aamuisin herätä töihin. Eli aika normaali ilmiö myös lomalaisilla.

Vierailija
27/40 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin eilen illalla miehen somessa paikalla, silti ei vastannut minulle tai avannut viestejäni, joten laitoin sitten aika vihaista viestiä perään että en usko että hän olisi tosissaan, enkä halua olla mukana tällaisessa pelleilyssä, kun mies varmasti vain valehtelee (ehkä jopa säätää muiden kanssa) ja yritin jo monta kertaa jutella.

Oli vastannut yöllä kolmen aikaan vain, että mitä v*ttua syytän häntä, kun oli nukkumassa, ja että jutellaan huomenna, eikä tosiaan säädä muiden kanssa.

En vastannut mitään, koska en jaksa taas pettyä jos miehestä ei taaskaan kuulu vuorokauteen. Enkä usko että jutellaan taaskaan, kun hän sanoi minulle jo alkuviikosta että jutellaan, mutta ei silti kertaakaan vastannut soittoihini tai soittanut takaisin.. Vaikka jätinkin tiukkaa viestiä perään, niin kyllä jos mies on YHTÄÄN tosissaan niin pitäisi ottaa yhteyttä itse, ja haluta keskustella. Mulla on kuitenkin hyvä syy olla epäileväinen.

- Ap

Vierailija
28/40 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: n kannattaa perehtyä aiheeseen läheisriippuvuus.

Vierailija
29/40 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että et luota häneen, on riittävä syy lopettaa suhde.

Vierailija
30/40 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä varmasti on ainakin osittain myös läheisriippuvuus kyseessä. Mutta jotenkin pelkään, että entä jos itse olenkin se joka ylireagoi, ja että miehen kanssa voisi saada normaalin suhteen jos en vain suuttuisi aina näistä koko päivien nukkumisista/lupauksien rikkomisista/puhelimeen vastaamattomuudesta jne... Jos hän oikeasti onkin tosissaan kanssani, kyllähän me yleensä nähdään useamman kerran viikossa, paitsi nyt tällä viikolla en tiedä mikä miestä on vaivannut..

- Ap

Vierailija
31/40 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sinuna en huolehtisi siitä pettääkö mies, vaan siitä, että mitä ihmettä sinä oikein saat tuosta suhteesta. Mies nukkuu koko päivän ja vastailee viesteihin milloin sattuu. Jos oma rytmi on samanlainen ja asutaan yhdessä, voisi suhde ehkä toimia, mutta jos itse elää yhteiskunnan "normaalissa" rytmissä, on suhde jo valmiiksi tuhoon tuomittu. Lisäksi mies ei vaikuta panostavan suhteeseen juuri ollenkaan.

Tuntuu aivan käsittämättömältä, että ihmiset roikkuvat tällaisissa suhteissa ja vielä murehtivat että mitä jos toinen jättää?? Jotain kunnioitusta nyt itseään kohtaan.

Vierailija
32/40 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap toivottavasti ette harrasta seksiä tai jos harrastatte niin käytössä tupla tai triplaehkäisy. Tuollaisen kanssa lapsi olisi katastrofi.

Eikö sinulle ole vieläkään tullut selväksi että teot merkitsevät eikä piheet. Ei ole mitään merkitystä kuinka tosissaan mies vannoo olevansa jos ei vaivaudu järjestämään aikaa ”nukkumiselta” sen vertaa että näkisi rakastaan. Käytöksellään mies osoittaa että sinä kelpaat vain satunnaiseen huviin. Ja silti roikut tuon miehen perässä. Unohda se mies. Älä ota yhteyttä. Luo tunnukset nettiin ja ala etsiä uutta (äläkä hämmästy jos tuolla miehellä on siellä jo profiili ja etsii edelleen seuraa sinusta piittaamatta).

Vierailija
33/40 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä varmasti on ainakin osittain myös läheisriippuvuus kyseessä. Mutta jotenkin pelkään, että entä jos itse olenkin se joka ylireagoi, ja että miehen kanssa voisi saada normaalin suhteen jos en vain suuttuisi aina näistä koko päivien nukkumisista/lupauksien rikkomisista/puhelimeen vastaamattomuudesta jne... Jos hän oikeasti onkin tosissaan kanssani, kyllähän me yleensä nähdään useamman kerran viikossa, paitsi nyt tällä viikolla en tiedä mikä miestä on vaivannut..

- Ap

Tuo käytös osoittaa että ei se mies ole kiinnostunut sinusta. Sano sille bye ja uutta matoa koukkuun

Vierailija
34/40 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhälle iltaan on väärin. Myöhään iltaan on ok.

Vierailija
35/40 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettiriippuvainen mies.

Vierailija
36/40 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos ei saa unta öisin, niin nukkuu silloin, kun unen saa.

Ei ollenkaan kummallista.

Jos nukkuu päivän ei silloin taas saakaan öisin unta ja kierre on valmis.

Hänellä on unirytmi aivan sekaisin.

Tiedän tuollaisia ihmisiä.

Ja mitä haittaa moisesta on, kun mies asuu yksin ja on työtön.

Myös masennusta voi olla taustalla.

Unirytmi ei ole sekaisin jos se on säännöllinen. Vaikka nukkuisi aamukympistä iltakuuteen. Jotkut niin tekevät, katsos työvuorot ei oo aina aamuseiskasta kolmeen.

Vierailija
37/40 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta tämä prosessi yörytmistä kestää 1-2 viikkoa, joiden aikana nukkumaanmenoaika on todella omituinen. Siinä vaiheessa ei kuitenkaan haluaisi kuunnella tuomitsemista ja halveksuntaa muilta, kun suunta on kuitenkin oikea. Tsemppiä kaikille korona-arkeen!

No höpsistä! Vuorotyöläiset tekee sen siirron kyllä kertalaakista yövuoron jälkeen. Kun yövuoro on klo 22-06 ja siinä seiskan maissa pääsee nukkumaan, niin siinä nukutaan 4-5h jonka jälkeen jaksaa valvoa iltaan ja rytmi on sen jälkeen taas kohdillaan. Tuosta ei tule edes mikään zombiolo vaan 4-5h unien jälkeen herää ihan ok pirteenä ja päivä menee kivasti. Se vaan on normaalia lyhyempi, kun yöunet on lyhyemmät, ja illalla uni maittaa.

Vierailija
38/40 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnistan tyypin. Tosin kysymyksessä ei ole mies, vaan 17 v poikani, jolla on koronarajoitusten, etäopetuksen ja pelaamisen takia mennyt vuorokausirytmi sekaisin. Käyttäytyy teinille ominaiseen itsekkääseen tapaan pyörien oman napansa ympärillä. Kauheasti tehdään nyt töitä, että rytmi palaisi Päivällä valvotaan ja yöllä nukutaan -tyyliin. Vähän kuin uusi unikoulu meidän perheessä.

"Miehesi" tilanteeseen kommentoin, että jss. Etsi joku aikuinen.

Täällä lähes sama homma. Mutta huomaan jo masennusta ilmassa. Kouluhommia ei tehdä, valveillaolo maataan sängyssä kännykkä kädessä. Ennen niin sosiaalinen tapaus ei liiku missään, ei tapaa kavereita, eikä juuri syökään mitään. Apua on haettu, sitä ei vain saada.

Vierailija
39/40 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sitä nukkua silloin kun haluaa.

Jos teidän aikataulut ei sovi yhteen, niin sitten ei varmaan kannata jatkaa seurustelua. Mutta turha siitä on mitään foliohattuteorioita keksiä. Huvittavaa kun tällä palstalla yksissä ketjuissa veikataan, että päivät nukkuvalla työttömällä on naisia joka sormelle, ja toisissa ketjuissa valitetaan kuinka niitä naisia on ihan mahdotonta saada. :D

Vierailija
40/40 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, sinuna en huolehtisi siitä pettääkö mies, vaan siitä, että mitä ihmettä sinä oikein saat tuosta suhteesta. Mies nukkuu koko päivän ja vastailee viesteihin milloin sattuu. Jos oma rytmi on samanlainen ja asutaan yhdessä, voisi suhde ehkä toimia, mutta jos itse elää yhteiskunnan "normaalissa" rytmissä, on suhde jo valmiiksi tuhoon tuomittu. Lisäksi mies ei vaikuta panostavan suhteeseen juuri ollenkaan.

Tuntuu aivan käsittämättömältä, että ihmiset roikkuvat tällaisissa suhteissa ja vielä murehtivat että mitä jos toinen jättää?? Jotain kunnioitusta nyt itseään kohtaan.

Olet oikeassa. Kiitos kommenteista, sai kyllä miettimään ja avaamaan silmiä. Maailmassa on varmasti parempiakin miehiä, jotka oikeasti panostaa suhteeseen ja joiden kanssa perheen perustaminen on mahdollista.

- Ap