Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jutellaan Uudesta-Seelannista!

Vierailija
27.01.2021 |

Kaunis maa, jossa ei ole juuri koronaakaan. Vain 26 kuollutta, kun Suomessa on yli 660. Ennennäkemätön talouskasvu käynnissä, 14 prosenttia. Onko joku käynyt tai asunut maassa? Itse en ole käynyt, mutta joku päivä olisi hieno päästä. On vuoria, merta, kuumia lähteitä, jäätiköitä - todella kaunis luonto. Ja pääministeri Jacinda Ardern saattaa olla maailman paras pääministeri?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä meriiteillä niiden pääministeri on paras, palstapersu?

Vierailija
2/43 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta keskustelua voisi myös venyttää vähän Viikinkeihin.

Mitä yhteistä Uudella Seelannilla on ja Viikingeillä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt. Kävisin jollei olisi niin kaukana. Muuttaisin kyllä asumaan vaikka samantien jos mahdollista olisi, ihan siksi että eivät kansaa tahdo siellä laittaa arkkuihin.

Myös Thaimaassa, Taiwanissa, Vietnamissa jne. hyvät koronalukemat olleet. Australiassakin osassa maata - osassa päässeet tartunnat leviämään mutta yrittävät niitä sielläkin tukahduttaa.

Vierailija
4/43 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö siellä asu se tukeva suomalaissukuinen kaveri paossa tekijänoikeussyytteitä?

Vierailija
5/43 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoihoinen väestö on rangaistussiirtolaisten jälkeläisiä.

Vierailija
6/43 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko viikinkien sukua?

Vierailija
7/43 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi unelma käydä siinä maassa. Upeat maisemat, vetää keuhkot täyteen puhdasta ilmaa ja pitää kädestä auringonlaskua katsellen rakasta ihmistä.

Vierailija
8/43 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on niitä jumalattoman kokoisia hyönteisiä, jotka purevat. En menisi.

Vierailija
9/43 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö siellä asu se tukeva suomalaissukuinen kaveri paossa tekijänoikeussyytteitä?

Dotcom, kyllä.

Vierailija
10/43 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras olisi kun pitäisivät maansa koskemattomana turisteista.

Ainutlaantuinen luonto.

Vierailija
11/43 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olem asunut 3 vuotta Uudessa-Seelannissa. Se on sellainen maa, että kun siellä kerran käy, jää ikuinen ikävä sinne. Aktiivisesti haikailen takaisin. Yksinkertaisesti maaginen paikka. Ei täydellinen, mutta se luonto, se kulttuuri, se kieli, se elämän verkkainen ja silti tehokas tahti. Yhteiskunta pyörii mutta viikonlopun voi viettää rannalla, sademetsässä, vuoristossa, vuonoilla tai jäätiköllä. On delfiinejä, on pingviinejä. Sydän itkee sinne takaisin. Se on mun koronalupaus - jahka maailma normalisoituu, palaan sinne.

Vierailija
12/43 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole :). Uudessa-Seelannissa ei ole lainkaan myrkyllisiä tai edes kovin suurikokoisia hyönteisiä. Eikä yhtään käärmettä tai maalla saalistavaa petoa, jota ihmisten tulisi varoa.

Ne hirviöt asuu kaikki Australiassa.

T. 3 vuotta Uudessa-Seelannissa asunut

Vierailija
13/43 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ymmärtänyt että Uudessa Seelannissa on älykkäämpää väestöä keskimäärin kuin muualla maailmassa ja heillä on ihan oma perustulo. Eli rahaa tulee vaikkei tekisi yhtään töitä.

Mitäs siinä sitten muuta puuhailemaan kuin töitä, kun ei tarvitse erikseen töitä etsiskellä.

Voi vain alkaa tekemään töitä ja töitähän ihmisillä aina riittää elämässään.

Vierailija
14/43 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä meriiteillä niiden pääministeri on paras, palstapersu?

1. nätti nuori nainen

2. maailman paras koronanhoito

3. suosio kova

Vierailija
15/43 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valkoihoinen väestö on rangaistussiirtolaisten jälkeläisiä.

Tämäkin koskee Australiaa, sitä käytettiin vankien karkottamispaikkana.

Uuden-Seelannin eurooppalaiset asuttajat olivat tutkimusmatkailijoita, lähetyssaarnaajia, kaupankävijöitä ja muuten vaan seikkailumielisiä.

Vierailija
16/43 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi-seelanti salli taannoin abortit vailla rajoituksia aina syntymään saakka. Täysin häiriintynyt valtiojohto siellä.

Vierailija
17/43 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olem asunut 3 vuotta Uudessa-Seelannissa. Se on sellainen maa, että kun siellä kerran käy, jää ikuinen ikävä sinne. Aktiivisesti haikailen takaisin. Yksinkertaisesti maaginen paikka. Ei täydellinen, mutta se luonto, se kulttuuri, se kieli, se elämän verkkainen ja silti tehokas tahti. Yhteiskunta pyörii mutta viikonlopun voi viettää rannalla, sademetsässä, vuoristossa, vuonoilla tai jäätiköllä. On delfiinejä, on pingviinejä. Sydän itkee sinne takaisin. Se on mun koronalupaus - jahka maailma normalisoituu, palaan sinne.

Meni omat mahikset koronan takia :/

Vierailija
18/43 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ymmärtänyt että Uudessa Seelannissa on älykkäämpää väestöä keskimäärin kuin muualla maailmassa ja heillä on ihan oma perustulo. Eli rahaa tulee vaikkei tekisi yhtään töitä.

Mitäs siinä sitten muuta puuhailemaan kuin töitä, kun ei tarvitse erikseen töitä etsiskellä.

Voi vain alkaa tekemään töitä ja töitähän ihmisillä aina riittää elämässään.

Siellä ei ole perustuloa, mutta asiasta on puhuttu viimeksi viime vuonna. Ehkä sellainen joskus tulee.

Siellä on paljon työttömyyttä ja ihan suoraa köyhyyttä. Lapset koulussa ilman kenkiä ja lounasta jne. Kotiväkivaltaakin paljon, ja maailman johtavia maita teinien itsemurhissa. Ei ole mitenkään täydellinen maa.

Vierailija
19/43 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole :). Uudessa-Seelannissa ei ole lainkaan myrkyllisiä tai edes kovin suurikokoisia hyönteisiä. Eikä yhtään käärmettä tai maalla saalistavaa petoa, jota ihmisten tulisi varoa.

Sä et sitten ole nähnyt siellä yhtään wetaa vai mitä ne ovat? Minä olen.

Vierailija
20/43 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä et sitten ole nähnyt siellä yhtään wetaa vai mitä ne ovat? Minä olen.

Olen nähnyt. Ovathan ne isohkoja mutta eivät myrkyllisiä. Harmittomia kavereita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi