Millä lihaliemikuution korvaa?
Millä kannattaisi korvata lihaliemikuutio nakkisopassa? Oon siis vähän aika sitten siirtyny kasvisruokavalioon ja nakkisoppaankin oon löytäny tosi hyviä kasvisnakkeja. En vaan tiiä millä ton lihaliemen korvaisi niin että saisi ihan semmosen autenttisen makuisen. Onko joku ylivoimainen kasvisliemikuutio tai joku mauste?
Kiitos avusta jo etukäteen!
Kommentit (42)
Knorrin fondikuutiot. Pahvipakkauksessa 8kpl hyytelöityjä fondikuutioita. Saa ainakin meidän Alepasta, siis ihan normikauppojen valikoimaa.
Voit korvata kasvisnakit terveellisellä ruokavaliolla.
Suola ja mausteet. Mitä oikein luulet niissä kuutioissa olevan? Lähinnä suolaa ja lisäaineita. En ole koskaan ymmärtänyt ihmisiä, jotka saastuttavat kotiruuan jollain lisäainekuutiolla.
Lipstikka.
Tosin en ole varma saako tätä kaupasta, vai onko vain vanhojen maalais- ja rintamamiestalojen nurkkien hyötykasvi.
Soijakastiketta, misoa ehdottaisin.
Oikeaan ruokaan ei tarvita liemikuutioita. Tässä mielestäni markkinoiden parhaan (Herbamare) tuoteseloste:
merisuolaa 48,8%, kasviöljy (palmusta)*, maltodekstriini* (maissista), raakaruokosokeri*, hiivauute*, kasvikset (persilja*, porkkana*, palsternakka*, purjosipuli*, sipuli*), sikuriuute*, mausteet (liperiä*, kurkuma*, valkosipuli*, muskotti*) siitake*.
*luomuviljelmiltä
Aika kova hinta suolalle ja kovetetulle palmuöljylle. Suosittelen ostamaan ennemmin ravintohiivahiutaleita, soijakastiketta, kookosaminoja ja sekalaisia kuivamausteita.
Reformi-kasvisliemikuutiot tavallisesta ruokakaupasta. Käytän näitä ruokaan kuin ruokaan, niissä ei ole lisäaineita.
Lipstikalla eli rohtoliperillä. En tosin tiedä kuka sitä myy. Joskus olen markkinoilla nähnyt kuivattuna jollain yrttikauppiaalla. itse olen kasvatellut.
Vierailija kirjoitti:
Reformi-kasvisliemikuutiot tavallisesta ruokakaupasta. Käytän näitä ruokaan kuin ruokaan, niissä ei ole lisäaineita.
Saman valmistajan liemijauheet kuuluvat omaan keittiööni.
Osta muutama perusyrtti ja sitten vain kokeilemisen kautta maustat keitot ja kastikkeet mieleiseksi. Omia suosikkejani ovat oregano, basilika, rosmariini, salvia, timjami ja rakuuna.
Olen käyttänyt kasvisruoassa ihan lihalientä, kun ei se ole lihaa vaan lientä.
Vierailija kirjoitti:
Tomaattikastike, soija.
Nuo ja lientä voi keittää kasviksista, etenkin selleristä (mukula-, lehti-), sienistä, chilistä, suolasta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tomaattikastike, soija.
Nuo ja lientä voi keittää kasviksista, etenkin selleristä (mukula-, lehti-), sienistä, chilistä, suolasta...
Soijaa, sieniä ja suolaa - mahtaa tulla hyvää...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tomaattikastike, soija.
Soijaa, sieniä ja suolaa - mahtaa tulla hyvää...?
Niin, jos osaa soveltaa, tuohan ei ole resepti vaan aineita, joita voi kokeilla liemipohjaan.
Keitä oikea lihaliemi.
Eikun sä et voi... No keitä sitten hyvä kasvisliemi, johon laitat kuivattuja sieniä mukaan. Sillä voi huijata itseään että on lihalientä.