Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ilmastonmuutos ja lämpeneminen oli tiedossa jo 70-luvulla. Miksi itsekkäät boomerit ei tehneet mitään?

Vierailija
27.01.2021 |

Taannoin oli silmiä avaava dokumentti telkkarissa, etsin sen nimen kohta, kertoi 70-luvun öljy-yhtiöistä. Miten ne teki tutkimuksia siitä miten fossiilisten poltto vaikuttaa ilmakehään. Silloi JO tiedettiin mitä tuleman pitää. Tutkimuksia alettiin hyssytellä ja vähätellä.
Pointti oli se että jos SILLOIN olis vähän tehty jo jotain niin nyt ei tarvisi. Mutta silloin päätettiin että ei tehdä mitään ja antaa olla, hoitakoon lapset ja lapsenlapset.
Samat mulkeroboomerit edelleen on sitä mieltä että ei koske heitä ja he ei mitään kulutustaan rajoita.
Olisi kannattanut 70-luvulla vähän kiinnostua asiasta. Ongelma olisi voitu torjua.

Kommentit (101)

Vierailija
1/101 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xittuako siinä vingut. Tee itse, jotain muutakin kuin eduskuntatalon pylväissä kiipeilyä.

Vierailija
2/101 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin sen varaan että kyllä maapallo vielä 50v säilyy asuttavana, taitaa säilyä toisetkin 50v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/101 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti saada yhteiskunta raiteilleen, poistaa köyhyys, nälkä ja sairaudet. Nyt on aika laittaa maapallo kuntoon ja niin tässä parhaillaan tapahtuukin.

Vierailija
4/101 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin ympäristönsuojelua 80-luvulla.

Meille naureskeltiin jopa yliopistossa ja pidettiin hihhuleina.

Ei paljon huvittanut edes kertoa ihmisille millä alalla on.

Vastustus oli todella suurta.

Vierailija
5/101 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

70 luvulla pelättiin uutta jääkautta.

Vierailija
6/101 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sama meno jatkuu koronan torjunnassakin. "Ei koske minua" on yleisin mielipide. Eilenkin todistin kaupassa n 70 v pariskuntaa shoppaamassa mattoja ilman maskeja ja turvaväliä. Itselläni fp2 maski samoin 7 ja 9 v lapsillani. Mitä itse tein kaupassa? En ole riskiryhmää kuten ko pariskunta ilman suojautumista. Vai ajatteleeko tässäkin nämä että heillå on shoppausoikeus muilla ei?

Vierailija
7/101 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkautta ennustettiin.

Vierailija
8/101 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko tämä kuitenkin ihan yliopiston opetusohjelmassa?

Mä olen kyllä pöyristynyt että 70-luvulla asia oli ihan yleisesti tiedossa. Ajatelkaa nyt, 50 vuotta ”naureskeltu asialla”. Kun olisi voinut pienellä vaivalla estää koko katastrofin.

Vierailija
9/101 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä yliopistossa tutkittiin uutta jääkautta tulevaksi?

Siitä silloin puhuttiin.

Vierailija
10/101 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sama meno jatkuu koronan torjunnassakin. "Ei koske minua" on yleisin mielipide. Eilenkin todistin kaupassa n 70 v pariskuntaa shoppaamassa mattoja ilman maskeja ja turvaväliä. Itselläni fp2 maski samoin 7 ja 9 v lapsillani. Mitä itse tein kaupassa? En ole riskiryhmää kuten ko pariskunta ilman suojautumista. Vai ajatteleeko tässäkin nämä että heillå on shoppausoikeus muilla ei?

Jos et pysty olemaan aivastamatta tai yskimättä, pysy kotona.

Vierailija
11/101 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 70-luvulla syntynyt. Ihmettelin jo silloin miksi vanhemmillani oli 4 autoa. (Siis 2 aikuista perheessä, ja äiti ei juuri koskaan ajanut).

Sama on yhä edelleen. 70+ vanhemmillani on 4 autoa ja uusi citymaasturi pitää ostaa vuoden välein. Etelässä rampataan ympäri vuoden, on kaksi mökkiä, lomaosakkeita, 4 autoa, kaksi asuntoa... kulutus kulutus kulutus!

Vierailija
12/101 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on aikalailla puhdas ilma. Järvet nyt on mitä on mutta kyllä niissäkin vielä uida tohtii.

Vierailija
13/101 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 70-luvulla syntynyt. Ihmettelin jo silloin miksi vanhemmillani oli 4 autoa. (Siis 2 aikuista perheessä, ja äiti ei juuri koskaan ajanut).

Sama on yhä edelleen. 70+ vanhemmillani on 4 autoa ja uusi citymaasturi pitää ostaa vuoden välein. Etelässä rampataan ympäri vuoden, on kaksi mökkiä, lomaosakkeita, 4 autoa, kaksi asuntoa... kulutus kulutus kulutus!

No rahaa on.

Vierailija
14/101 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kyllä pöyristynyt että 70-luvulla asia oli ihan yleisesti tiedossa. Ajatelkaa nyt, 50 vuotta ”naureskeltu asialla”. Kun olisi voinut pienellä vaivalla estää koko katastrofin.

Maat.metsät tdk.ssa oli.

Miten niin pienellä vaivalla?

Et selvästi tajua yhtään, miten piittaamaton

luonnonvarojen kulutus ja saastuttaminen oli kaikenkattava tapa.

Vieläkin tuhotaan iloisesti soita nostamalla

turvetta. Turve on uusiutumaton luonnonvara.

Piittaako kukaan suoekotyyppien häviämisestä? Ei.

Vierailija
15/101 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Boomerit on kus*päisiä öykkäreitä, ihan joka asiassa. Ihan uskomattomia itsekkäitä röyhkimyksiä. Omat vanhempani juuri samanlaisia.

Paljonko vanhempasi matkustivat, ostivat hilavitkuttimia, tilasivat rahdilla uusia vaatteita päivittäin, shoppailivat kauppakeskuksissa aikansa kuluksi?

Jos näin tekivät, olivat rahallisesti etuoikeutettuja, harvat tuohon aikaan pystyivät.

Vierailija
16/101 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No rahaa on.

Joo heillä on, perintönä saatua. Itse eivät aio jättää lapsilleen pennin latia, ilmoittivat ihan suoraan että nautiskelevat niin että joka penni tulee tuhlattua.

Tuokin on tyypillistä suurten ikäluokkien menoa. Omille lapsille ei anneta pennin hyrrää eikä mitään muutakaan apua, itsellä sitten kulutusjuhlat menossa kuin viimeistä päivää.

Vierailija
17/101 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Boomerit on kus*päisiä öykkäreitä, ihan joka asiassa. Ihan uskomattomia itsekkäitä röyhkimyksiä. Omat vanhempani juuri samanlaisia.

Paljonko vanhempasi matkustivat, ostivat hilavitkuttimia, tilasivat rahdilla uusia vaatteita päivittäin, shoppailivat kauppakeskuksissa aikansa kuluksi?

Jos näin tekivät, olivat rahallisesti etuoikeutettuja, harvat tuohon aikaan pystyivät.

Reissasivat ulkomailla todella paljon. Se oli muotia 70-luvulla. Varmaan joka toinen kuukausi kävivät kaksin etelässä.

Vierailija
18/101 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maat.metsät tdk.ssa oli.

Miten niin pienellä vaivalla?

Et selvästi tajua yhtään, miten piittaamaton

luonnonvarojen kulutus ja saastuttaminen oli kaikenkattava tapa.

Vieläkin tuhotaan iloisesti soita nostamalla

turvetta. Turve on uusiutumaton luonnonvara.

Piittaako kukaan suoekotyyppien häviämisestä? Ei.

Se olisi silloin 70-luvulla mennyt pienellä vaivalla. Kun silloin olisi tehty VÄHÄN niin nyt ei tarvisi tehdä PALJON. Silloin olisi riittänyt ihan se että ei ponnekaasuja ja lyijy pois bensasta. Ei vaan viitsitty.

Vierailija
19/101 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

70-luvulla perheissä oli yleensä max 1 auto.

Vierailija
20/101 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No rahaa on.

Joo heillä on, perintönä saatua. Itse eivät aio jättää lapsilleen pennin latia, ilmoittivat ihan suoraan että nautiskelevat niin että joka penni tulee tuhlattua.

Tuokin on tyypillistä suurten ikäluokkien menoa. Omille lapsille ei anneta pennin hyrrää eikä mitään muutakaan apua, itsellä sitten kulutusjuhlat menossa kuin viimeistä päivää.

Sitähän sinä haluat. Muuten tulet kuluttamaan liikaa.