Helsinkiläinen, kuinka monta koronaa sairastunutta tunnet ja oletko
itse sairastaanut koronan? Siellä se jyllää kovimmin, joten kiinnostaa.
Kommentit (75)
En yhtään.
Tiedän, että ystäväni poika sairastui, samoin pojan perhe.
Tiedän yhden, oli lievä. Saatoin itse sairastaa maalis-huhtikuussa.
Tunnen oikeastaan lähinnä vain etätöissä olevia, joten vaikuttanee tähän. Itsekin etätöissä.
Tunnen kolme. Kaikilla tauti oli lievä ja muistutti "tavallista flussaa". Kaikki kolmi- nelikymppisiä ja suht hyväkuntoisia ihmisiä
En tunne yhtäkään, joka olisi testattu koronapositiiviseksi. Useampi tuntemani epäilee sairastaneensa koronan lieväoireisena keväällä.
Yhden vantaalaisen tunnen joka sairasti
Ystävistä on sairastanut neljä, joista yksi oli teholla. Työkavereita on sairastanut kymmenkunta. Muita sairastaneita tiedän noin kolmekymmentä.
Tunnen kolme. Eivät ole kyllä läheisiä; yhden heistä olen nähnyt vain kerran ja tunnen etunimeltä. Toiset kaksi on tuttu pariskunta.
Itse en ole sairastanut.
Vantaalta moi. Keväällä mulla oli joku flunssa keuhkokipuineen ja lihassärkyineen, ja hapensaanti niin heikossa jamassa että pohdin joudunko sairaalaan. En onneksi joutunut. Silloin ei testattu kuin vasta jos joutuu sairaalaan ja lääkäriinkään ei päässyt. Ei ole tollaista flunssaa koskaan ennen ollut.
Yhden tutun tiedän myös sairastaneen todennäköisesti koronan keväällä, mutta hänkään ei päässyt testeihin, lääkäriin pääsi kolmen viikon kuumeilun jälkeen kun oli niin huonossa kunnossa mutta ei silti testeihin annettu lähetettä.
Varmistettuja koronapositiivisia en tunne ketään, mutta tunnen monta jotka ovat testeissä käyneet ja saaneet negan, kuten itsekin tuossa vuodenvaihteessa kävin kun oli muutaman päivän vähän flunssainen olo. Onneksi nyt testiin pääsee tosi helposti netistä ajan varaamalla.
Työpaikalta tällä hetkellä puolisen tusinaa posin saanutta sairaana ja viitisentoista karanteenissa. Ikähaitari sairastuneilla noin 25-50v, tämän hetkisen tiedon mukaan suurin osa lievillä oireilla (kuumetta, pientä päänsärkyä ja väsymystä), parilla ollut nyt noin viikon todella korkea kuume, kovaa päänsärkyä eivätkä oikein pääse edes sängystä ylös kun ei ole voimia. Toisella ollut välillä jotain kummallisia iho-ongelmia, kuulemma välillä tuntuu siltä että koko iho olisi tulessa. Ei mitään hengitysvaikeuksia tai muuta sairaalahoitoa vaativaa toistaiseksi kuitenkaan.
Lisäksi yksi sukulainen menehtyi keväällä hoivakodissa ja yksi kaveri sairasti hyvin lievänä kesällä.
Olen Espoolainen, mutta paljon helsinkiläisiä kavereita ja tuttavia. Toistaiseksi tunnen noin 10 sairastunutta, ja "tiedän" lukuisia muita tutun tuttuja ja face-kavereita. Suurimmalla osalla ollut lievä, flunssan kaltainen tauti, ne kenellä oli pahin, tauti kesti 3-6 viikkoa ja oli kuumetta, kovat lihaskivut, pahoinvointia, maku- ja hajuaisti poissa, kova väsymys ja aivotoiminnassa häikkää (lähimuisti pätkii, ei pysty loogiseen ajatteluun jne).
Helsinkiläinen, en tunne suoraan yhtäkään sairastunutta. Tuttujentuttuja sairastuneita on tiedossa ehkä viisi. Työpaikalla ilmoitettu yksi sairastuminen, henkilö työskenteli sellaisissa tehtävissä että etätyö ei ollut 100% mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän yhden pääkaupunkiseudulta. Lisäksi yksi ulkomailla asuva fb-kaverini on kertonut tartunnastaan fb:ssä.
Tunnen tosi paljon ihmisiä (iso työyhteisö jne) ja mulla on fb:ssäkin satoja kavereita..... on kyllä mielestäni vähän outoa, etten tiedä ketään koronan sairastaneita.
Miksi luulet että ihmiset laittaisivat facebookiin ilmoituksen tartunnastaan? Jotkut saattaa laittaa, mutta ei läheskään kaikki. Mun tuntemat tartunnan saaneet (5kpl) ei ilmoittanut tästä facessa.
En tunne ketään koronaan sairastunutta, tosin en tunne juuri ketään muutenkaan.
On mahdollista, että olen itse sairastanut sen lievänä.
En tunne suoraan ketään. Tiedän, että työpaikallamme on ollut pari koronapositiivista, mutta olen tehnyt etää niin ei hajuakaan ketä ne on.
En ketään. En itsekään sairastunut.
Tiedän monia.
- Isoäitini, joka ihme kyllä selvisi korkeasta iästä huolimatta.
- Sukulaiseni, menehtyi perussairauden ja koronan vuoksi +50v iässä.
- Mieheni serkku (33v) kuoli koronaan sairastettuaan kuukauden.
- Ystäväni perheineen sairasti kevyenä.
- Minä, jo 3 viikkoa kipeänä. Karmea tauti.
Henkilökohtaisesti en tunne yhtään, muutaman tiedän mutkan kautta tyyliin siskon kaverin ex. Toisaalta eipä he varmaan minulle soittaisi ja asiasta erikseen ilmoittaisikaan, joten mistäs sitä tietää vaikka tuntisinkin.
En tunne yhtään enkä ole itsekään vielä onneksi sairastunut.
Keväällä sairastin itse koronalta vaikuttaneen taudin, samoin useampi työkaveri, mutta silloin ei testattu.