Helsinkiläinen, kuinka monta koronaa sairastunutta tunnet ja oletko
itse sairastaanut koronan? Siellä se jyllää kovimmin, joten kiinnostaa.
Kommentit (75)
Tunnen yhden koronaan sairastuneen. Olen asiakaspalvelutyössä ihan ydinkeskustassa.
Yksi harrastuskaveri sairasti, samoin työkaverin sukulainen. Muita en tiedä.
Mutta ei kai se ihme ole, ettei tunne, koska Helsingissä on tähän mennessä sairastunut koronaan vajaa 13000 ihmistä. Täällä asuu kuitenkin sen puolisen miljoonaa ihmistä.
Yhden, mutta hän asuu ja oli koronan saadessa liettuassa
En ketään. Joidenkin tutun tuttujen olen kuullut altistuneen, mutta hekin ovat itse asiassa uudenmaan ulkopuolella.
En yhtään ja en ole itse sairastunut
Perheeni itseni mukaan lukien ja pari muuta tuttua. Yhteensä kuusi.
Yhdellä opiskelukaverilla oli korona, jonka vuoksi koko luokka karanteeniin.
Vierailija kirjoitti:
Mutta ei kai se ihme ole, ettei tunne, koska Helsingissä on tähän mennessä sairastunut koronaan vajaa 13000 ihmistä. Täällä asuu kuitenkin sen puolisen miljoonaa ihmistä.
655 000 asukasta Helsingissä nykyään.
Kaksi tunnen. Kaverin kavereita tms. useampia.
En tiedä ketään. Päiväkodissa oli joskus ollut joku positiivinen, ei jatkotoimenpiteitä, ja yhden sukulaisopen koronavilkku varoitti, ei jatkotoimenpiteitä.
Työpaikalta yhden olen kuullut olevan karanteenissa vapaa-ajan altistumisen vuoksi.
En tunne yhtään sairastunutta henkilökohtaisesti, tiedän 3 (työkaverin lapsi ja oman lapsen luokkakaverin vanhemmat). Yksi työkaveri on ollut karanteenissa, samoin toisen työkaverin lapsen koko luokka. Ja olen opetusalalla. Ilmeisesti todella paikallisesti leviää kuitenkin, koska toisella puolella kaupunkia asuva ja töissä kulkeva tuttava kertoo aivan toisenlaisia lukuja. Ja uskoisin, että samalla tavalla pyrimme elämään rajoitusten mukaan.
Serkkuni sairasti koronaan joulun aikaan. Ei ole toipunut kovin hyvin.
Sukulaiseni (opettaja) kautta tiedän joitakin. Naapurini kaksi sisarusta saanut tartunnan, toinen lievänä, toinen ei.
En tunne ketään, vaikka olen sairaalassa töissä ja hoidan koronapotilaita. En laske tähän siis heitä, joiden hoitaja olen ollut, koska he ovat minulle entuudestaan tuntemattomia ihmisiä. Omasta perheestä, suvusta, läheisistä, tutuista ja työkavereista ei kukaan ole sairastunut. Ainoastaan on ollut sellaisia tilanteita, joissa tuttu henkilö on altistumisen jälkeen ollut karanteenissa, mutta tuolloinkaan tilanne ei ole edennyt tartuntaan asti. Tämä on oikeasti aika hämmentävää, kun suurin osa lähipiiristäni toimii sosiaali- ja terveysalalla, nimenomaan paikoissa, joissa tartuntoja on ollut paljon. Itselläni on ollut kolme lievää flunssaa vuoden aikana, joka kerta koronatesti on ollut negatiivinen.