Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on teidän käsitys pitkistä hiuksista?

Vierailija
27.01.2021 |

Tuli vastaan video jossa esiteltiin pitkille hiuksille erilaisia tyylejä ja kampauksia, mutta henkilön hiukset olivat kyllä omaan silmään maksimissaan puolipitkät, mikä muuttaa joidenkin tyylien tekoa ja ulkonäköä verrattuna pidempiin hiuksiin. Ajattelin kysyä mikä on ihmisten oma näkemys asiaan. Itse näen lyhyinä hiuksina sellaiset jotka eivät ulotu olkapäille, puolipitkinä olkapäistä alaspäin ja pitkänä kaiken vyötäröltä alaspäin.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just leikkautin itselleni polkan. Pitkät on mun mielestä olkapäille ylettyvät. Riippuu ehkä kaulankin pituudesta 😄

Vierailija
2/29 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä lapaluihin ulottuvat hiukset on pitkät. Kampaaja, jolla käyn, on laittanut sivuilleen tällaiset mitat:

Lyhyet hiukset 1-10cm

Puolipitkät 11-24cm

Pitkät 25- cm

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni lapaluiden alapuolelle ylttävät ovat pitkät.

Vierailija
4/29 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä on, minkä pituisiksi mitäkin hiuksia kukakin kutsuu? Pääasia, että näyttää hyvältä, oli 1 cm tai 1 m.

Vierailija
5/29 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leukalinjaan saakka sanoisin lyhyet. Lyhyitä hiuksia ei saa kaikki kerralla ponnarille.

Puolipitkät olisi sitten tuosta leukalinjasta vähän olkapäiden alapuolelle.

Pitkät hiukset on vähintään lapaluihin saakka.

Suunnilleen näin mä sanoisin.

Vierailija
6/29 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos selaat esin netistä hiusmuotikuvia eri mittaisille hiuksille,, niin ”lyhyet” tarkoittaa enintään leukaan tai jopa korvaaam uloyyuvia hiuksia. Leuasta lapaluiden ylääosaan on puolipitkät. Lapaluista alaspäin on pitkät.

Vierailija
7/29 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyet on pixie tai bob. Puolipitkät on pitkä polkka, semmoinen mihin saa ponnarin. Pitkät on sitten hartiamittaiset ja yli, mihin saa nutturan mille kohdalle vain.

Vierailija
8/29 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä sillä on, minkä pituisiksi mitäkin hiuksia kukakin kutsuu? Pääasia, että näyttää hyvältä, oli 1 cm tai 1 m.

No helpottaa kuitenkin kommunikaatiota parturin kanssa, jos käytätte suunnilleen samoja sanoja suunnilleen samoissa merkityksissä.

Vierailija
9/29 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylettyvät ainakin lapaluihin

Vierailija
10/29 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No helpottaa kuitenkin kommunikaatiota parturin kanssa, jos käytätte suunnilleen samoja sanoja suunnilleen samoissa merkityksissä.

Mutta tässähän heti huomamme, ettei ketkään käytä. Joo mun mielestä näin ja mun mielestä näin. Mitään yhtemäisyyttä ei ole, joten mikään ei helpotu ja tämä keskustelu on täysin turha.

Vierailija
11/29 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän pitkät hiukset ole kampaajan näkökulmasta sellaiset, jotka leikataan suoraan tasoittamalla.

Vierailija
12/29 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa kampauksia esim. Nutturoita on helpompi tehdä puolipitkiin hiuksiin kuin hyvin pitkiin.

Vierailija
13/29 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta tässähän heti huomamme, ettei ketkään käytä. Joo mun mielestä näin ja mun mielestä näin. Mitään yhtemäisyyttä ei ole, joten mikään ei helpotu ja tämä keskustelu on täysin turha.

No kyllä itselle on käynyt niin että olen sanonut kampaajalle etukäteen että on sitten pitkät hiukset, että osaa varautua, juu ei hätää oli vastaus. No kun paikalle tulin niin kampaajalta pääsi suusta "ai että NOIN pitkät". Hiukset siis about polvitaipeisiin. Kyllä se käsitys pitkästä vaikuttaa aika lailla kampaajallakin esim pesuun varattavaan aikaan, ei tällaista määrää hiusta pestä ja muotoilla samassa ajassa kuin sinne lapaluihin yltävää :'D

Vierailija
14/29 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No. Muotikuvia katsomalla pääsee kuitenkin kohtuullisen hyvään käsitykseen siitä, mitä tällä ammattipiireissä tarkoitetaan. Ja se on todennäköisesti se, mitä parturisi tarkoittaa.

Vierailija
15/29 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hopsan, meni vahingossa väärälle vastaus, anyway.

-13

Vierailija
16/29 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, että pitkät vyötäröltä alaspäin. Ei. Vyötäröltä alaspäin ovat jo överit.

Kampaajien mielestä minulla on ollut pitkät hiukset siitä lähtien, kun ne olivat lapaluiden kohdalle.

Vierailija
17/29 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sattuneesta syystä lähes koko viime vuoden pitänyt hiuksia kiinni ja ne on päässeet venähtämään ihan huomaamattaan. Ajattelin jotenkin, että mulla on vieläkin sellainen puolipitkä tukka. Jos ihan kunnolla suoristan, niin vyötäröön asti yltää, eli kyllä tää taitaa jo pitkä olla :D 

Mutta tosiaan, sanoisin itsekin että lapaluista pidemmälle menee jo pitkän puolelle. Puolipitkä olisi olkapäät ja yläselkä, ja lyhyt sitten siitä lyhyempi. 

Mä tätä pituusasiaa aina kriiseilen kun yritän varata netistä kampaajalle aikaa - että onks tää nyt pitkä vai erikoispitkä vai puolipitkä. Hauska keskustelu siis :D 

Vierailija
18/29 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en atvuuttele ja ihmsttele, vaan kerron, minne saakka hiukyeni yltävät. Tyyliin sentin tai muutaman sentin pituiset, korvan tasolle, olkapäille, hartioille, vyötärölle, vyötärön alapuolelle., takapuolen alle, polviin, lattialle. Ei pitäisi olla hirveästi tulkinnanvaraa, enkä alkaisi temppuilla joillain käsitteillä, kun tulkinnat ovat niin erilaisia.

"Hei, olisin varannut ajan teille. Hiukseni ovat nyt hartioille ja ajatuksissani on vaaleat raidat ja parin sentin leikkaus" antaa jo kampaaajalle tarvittavat tiedot, eikä synny mitään "oho näinkö pitkät!" - kohtaamista.

Vierailija
19/29 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on suhteellinen käsite :-) Kyllä lapaluihin yltävät hiukset ja sitä pidemmät ovat mielestäni pitkät. Oma tyttäreni taas leikkautti hiuksensa n. lapaluiden puoliväliin yltäviksi, ja hänen mielestään ne ovat lyhyet.

Vierailija
20/29 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin yhdessä kampaamossa puolipitkien ja pitkien hiusten erona on olkapääpituus. Eli korkeintaan olkapäille ulottuva on puolipitkä, olkapäistä alaspäin pitkä. Erikoispitkää ei ole tuollakaan erikseen määritelty, mutta infossa lukee "erityisen pitkille tai paksuille hiuksille".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi