Mikä on teidän käsitys pitkistä hiuksista?
Tuli vastaan video jossa esiteltiin pitkille hiuksille erilaisia tyylejä ja kampauksia, mutta henkilön hiukset olivat kyllä omaan silmään maksimissaan puolipitkät, mikä muuttaa joidenkin tyylien tekoa ja ulkonäköä verrattuna pidempiin hiuksiin. Ajattelin kysyä mikä on ihmisten oma näkemys asiaan. Itse näen lyhyinä hiuksina sellaiset jotka eivät ulotu olkapäille, puolipitkinä olkapäistä alaspäin ja pitkänä kaiken vyötäröltä alaspäin.
Kommentit (29)
Minäkin ajattelen, että olkapäihin ulottuvat ovat lyhyet, vyötäröstä alaspäin pitkät ja näiden väliin sijoittuvat puolipitkät. Kun joku puhuu pitkistä hiuksista, ajattelen heti vyötärömittaisia.
Ai, kun mulla on hiukset vyötärölle, niin ne on puolipitkät :D
Solisluun alapuolelle yltävät on pitkät.
Vyötärön alle menevä tukka on jo erityispitkä. Kysy vaikka kampaajaltasi.
Luulisi jokaisen Cousin Itin tajuavan, ettei sellaisia hiuksia ole kuin harvoilla erikoisuudentavoittelijoilla, joten siitä pitää mainita erikseen aina. Ei yhdellekään kampaajalle tule mieleen 1,5 metrin reuhka, jos mainitaan pitkät hiukset. Enkä ole ikinä kuullut kenenkään määrittelevän, että vyötärömitta olisi pitkän raja. Joten kyllä nyt olet elänyt jossain omassa kuplassasi.
Vierailija kirjoitti:
Luulisi jokaisen Cousin Itin tajuavan, ettei sellaisia hiuksia ole kuin harvoilla erikoisuudentavoittelijoilla, joten siitä pitää mainita erikseen aina. Ei yhdellekään kampaajalle tule mieleen 1,5 metrin reuhka, jos mainitaan pitkät hiukset. Enkä ole ikinä kuullut kenenkään määrittelevän, että vyötärömitta olisi pitkän raja. Joten kyllä nyt olet elänyt jossain omassa kuplassasi.
Miksi luulet että todella pitkät hiukset omaavat ovat jotain erikoisuudentavoittelijoita? Ehkä ne vain kasvavat, eikä omistajaa ne haittaa niin antaa olla pitkinä. Kummallisia oletuksia. Eivätkä he niin harvassa ole mitä luulet, omassakin lähipiirissä useampi.
Pitkät saa kunnon ponnarille, puolipitkät olkapäille saakka ja lyhyet ns. poikatukka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi luulet että todella pitkät hiukset omaavat ovat jotain erikoisuudentavoittelijoita? Ehkä ne vain kasvavat, eikä omistajaa ne haittaa niin antaa olla pitkinä. Kummallisia oletuksia. Eivätkä he niin harvassa ole mitä luulet, omassakin lähipiirissä useampi.
Oli hiusten pitämisen syy mikä tahansa (erikoisuuden tavoittelu, rahapula jne.), niin hyvin harvinaiset todella pitkät hiukset kuitenkin ovat. Itse olen 36-v. ja elämäni aikana tuttavapiirissäni on ollut kaksi henkilöä, joilla oli hiukset suunnilleen vyötärölle. Tuttaviksi lasken kaikki ystävät, ystävien ystävät, luokkakaverit, työkaverit, hyvänpäiväntutut ja ylipäätään kaikki, joita nähnyt jollakin tavalla säännöllisesti jonkin aikaa.
Lisäksi olen muutaman kerran kaupungilla nähnyt jonkun sellaisen, jolla on huomiotaherättävän pitkät hiukset eli takapuoleen tai alle. Suoraan sanoen useimmiten ne herättävät huomiota negatiivisella tavalla, sillä harvalla on tarpeeksi hyväkuntoiset ja paksut hiukset, että voisivat näyttää hyvältä niin pitkänä. Varsinkaan suomalaisissa.
Mutta oli miten oli, kyllä sellaisen, jolla on hiukset pitemmät kuin vyötärölle kannattaa kertoa kampaajalle ihan suoraan se pituus, sillä ei kukaan osaa odottaa tuollaisia pituuksia muuten.
Ehkäpä sitä oletti että ammattilainen ymmärtää kun painottaa puhuessaan erityisesti sanaa PITKÄ tietyllä äänensävyllä, mutta ilmeisesti näin ei ollut :'D ensi kerralla pitänee varmasti kertoa juuri tarkemmin