Minä asustelen, minä harrastelen, minua kiinnostelee. Mitä hemmettiä?
Kommentit (12)
Entäs nämä: Onko tämä minkä hintainen? Onko se kenen? Onko se kuinka iso? Miksi ei voi kysyä suoraa kysymystä, vaan pitää vääntää tuollaisia kummallisia lausekoukeroita? Tosi yleistä nykyisin.
Vierailija kirjoitti:
Entäs nämä: Onko tämä minkä hintainen? Onko se kenen? Onko se kuinka iso? Miksi ei voi kysyä suoraa kysymystä, vaan pitää vääntää tuollaisia kummallisia lausekoukeroita? Tosi yleistä nykyisin.
Suomalaiset ovat pilanneet suomen kielen.
Minä hengitän, opin, juoksen ja rakastan. Vaimoni hengittelee, opiskelee, juoksentelee ja rakastelee.
Tässä vaan istuskelen ja sua ihmettelen.
Pitää "elävöittää" kieltä. Mua ei haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Täällä Savossa ihan tavallista, tosin nuokin ovat aika suoria kysymyksiä 😁
Vierailija kirjoitti:
Raivostuttavaa. Lisäksi ärsyttää meidän pomon käyttämä vttuileva viestityyli, jossa käskyt naamioidaan toteamuslauseiksi: "Kaikki osallistuvat pikkujouluun." "Jokainen vastaa palautekyselyyn."
Mitä eroa: olen, panen, nautin, luen / oleskelen, paneskelen, nautiskelen, lueskelen ?
Harrastelen on ihan normaali ilmaisu, jos puhuu monen eri harrastuksen harrastamisesta.
Ei hirveesti kiinnostelis vastata tähän