Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekeekö teidän mieli usein sipsejä? Minun tekee melkein joka ilta. En kuitenkaan syö niitä

Vierailija
26.01.2021 |

Mistäköhän se kertoo, että tekee niin usein mieli sipsejä?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tungen niitä hanuriin.

Vierailija
22/39 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekis mieli mut ne syö. Merkkaan kaiken syömäni kaorilaske taohjelmaan niin sitä myöden loppui napostelu. Ei siis kaikki mut ainakin kaikesta joutuu vastuuseen mitä syö. Nyt oli hyvin kaloreita jäljellä niin nautin lasin viiniä. Nyt on tajunnut et vain harkiten herkkuja. En ole vieläkään varma mistä tää 96 kiloa tuli kun joka päivä jää 1000 kaloria vajaaksi. Tai sit vaan tää kirjaaminen on tehokasta.

No tässähän se syy on. Jos laskee kaloreita ja taulukoi, ihan varmasti on myös todella hankalia mielitekoja ja paljon syömiseen liittyvää ajatustyötä ja ahdistusta. Normaalilla rennolla syömisellä on aika toisenlainen meininki ja elämänlaatu + painonhallinta on helppoa.

Ei tarvii taulukoida mitään. Ohjelma laskee kaiken. Tämän avulla paino alkanut putoamaan vaikken periaatteessa mitään kielläkkään itseltäni. Eli jotain tullut napsittua et paino pääsi karkaamaan. Aina syöty terveellisesti eli siitä ei kyse mut esim. juusto nokare suuhun kokatessa, lapsen jämät jne. Tulee huomaamatta syötyä liikaa nyt kirjaan ihan kaiken ylös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on niin herkkä suun limakalvo, että saan haavoja sipseistä, näkkileivästä ja hapankorpuista. Kerran maistoin sipsejä huvikseni kolme kappaletta ja maun herkullisuutta kyllä liioitellaan paljon todellisuuteen verrattuna.

Vierailija
24/39 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ilta tekee joko sipsiä tai karkkia mieli :D Myönnän että syön liian vähän päivällä ja teen fyysisesti raskasta työtä. Ei muka ehdi syömään isoja aterioita... Illalla sitten kostautuu, tänään muun muassa kävelin töiden jälkeen 3km väärään suuntaan kotoa yhteen tiettyyn kauppaan yhden tietyn karkkipussin takia. En kehdannut kertoa kotona, että mikä kesti. Hehheh.

Vierailija
25/39 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekis mieli mut ne syö. Merkkaan kaiken syömäni kaorilaske taohjelmaan niin sitä myöden loppui napostelu. Ei siis kaikki mut ainakin kaikesta joutuu vastuuseen mitä syö. Nyt oli hyvin kaloreita jäljellä niin nautin lasin viiniä. Nyt on tajunnut et vain harkiten herkkuja. En ole vieläkään varma mistä tää 96 kiloa tuli kun joka päivä jää 1000 kaloria vajaaksi. Tai sit vaan tää kirjaaminen on tehokasta.

No tässähän se syy on. Jos laskee kaloreita ja taulukoi, ihan varmasti on myös todella hankalia mielitekoja ja paljon syömiseen liittyvää ajatustyötä ja ahdistusta. Normaalilla rennolla syömisellä on aika toisenlainen meininki ja elämänlaatu + painonhallinta on helppoa.

Monet lihoavat normaalilla rennolla syömisellä. Se voi tarkoittaa esim. 2000 kilokaloria sellaisella, joka oikeasti tarvitsee vain 1700. Kun syö joka päivä +300, niin alle vuodessa tulee +10 kg.

26/39 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Tykkään kyllä sipseistä, mutta vain todella harvoin ostan niitä, pari kertaa vuodessa. Se suolaisuus saa aikaan sen, ettei taas pitkään aikaan tee mieli sipsejä. Ylipäätään käytän suolaa vähemmän kuin muut.

Makeaa voisin syödä päivittäin.

Vierailija
27/39 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on niin herkkä suun limakalvo, että saan haavoja sipseistä, näkkileivästä ja hapankorpuista. Kerran maistoin sipsejä huvikseni kolme kappaletta ja maun herkullisuutta kyllä liioitellaan paljon todellisuuteen verrattuna.

Minulle tulee verenpurkaumia, sellaisia tummanpunaisia paukkuja posken sisäseinään sipsejä syödessä.

Vierailija
28/39 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tekee myös AINA mieli niitä. Mutta kaupassa käydessä onneksi riittää itsekuria sen verran, etten osta. Mieluummin käytän rahani johonkin terveelliseen. Sipsien suolan määrästä myös seuraa turvotusta niin että näkyy ihan pöhötys kasvoissa seuraavana päivänä...

Vierailija
29/39 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus oli tuollainen vaihe. Meni onneksi ohi. Mistä lie johtunut.

Vierailija
30/39 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön parina iltana viikossa, karkkeja syön 120-280 gramman pussin 5-6 iltana viikossa enkä vain pysty lopettamaan. Minulla on todella kova stressi, monesta asiasta, ja en vaan saa nyt elämääni rauhoittumaan joka osa-alueelta. Tästä syystä minun on tosi vaikea päivällä syödä mitään (aamupalan syön aina) koska ahdistaa kaiket päivät ja ällöttävä olo. Illalla sitten märän herkkuja naamaan periaatteella ”pääasia että syö jotain”. Jotenkin se sipsien suolaisuus juuri tuntuu hyvälle.

Tämä on tietenkin todella epäterveellistä ja jatkunut jo monta kuukautta mutta jos yritän ryhdistäytyä saan vielä enemmän stressiä. Syön niin vähän päivän mittaan että olen normaalipainon alarajoilla. Oikeasti häpeän tätä ja enhän saa kaikkia tarpeellisia vitamiineja ym. En vain tajua kuinka saisin itseni kuriin. (Asiaa ei auta että asun kaupan vieressä joten vaikka meinaa pysyä tiukkana niin se on parin minuutin keikka hakea ne pussit vierestä ja kauppa auki vielä 24/7).

Vierailija
31/39 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä ajattelette, missä vaiheessa evoluutiota kävi niin, että ihmisestä tuli omat syömisensä taulukoiva organismi? Onko normaalia? Onko terveellistä touhua?

Vierailija
32/39 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan sipsiä. Aina perjantaisin katson kaupassa kateellisena, kun monella on ostoskärryissä pari sipsipussia ja dippiä. Mietin vain, että nuokin onnelliset kohta istuvat sohvalla syömässä sipsejä.

Olen aivan älytön karkki- ja sipsihirmu. Ei minulle tule mitään rajaa, etten jaksaisi tai haluaisi enää syödä niitä. Pakko on vain pitää itsekuria yllä ja kieltäytyä herkuista. Joskus poikkeustilanteissa ostan ison pussin sipsejä ja pari dippiä, enkä anna edes miehen maistaa muutamaa.

Yksi tehokas keino on, että jo kaupassa tarkistan pussin kalorit ja mietin, olenko valmis syömään kaikki ne kalorit...

Vierailija
33/39 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä, kasvisruokahan on terveellistä.

Vierailija
34/39 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökää kuivia nuudeleita. Sama maku ja rakenne!

Vierailija
35/39 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, joskus. Mutta yleensä en. Pidän enemmän poppareista.

Joskus tekee mieli sipsejä ja voin syödä niitä useinkin, ja sitten pitkään taas suorastaan ällöttää sipsit. Söin tässä pari pussia sipsejä n. 4 päivän aikana, ja nyt ei tee vähään aikaan taas varmaan yhtään mieli.

Vierailija
36/39 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla viruu kolme avattua sipsipussia keittiössä, kun kaikissa öljy maistuu suussani ällöttävän eltaantuneelta heti tuoreen pussin avaamisen jälkeen. Ei auta gourmet-maalaissipsit tms. aina sama öllötys. Saan allergisen reaktion hiivauutteesta, joten pystyn syömään vain maustamattomia sipsejä. Kaiholla muistelen Kreikasta ostamiani oliiviöljysipsejä. Kausituote, jota ei saa tilattua Suomeen.

Vierailija
37/39 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos tekee mieli karkkia, sipsejä, jäätelöä, suklaata, keksejä jne..? Mulla nimittäin tekisi mieli näitä kaikkia. Sen takai yhdessä vaiheessa painoinkin 130kg.

Vierailija
38/39 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen kuole jos joskus korvaa aterian sipseillä.

Vierailija
39/39 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli niin paha riippuvuus että oli pakko lopettaa kokonaan sipsien syönti. Nuorena pystyin syömään niitä huoletta, mutta nyt 40-vuotiaana en pysyisi normaalipainossa, jos vielä jatkaisin niiden syömistä. Jotain riippuvuutta synnyttävää ainetta niissä on.. ehkä se on se rasva, suola ja rapeus.