Uusi normaali?
Aion vähät välittää rajoituksista tästä eteen päin. Miten muut?
Kommentit (14)
Ehdottomasti kyllä! Loppuu kärsivällisyys.
Harkitsen. Otan mielummin koronan, kun menetän mielenterveyteni.
En ole koskaan niitä noudattanutkaan.
Pesen ködet ja pidän turvavälit sekä huolehdin tuuletuksesta.
Maski on suositus jota en noudata.
Ei haittaa rajoitukset.
Ihanaa kun saa oikein luvan kanssa kotoilla. Lopultakin pomon pakko hyväksyä etätyöt. Ei tarvitse täyttää suvun vaatimuksia ja lähteä kaikkiin häihin ja hautajaisiin ja rippijuhliin. Maskin käyttö jollain kauppareissulla on pieni harmi.
Se uusi normaali kyllä vielä asetetaan maailmaan, taitaa vaan olla paljon karumpi kuin edellinen.
Alan pian halveksimaan rajoituslampaíta julkisesti.
En ole huomannut mitään rajoituksia. Sukulaisia ja kavereita vähän välttelen.
Sellaista on vaikeaa lopettaa, mitä ei ole vielä aloittanutkaan.
Miten siis käytännössä meinaat lopettaa rajoitusten noudattamisen?
Itse esim. Olen määrätyssä etätyössä ja konttorille saa mennä poikkeustapauksissa ja siellä on maskipakko. Esim. Töissä en voi olla noudattamatta määräyksiä.
Kaupassa voin olla maskitta ja desinfioimatta käsiä, ok.
Uimahalliin en pääse kun en ole lapsi tai tarvitse kuntoutusta. Kunnan kuntosalille en pääse vaikka haluaisin. Yksityiselle joo mutta en käytä, on kalliimpi.
Kirjastosta saan vain hakea lainat, en haahuilla tai viettää aikaa siellä vaikka haluisin. Siihenkään rajoitukseen en voi vaikuttaa.
Ulkomaille voisi jonnekin tehdä reissun mutta esim Britanniaan tai Espanjaan sukulaisten luokse en voi matkustaa, vaikka haluaisin, ei ole niin pitkää lomaa että voisin viettää 2 viikkoa karanteenissa.
Baarit menee kiinni klo 22, en voi olla siellä pidempään, vaikka haluaisin.
Eli siis ap kerrotko että miten ja mitä rajoituksia siis lakkaat noudattamasta ? Et voi matkustaa ilman syytä edes Ruotsiin tai Tallinnaan, vaikka haluaisit itse.
Ravintolassa joudut istumaan kauemmaksi pöytään, sitäkään et saa itse päättää. Höh.
Kerropa !
Aiot siis käydä kaupassa ilman maskia ja alkaa kävellä alle metrin läheisyydellä tuntemattomista? Itse en ilman koronaakaan kävele kahta metriä lähempänä tuntemattomia.
Rokan Antin sanoin. "Vie kenttäoikeuteen, mutta siinä lähtee muutama ukko ensin. Mie en lähe koiran lailla!"
Tosi hankalaa noudattaa rajoituksia, melkein lähtee mielenterveys - no ei todellakaan. Tätähän minä olen tehnyt vuodesta 2009 alkaen, ehkä pikkuisen enemmän ajatuksella viimeisen kymmenen kuukautta.
Ei tässä se itseni sairastuminen haittaisi, poiskin joutaisi, mutta en halua olla se supertartuttaja, joka oireettomana kaikkiin läheisiin sen tartuttaa.
Mielenkiintoinen näkökulma. Kansa kapinaan, niinkö?