Miksi edelleen vaadit esimiestä paikalle, vaikka aspa jo sanoi esimiehensä sanovan sinulle täysin saman asian?
Tuhlaat vain omaa aikaasi, aspan aikaa ja aspan esimiehen aikaa.
Sitten kehtaat vielä alkaa nillittämään esimiehelle, kun esimies toteaa aspan toimineen ja neuvoneen 100% oikein.
Pitääkö sinun päästä tappelemaan ihan vain tappelemisen iloksi vai missä mättää?
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä just tollasten valittajien ja huomionhakuisten asiakkaiden takia itsepalvelu lisääntyy. Ei kukaan halua olla sylkykuppina ja kuulla haukkuja oikein tehdystä työstä. Asiakaspalvelijat eivät ole yksinkertaisten henkilöiden itsetunnonpönkittämistä ja terapointia varten, silloin pitäisi ymmärtää hakeutua muualle kuin asiakaspalvelijan pakeille.
Vai haluaako itsekeskeiset nillittäjät maksaa lisää siitä, että palkataan kriisiterapeutteja heitä varten, kun kerran myymälät ja konttorit on sitä varten? Ei terapiaan meneminen ole enää mikään häpeä tai noloa, julkisella paikalla räyhääminen ja ventovieraan ihmisen haukkuminen on.
Ei, vaan itsepalvelu lisääntyy koska kukaan ei halua maksaa palkkaa näille suomiaspoille joilla naama on norsunv*tulla ja käsitys omasta työnkuvasta täysin hämärä. Ainoa syy ostaa mitään mistään muualta kuin netistä kotiin kuljetettuna on se asiakaspalvelu, ja itse tulin jo aikoja sitten siihen tulokseen että ei tästä maasta löydy kuin kourallinen asiakaspalveluun kykeneviä ihmisiä. Siksi muutamaa poikkeusta lukuunottamatta ostan kaiken netistä. Että onnea vaan te nillittävät aspat, tervemenoa vaan kortistoon. Ei teidän kyvyillänne ja asenteellanne mitään työtä enää saa, kun kivijalkaliikkeet hiljalleen häviävät juurikin sen takia ettei suomalainen kauppias kykene heikkolaatuisen työväestön johdosta tarjoamaan sitä lisäarvoa mikä ihmiset sinne kauppaan houkuttelisi.
Kuvitteletko kaikkien aspojen olevan töissä kivijalkaliikkeissä?
Vierailija kirjoitti:
Taas hyvä ketju muistuttaman kaikille, että tässä maassa ei todellakaan kannata asioida missään liikkessä. Nettikauppa se on mikä kannattaa, ja mieluiten Suomen ulkopuolelta!
En ole suomessa missään liikkeessä töissä.
T. Aspa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska aspan vastattua väärin prosessi hankaloituu huomattavasti. En pyydä esimiestä paikalle, varmistan aspalta yrityksen postiosoitteen ja seuraava yhteydenotto onkin sitten kutsu oikeuteen. Tässä vaiheessa yrityksessä hämmästellään, että miksi en ole selvittänyt asiaa esimiehen kanssa, puhumallahan tämä olisi hoidettu. Olen samaa mieltä, minä edes yritin.
Joka kerta asia sovitaan, ei siinä mitään, mutta yritykselle turhauttavan kallista.Harvemmin taitaa oikeuteen meneminen onnistua ilman, että ensiksi on yritetty sovitella.:)
Niin onnistuu ihan vain haastehakemuksen jättämällä.
Kuvitteletko oikeasti, että oikeuteen mennään noin vain? :D
Itse asiassa kyllä, jos kyseessä on riita-asia. Tietenkin siinä on ensin sovittelu, jossa yritys yleensä pyytää anteeksi toimiaan, sovitaan korvaukset jne., mutta ei riita-asioissa ole mitään syyllistä tai syyttäjän tekemää arviota siitä, lähdetäänkö oikeutta käymään.
Esimerkiksi lastenhuoltojutut on riita-asioita, ei siellä kukaan ilmoita, että ei tätä oteta käsittelyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska aspan vastattua väärin prosessi hankaloituu huomattavasti. En pyydä esimiestä paikalle, varmistan aspalta yrityksen postiosoitteen ja seuraava yhteydenotto onkin sitten kutsu oikeuteen. Tässä vaiheessa yrityksessä hämmästellään, että miksi en ole selvittänyt asiaa esimiehen kanssa, puhumallahan tämä olisi hoidettu. Olen samaa mieltä, minä edes yritin.
Joka kerta asia sovitaan, ei siinä mitään, mutta yritykselle turhauttavan kallista.Harvemmin taitaa oikeuteen meneminen onnistua ilman, että ensiksi on yritetty sovitella.:)
Sovittelu on osa sitä prosessia, toki sen voi aloittaa niinkin, että oma lakimies ottaa yhteyttä, mutta yleensä yritys ei reagoi siihen mitenkään.
Yleensä tätä ennen sinun on tehtävä virallinen valitus. :)
Miksi pitäisi? Kyseessä on riita, ei siinä mitään virallisia valituksia tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sovittelu on osa sitä prosessia, toki sen voi aloittaa niinkin, että oma lakimies ottaa yhteyttä, mutta yleensä yritys ei reagoi siihen mitenkään.
Yleensä tätä ennen sinun on tehtävä virallinen valitus. :)
Miksi pitäisi? Kyseessä on riita, ei siinä mitään virallisia valituksia tehdä.
Harvemmin näitä otetaan käsittelyyn ennen kuin on virallinen valitus tehty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missähän jenkkilässä sä kuvittelet asuvas? Kova uhoaminen oikeuteen viemisellä, vaikkei taida koko euroopassa onnistua noin vain.
Kyllä sen riita-asian saa oikeuteen tuosta vain, rikosjuttujen kanssa on paljon tiukempi seula.
Olin lähikaupassa kassajonossa, jossa edelläni ollut asiakas näppäili korttinsa PIN-koodin väärin kolmesti ja kortti lukittui. Hän vaati kauppiasta paikalle, aivan kuin kauppias voisi taikoa hänen ostoksensa maksetuiksi pankista (ja kortin käyttöehdoista) johtuvasta lukituksesta huolimatta.
Aspa oli ihailtavan kärsivällinen, ei soittanut kauppiasta paikalle, ja asiakaskin poistui lopulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missähän jenkkilässä sä kuvittelet asuvas? Kova uhoaminen oikeuteen viemisellä, vaikkei taida koko euroopassa onnistua noin vain.
Kyllä sen riita-asian saa oikeuteen tuosta vain, rikosjuttujen kanssa on paljon tiukempi seula.
Jotta saisit asiasta riidan, on simun ensin tehtävä virallinen valitus, jonka jälkeen sinulla on oikeus riitauttaa yrityksen vastaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä just tollasten valittajien ja huomionhakuisten asiakkaiden takia itsepalvelu lisääntyy. Ei kukaan halua olla sylkykuppina ja kuulla haukkuja oikein tehdystä työstä. Asiakaspalvelijat eivät ole yksinkertaisten henkilöiden itsetunnonpönkittämistä ja terapointia varten, silloin pitäisi ymmärtää hakeutua muualle kuin asiakaspalvelijan pakeille.
Vai haluaako itsekeskeiset nillittäjät maksaa lisää siitä, että palkataan kriisiterapeutteja heitä varten, kun kerran myymälät ja konttorit on sitä varten? Ei terapiaan meneminen ole enää mikään häpeä tai noloa, julkisella paikalla räyhääminen ja ventovieraan ihmisen haukkuminen on.
Ei, vaan itsepalvelu lisääntyy koska kukaan ei halua maksaa palkkaa näille suomiaspoille joilla naama on norsunv*tulla ja käsitys omasta työnkuvasta täysin hämärä. Ainoa syy ostaa mitään mistään muualta kuin netistä kotiin kuljetettuna on se asiakaspalvelu, ja itse tulin jo aikoja sitten siihen tulokseen että ei tästä maasta löydy kuin kourallinen asiakaspalveluun kykeneviä ihmisiä. Siksi muutamaa poikkeusta lukuunottamatta ostan kaiken netistä. Että onnea vaan te nillittävät aspat, tervemenoa vaan kortistoon. Ei teidän kyvyillänne ja asenteellanne mitään työtä enää saa, kun kivijalkaliikkeet hiljalleen häviävät juurikin sen takia ettei suomalainen kauppias kykene heikkolaatuisen työväestön johdosta tarjoamaan sitä lisäarvoa mikä ihmiset sinne kauppaan houkuttelisi.
Ok. Varmaan maksat ilolla työttömyysturvani ja toimeentulotukeni. Myös elintarvikkeet on näppärää hakea ulkomailta eikö? Kas kun ei kaupasta saa yhtään mitään etkä kotiinkaan voi tilata mitään ilman asiakaspalvelijan kohtaamista. Muista myös taikoa itsesi tullien läpi, sielläkin on ihmisiä työssä, vieläpä ihan asiakasrajapinnassa. ja heilläpä vasta niitä sääntöjä onkin.
Omavaraisuus on sun juttus, voit valittaa vain itsellesi. Muistathan, ettet sinne oikeuteenkaan itkuinesi pääse, kun sielläkin joudut kohtaamaan asiakaspalvelijoita. Joihin ei voi luottaa, jotka ovat rumia, väärässä ja vielä itsetunnoltaankin heikkoja. Ystävällisyys on yliarvostettua, on tärkeintä, että kaikki näkevät, kuinka tärkeä sinä tälle maapallolle olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.kuluttajariita.fi/fi/index/valituksenteko.html
Ennen ratkaisun pyytämistä kuluttajariitalautakunnalta:
1. Muista ilmoittaa virheestä myyjälle tai muulle vastapuolelle ja varmistua, että sovintoratkaisu ei ole mahdollinen. Apua virheilmoituksen tekemiseen löydät kuluttajaneuvonta.fi:stä
KuluttajaneuvontaAvautuu uuteen ikkunaan
2. Jos reklamaatiosi yritykselle ei tuota toivomaasi tulosta, ota yhteytä kuluttajaneuvontaan.
Vierailija kirjoitti:
Joka kerta asia sovitaan, ei siinä mitään, mutta yritykselle turhauttavan kallista.
Juu juu, mennyvittuun 0/5
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka kerta asia sovitaan, ei siinä mitään, mutta yritykselle turhauttavan kallista.Juu juu, mennyvittuun 0/5
Nohnoh. Älä ole tietämättömälle tädille röyhkeä. Vie sut vielä oikeuteen. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä, mikä ongelma siinä nyt on hakea se esimies paikalle, jos ei se esimies nyt ole ihan pihalla oleva mulkero, joka pilaa asiakaskohtaamisissa firman maineen ja tekee täysin päättömiä ratkaisuja. Olen itse aikanaan asiakaspalvelutyössä jopa oma-aloitteisesti todennut, että voin käydä hakemassa esimiehen paikalle, koska minulla ei ole oikeuksia poiketa annetuista toimintatavoista, mutta asiakas voi halutessaan keskustella esimiehen kanssa, josko tämä pysytyisi tekemään poikkeuksen. Vähän tuntuu, että nyt osalla asiakaspalvelijoista ottaa tunnon päälle se, että "heidän ylitseen kävellään", vaikka tosiasia on se, että sillä esimiehellä nyt vain on enemmän oikeuksia ja rahkeita neuvotella ja joustaa haasteellisissa ja poikkeuksellisissa tilanteissa ja siksi esimiehen hakeminen paikalle on monesti se paras ratkaisu, niin asiakkaan kuin aspankin kannalta.
Asiakas on vihainen, koska palvelua on rajoitettu, koska asiakas on toiminut palvelun sääntöjen ja ehtojen vastaisesti.
Ilmoitan asiakkaalle, että palvelua on rajoitettu sääntöjen ja ehtojen kohdan x takia, eikä päätöstä tulla perumaan.
Asiakas alkaa riehumaan ja vaatii selitystä, jolloin toistan, että palvelua on rajoitettu sääntörikkomusten vuoksi ja mikäli asiakas on päätökseen tyytymätön, voi hän lähettää virallisen valituksen osoitteeseen x ja valituksen on sisällettävä seuraavat tiedot.
Asiakas alkaa inttämään ja vaatii esimiehen paikalle.
Esimies keskeyttää omat työnsä ja tulee paikalle ja toteaa mun toimineen täysin oikein, eikä päätöstä tulla perumaan ja mikäli asiakas on tähän tyytymätön, hän voi lähettää virallisen valituksen osoitteeseen x ja kysyy onko jotain muuta asiaa, jossa aspa voi auttaa.Miten tämä ei ole kaikkien ajan tuhlaamista?
Juuri tämä, siitä esimiehen roolista katsottuna. Minun päiväni on jo valmiiksi aivan täynnä tehtäviä, jotka usein vaativat myös keskittymistä. Jos minut keskeytetään jokaista valittajaa varten, oma varsinainen työni jää tekemättä. Ne asiakkaat, joiden asioita olen käsittelemässä, kärsivät ja joutuvat odottamaan, kun yksi vaatii erityiskohtelua. Lisäksi minunkin tarvitsee syödä ja lähteä kotiin jossain kohtaa.
Tuli mieleen kun tässä taannoin asiakas oli ostamassa tupakkaa x. Katsoin kaappiin ja totesin että se on valitettavasti päässyt loppumaan, kuorman mukanakaan sitä ei tullut. Asiakas intti vastaan ja sanoi että aina ennenkin on ollut ja rupesin tonkimaan kaikki mahdolliset kolot asiakkaan mieliksi. Asiakas möyhöttää että siinä vasemmalla se on aina ollut, katsoitko jo siitä? Katso nyt kunnolla onko sitä!
Työkaverini tulee myös paikalle, kurkkaa kaappiin ja toteaa että ei sitä ole. Asiakas muuttui silmänräpäyksessä ystävälliseksi ja totesi "ai se on loppu". Juu, niinhän minä olen sinulle jo monesti sanonut.. :D
Vierailija kirjoitti:
Tuli mieleen kun tässä taannoin asiakas oli ostamassa tupakkaa x. Katsoin kaappiin ja totesin että se on valitettavasti päässyt loppumaan, kuorman mukanakaan sitä ei tullut. Asiakas intti vastaan ja sanoi että aina ennenkin on ollut ja rupesin tonkimaan kaikki mahdolliset kolot asiakkaan mieliksi. Asiakas möyhöttää että siinä vasemmalla se on aina ollut, katsoitko jo siitä? Katso nyt kunnolla onko sitä!
Työkaverini tulee myös paikalle, kurkkaa kaappiin ja toteaa että ei sitä ole. Asiakas muuttui silmänräpäyksessä ystävälliseksi ja totesi "ai se on loppu". Juu, niinhän minä olen sinulle jo monesti sanonut.. :D
Itse kieltäydyin antamasta uudelle asiakkaalle kanta-asiakasetuja, koska hän ei ollut vielä oikeutettu näihin. Kauhea valitus, jonka jälkeen asiakas katkaisi yhteyden ja hetken päästä oli kollegalle kitisemässä, kuinka mun täytyy olla uusi, etten tunne vielä sääntöjä yms että kyllä hän on oikeutettu näihin etuihin.
Tämä kollega oli ollut meillä kuukauden ja kysyikin multa sitten apua tämän asiakkaan kanssa. 😂
Taas hyvä ketju muistuttaman kaikille, että tässä maassa ei todellakaan kannata asioida missään liikkessä. Nettikauppa se on mikä kannattaa, ja mieluiten Suomen ulkopuolelta!