Muita keitä seksuaalisuus ahdistaa?
Heips!
Olen vähän yli 40–v mies. Erosin käytännössä seksittömästä liitosta. En enää kestänyt sitä. Eron jälkeen seksiä on riittänyt aika paljonkin. En kuitenkaan osaa nauttia siitä kunnolla. Pelkään jatkuvasti että ajaudun samaan tilanteeseen, eli seksittömyyteen ja siihen ahdistukseen mitä vuosia koin. Kumppaneita on nyt riittänyt, useita samaan aikaankin, mutta silti sanaton ahdistus ja pelot valtaavat mielen todella usein. Mitä tässä kannattaisi tehdä? Naisten kanssa vehtaaminen on ihan kivaa, mutta samalla jotenkin todella ahdistavaa. Jos olisi mahdollista niin haluaisin eroon näistä haluistani koska ne tuntuvat aiheuttavan minulle lähinnä mielipahaa, lyhyen hauskanpidon seurauksena lähes aina. Yksinäisyys myös vaivaa, koska esimerkiksi oma lapseni vaikeuttaa asioita ja sitoutumaan haluavan, ja sellaisen jolle se olisi käytännössä mahdollista, kumppanin löytäminen tuntuu olevan todella vaikeaa.
Kommentit (18)
Välillä ahdistaaa yliseksuaalinen vaimo. Kiehnää jatkuvasti ja keikistelee peppuaan pyöritelleen tiukoissa vetimissä. Itse en pysy 'perässä' ja tiedän että miehet kuolaavat sitä flirttinaista ihan huolella. Kaveripiirissäkin saan huomatuksia 'pantavasta' namuvaimostani....varmaan liihottelee kylillä ja ihan varmaa on että työmatkoillaan on toisten nussittavana. Kotona aina reissujensa jälkeen ylipirteänä. prkl.
M48
Vierailija kirjoitti:
Välillä ahdistaaa yliseksuaalinen vaimo. Kiehnää jatkuvasti ja keikistelee peppuaan pyöritelleen tiukoissa vetimissä. Itse en pysy 'perässä' ja tiedän että miehet kuolaavat sitä flirttinaista ihan huolella. Kaveripiirissäkin saan huomatuksia 'pantavasta' namuvaimostani....varmaan liihottelee kylillä ja ihan varmaa on että työmatkoillaan on toisten nussittavana. Kotona aina reissujensa jälkeen ylipirteänä. prkl.
M48
Mitä valitat? Ota seksiä tai anna muille..
Mulla sama ongelma. Hirveät traumat seksittömästä avioliitosta miehen haluttomuuden takia. Nyt en uskalla sitoutua kehenkään koska en uskalla luottaa että toisen halut pysyvät alkuhuuman jälkeen. T Nainen
Mulla orgasmit loppuneet kokonaan. En vain saa. Ahdistaa suunnattomasti ja se ei helpota ainakaan. Oma seksuaalisuus on aina ollut hieman jumissa. Lapsena käytetty hyväksi ja nuorena on petetty oman siskon ja poikaystävän puolelta. Olen myös ex kumppanilta kuullut miten voisin olla kauniimpi jos tissit ei roikkuisi ja hän haluaisi panna siskoani ja hänen elämänsä rakkaus oli hänen ex. Nykyinen aviomieheni onnollut aina ihana mutta olen myös tietoinen että fantasioi jatkuvasti muista naisista koska en sovi hänen "ihanne" naisen vartalomalliin. No niin. Koen olevani seksuaalisesti ja naisena en niin minkään arvoinen. Lähteä en halua koska mitä se muuttaisi. En usko että kelpaisin kenellekkään tälläisenä kuin olen. Aina minussa on ne viat. Ja kaikki tämä ahdistus on tehnyt sen etten pysty nauttimaan aidosti ja siksi en saa orgasmia enää. Ap:lle. Kuulostaa aika surulliselta tuo sinunkin tilanne. Surullista on se että omia pelkojaan on todella vaikea saada hiljennettyä. Ja se vaikuttaa kauan ja kaikkeen.
N33
Omat halut aikalailla nollassa ahdistuken takia. Seksielämä alkoi verrattain myöhään, kumppaneita vaan muutama. Seikkalun ja kokeilunhalua olis, tuntuu että kaikki on kokematta, ja päädyin naimisiin naisen kanssa joka aamenen jälkeen menetti kaiken mielenkiinnon muuhun kuin peiton alla suoritettuun aktiin. Irtoseksi ei mulla toimi, hermoilen vaimonkin kanssa seksiä niin paljon että erektio ei ole itsestäänselvyys. Laveriporukan kanssa ei oo enää mukava istua iltaa kun joutuu kuuntelemaan panojuttuja. Joka vitn päivä mietin vain että kumpi ois parempi keino, kaulakiikku vai ranteiden viiltäminen. Ei vaan riitä rahkeet siihenkään.
M38
itsellä taas ahdistus halujemme eritahtisuudesta ja siutä että minun on vastuu muistutella ja kysellä milloin emännälle sopii. odottaa iltaisin kun se noin 12pv mennyt ihmetellä miten tämä on niin vaikeaa. pettäminen ei kiinnosta käytännössä sillä olen tunteellinen. mietityttää vain kauan tätä jaksaa. en ole addikti mutta vähemmän haluavan mukaan olen kärjistettynä kivireki hänelle.
Ymmärrän tunteitasi täysin ap. Ei oo kivaa. Kyllä se tuhoaa itsetunnon ihan tyystin, kun tulee vuosikausia torjutuksi. Miten sitä onkin niin pitkämielinen siinä, että jaksaa niin uskomattoman kauan uskoa ja toivoa ja yrittää, että asiat muuttuisi. Ja sitten kun se viimeinen pisara tulee ja ottaa eron, herää siihen todellisuuteen mihin on oman seksuaalisuuden kanssa ajautunut. Huhhuh kun olisin tämän tuhon määrän itse aiemmin tajunnut, niin olisin lähtenyt vaikka väkisin.
Mun on noiden kokemuksien takia vaikea luottaa siihen, että mies haluaa mua oikeasti, saatika että haluaisi tehdä mulle hyvää. Jopa yksittäisen seksikerran aikana jotenkin saatan havahtua inhottavaan tunteeseen, että apua kohta se varmaan lopettaa tuon ihanan kosketuksen tai nuolemisen. Enkä sitten pysty antautumaan sille nautinnolle. Helvetti!
Onpa kiva kun teit tämän aloituksen, tästä sietäisi keskustella enemmänkin. Mä luulen että tuohon auttaa lähinnä aika, ja korjaavat kokemukset. Toki sitten tietysti terapiakin, jos siihen varaa ja haluja.
Vierailija kirjoitti:
Onpa kiva kun teit tämän aloituksen, tästä sietäisi keskustella enemmänkin. Mä luulen että tuohon auttaa lähinnä aika, ja korjaavat kokemukset. Toki sitten tietysti terapiakin, jos siihen varaa ja haluja.
Korjaavia kokemuksia, jotka kääntyvät aina taas rikkoviksi. Parempi olisi olla ilman seksuaalisuutta. Ei se aiheuta muuta kuin hankaluuksia elämään. Ja terapiat eivät auta, on tullut kokeiltua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korjaavia kokemuksia, jotka kääntyvät aina taas rikkoviksi. Parempi olisi olla ilman seksuaalisuutta. Ei se aiheuta muuta kuin hankaluuksia elämään. Ja terapiat eivät auta, on tullut kokeiltua.
No, noin kävi mullekin. Se tunne kun vastoin kaikkia pelkoja päättää jälleen kerran yrittää luottaa, ja sit Taas vedetään matto jalkojen alta..
Keittiöpsykologina sanoisin, että ennemminkin kuulostaa, että seksi on sinulle tosi tärkeää ja voisi olla myös voimavara! Olisko kuitenkin tuo torjutuksi tuleminen parisuhteessa jättänyt pelkoja, että sama toistuu, etkä siksi pysty nauttia seksistä kunnolla?
Voisiko olla mahdollista vetää hieman happea yksin? Kaipaatko enemmänkin seurustelua kuin seksisuhteita? Hetki rauhaa ja sitten uudella rohkeudella etsimään parisuhdetta? Kumppanille kannattaa olla alusta asti avoin ja kertoa peloista niin toinen osaa suhtautua. Lapsi ei ole este uudelle parisuhteelle! Minulla on kolme lasta ja ainakin mun kokemus on, että ei ne ole mikään este siinä vaiheessa, kun oikeasti kolahtaa. Tsemppiä!
Kyllä kertoo, niin varmasti..
' samalla todella ahdistavaa '
..aivan kaikesta. Kiitos
Vierailija kirjoitti:
Keittiöpsykologina sanoisin, että ennemminkin kuulostaa, että seksi on sinulle tosi tärkeää ja voisi olla myös voimavara! Olisko kuitenkin tuo torjutuksi tuleminen parisuhteessa jättänyt pelkoja, että sama toistuu, etkä siksi pysty nauttia seksistä kunnolla?
Voisiko olla mahdollista vetää hieman happea yksin? Kaipaatko enemmänkin seurustelua kuin seksisuhteita? Hetki rauhaa ja sitten uudella rohkeudella etsimään parisuhdetta? Kumppanille kannattaa olla alusta asti avoin ja kertoa peloista niin toinen osaa suhtautua. Lapsi ei ole este uudelle parisuhteelle! Minulla on kolme lasta ja ainakin mun kokemus on, että ei ne ole mikään este siinä vaiheessa, kun oikeasti kolahtaa. Tsemppiä!
Ei ole voimavara, vaan kaiken tuhoava ja pilaava taakka. Elämä olisi paljon helpompaa ilman, mutta en pysty olemaan.
terveen, turvallisen, rakkaudellisen monosuhteen seksillä haluaisin. Eikä tuo kertominen kannata, olen sitäkin yrittänyt ja jätetty joka kerta.
Vierailija kirjoitti:
Omat halut aikalailla nollassa ahdistuken takia. Seksielämä alkoi verrattain myöhään, kumppaneita vaan muutama. Seikkalun ja kokeilunhalua olis, tuntuu että kaikki on kokematta, ja päädyin naimisiin naisen kanssa joka aamenen jälkeen menetti kaiken mielenkiinnon muuhun kuin peiton alla suoritettuun aktiin. Irtoseksi ei mulla toimi, hermoilen vaimonkin kanssa seksiä niin paljon että erektio ei ole itsestäänselvyys. Laveriporukan kanssa ei oo enää mukava istua iltaa kun joutuu kuuntelemaan panojuttuja. Joka vitn päivä mietin vain että kumpi ois parempi keino, kaulakiikku vai ranteiden viiltäminen. Ei vaan riitä rahkeet siihenkään.
M38
Oletko yrittänyt saada apua? Kuulostaa niin pahalta, että itseänikin ahdistaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla orgasmit loppuneet kokonaan. En vain saa. Ahdistaa suunnattomasti ja se ei helpota ainakaan. Oma seksuaalisuus on aina ollut hieman jumissa. Lapsena käytetty hyväksi ja nuorena on petetty oman siskon ja poikaystävän puolelta. Olen myös ex kumppanilta kuullut miten voisin olla kauniimpi jos tissit ei roikkuisi ja hän haluaisi panna siskoani ja hänen elämänsä rakkaus oli hänen ex. Nykyinen aviomieheni onnollut aina ihana mutta olen myös tietoinen että fantasioi jatkuvasti muista naisista koska en sovi hänen "ihanne" naisen vartalomalliin. No niin. Koen olevani seksuaalisesti ja naisena en niin minkään arvoinen. Lähteä en halua koska mitä se muuttaisi. En usko että kelpaisin kenellekkään tälläisenä kuin olen. Aina minussa on ne viat. Ja kaikki tämä ahdistus on tehnyt sen etten pysty nauttimaan aidosti ja siksi en saa orgasmia enää. Ap:lle. Kuulostaa aika surulliselta tuo sinunkin tilanne. Surullista on se että omia pelkojaan on todella vaikea saada
Onpa ikävä lukea, että olet joutunut kokemaan tuollaista...etenkin kun olen saman ikäisen naisen äiti. En olisi ikinä antanut hänelle tapahtua mitään tuollaista.
Mistä tiedät, mistä miehesi fantasioi -onko hän sanonut noin?
Mitä voisit tehdä itsetuntosi kohottamiseksi? Mitä toivot, että tapahtuisi niin että voisit paremmin?
Oletko ajatellut siirtyä miestenväliseen seksiin ja suhteisiin?
Kuulostaa ahdistavalta. Joskus sattuu outoja; itsellä oli ehkä puolivuotta sitten aika, jolloin en saanut orgasmia juuri millään, vaikka ikäni helposi saanut. Ahdisti ja pelkäsin, olenko menettänyt tuon kyvyn lopullisesti. Syytin satisfyeriä..mutta ei - yhtäkkiä aloin taas saada yhä vaan kovempia orgasmeja miehni kanssa ja myös tuolla satisfyerillä! Nyt ne taas yhä vaan kovenevat. Ei mitään tajua mistä johtuu.
Seksuaalisuus on kumma juttu, ja joskus kimuranttia, ja jopa ahdistavaa. Jospa se sullakin siitä. (meillä kymmenet yhteiset hyvät antoisat seksivuodet.)