Onko sinulla rahaa säästössä?
Kommentit (78)
Ei ole säästöjä, koska en ole säästänyt, mutta rahaa kyllä on.
3500€ tällä hetkellä. Yritän säästää ainakin 5000e puskurin pahan päivän varalle.
Vierailija kirjoitti:
On vähän yli 20 000 säästössä. Ok-talo velaton. Säälittävän pienillä tuloilla olen tähän pystynyt.
Joku tuhlari-yh halusi rikkaalta kaveriltaan lainaa "pieneen kivaan". Ei ihme ettei kaveri lainannut, ei varmaan ollut aikomustakaan maksaa takaisin.
Osakkeissa 180 000. Tileillä noin 1000 €, Palkka tulee perjantaina.
Ennen koronaa alle 1000e, nyt yli 5000.
On noin 20 000. Olen ollut yli puoli vuotta saikulla enkä ole sinä aikana saanut säästöön yhtään, mutta ei ole vielä tarvinnut säästöihin koskeakaan. Pienipalkkainen olen, joten ei ole suuri sairauspäivärahakaan.
Käteisenä noin 1800€.
Opintolainaa vajaat 19000€ jäljellä. Pienestä palkasta makselen niin paljon/nopeasti kuin pystyn. Säästöt on rehellisesti sitä varten, jos tekee mieli hankkia tai tehdä jotain pientä ekstraa.
Ei ole mittään.Kaik mennöö,mikä tulloo.kol.men lapsen elatukseen.
Vierailija kirjoitti:
Käteisenä noin 1800€.
Opintolainaa vajaat 19000€ jäljellä. Pienestä palkasta makselen niin paljon/nopeasti kuin pystyn. Säästöt on rehellisesti sitä varten, jos tekee mieli hankkia tai tehdä jotain pientä ekstraa.
Ei kannata. Ennemmin ne ylimääräiset rahat kannattaisi sijoittaa tuottavasti kuin maksaa halpaa lainaa pää märkänä pois. Näin saa talouteen joustoa, niin rahan suhteen kuin mahdollisesti lisätulojen ansiosta.
N 40 t sijoituksissa / tilillä, mutta lainaa on 80 t. Ikää 40 v. Palkka ei koskaan oo ollut kauhean iso (netto 1700 e / kk)
Vierailija kirjoitti:
Onneksi on.
Mullapa on enemmän.
Korona-aikana on säästynyt jo noin 10 000 €. En ymmärrä, mihin rahat ovat ennen menneet. En ole mitenkään tietoisesti nytkään säästänyt. Keskituloinen olen.
Oikaisuvaatimukset ovat tulilla ja veroja tulee takaisin muutama tonni jonain kauniina päivänä hamassa tulevaisuudessa.
140 euroa lompakossa
5300 euroa tilillä (ihan liikaa pitäisi sijoittaa taas johonki)
Velaton asunto Helsingissä.
Osakesalkku 230 000 euroa.
Holding osuuksia ~300 000 euroa
Katson olevani köyhä koska käteen jää kun 1800 euroa kuukaudessa. Eikä siten ole varaa kuluttaa mihinkään joten vaan säästä etten tuntisi itseni niin köyhäksi.
Osakkeissa reilu 70t, säästössä ehkä tonni pari.
Yli 100 000, mutta kohta se menee kaikki. Asuntokaupat.
Noin 17.000, mutta lainaa on maksamatta enemmän. Sijoituksia on noin 9.000 edestä.