Cerazette-pillerit vs. hormonikierukka
Hei!
Syön Cerazette-pillereitä ja imetys loppui kokonaan reilu kuukausi sitten. Koko kuluneen kuukauden vaivana on ollut enemmän tai vähemmän tiputteluvuotoa. Olen pohtinut pillerien vaihtamista hormonikierukkaan varsinkin, jos luvassa olisi vuodon parempaa. Eli onko jollakulla vastaavaa kokemusta Cerazeteista ja sitten hormonikierukasta? Ilmeisesti hormonikierukastakin saa aluksi riesaksi tiputtelua, mutta pitäiskö olla vähäisempää?
Kommentit (4)
Itsellä tällä hetkellä Cerazetet käytössä, eikä niiden kanssa ole ollut ongelmia alun parin kuukauden tiputtelun jälkeen.
Vahvasti olen silti harkinnut hormonikierukkaa, koska sen Helsingissä saavat ensisynnyttäjät ilmaiseksi (säästäisi siis noin 10,- kuussa joka on ihan kiva summa hoitovapaalaiselle), eikä tarvitsisi joka päivä muistaa pillerin ottamista, tai reissussa ihmetellä että missäs se levy nyt olikaan.
Tuota hormonikierukkaa pitää Helsingissä ainakin osata itse neuvolalääkäriltä kysyä, eivät sen ilmaisuutta missään mainosta.
että ensi synnyttäjät saavat Helsingissä ilmaiseksi? Itsellä olisi kohta kierukka-asia ajankohtainen. Kolmas lapsi syntyy ihan pika puoliin ja sen jälkeen pitäisi varmaankin kierukka laitattaa. Odotusten välissä olen syönyt muutaman kuukauden pillereitä, ovat niin lähekkäiin raskaudet. Onko niin että vain ensisynnyttäjät saavat kierukan ilmaiseksi vai onko niin että ekan kierukan saa? Olisi outua jos kannustettaisiin jättämään lapsien teko yhteen ilmaisella kierukalla. Onko kellään tietoa?
Tiip
Minulla oli hormonikierukka 5½v paikoillaan. Hyvin lievää tiputteluvuotoa oli 4 eka kuukautta, pikkuhousunsuojalla pärjäsin. Sitten vuoto loppui kokonaan (myös kuukautisvuoto) ja olin todella tyytyväinen, niin tyytyväinen, että olen kohtapuoliin asennuttamassa toista hormonikierukkaa.
Mikäli kärsit runsaista vuodoista, kierukka voidaan määrätä sairauden hoitoon, jolloin sen hinta jää alle sadan euron.
Ilmaisuudesta Helsinkiläisille en tiedä...kantsii varmaan kysyä.
Minulla oli pillereiden aikana koko ajan vuotoa, välillä enempi, välillä vähempi. Pisin vuodoton aika taisi olla reilu viikko puolen vuoden aikana. Siihen kyllästyneenä vaihdoin hormonikierukkaan, mutta tiputtelu jatkui ihan samanlaisena. Puoli vuotta sitä jatkui, ennen kuin kierukka tuli itsestään pois. Nyt sitä sitten ihmetellään, miten ehkäisy hoidettaisiin jatkossa.