Kokemuksia Ultimatemarketista
Millaisia viimeaikaisia kokemuksia Ultimatemarket.com -kaupasta teillä on? Tämä puljuhan meni ilmeisesti 2016 konkurssiin, mutta toiminta jatkuu uuden yrityksen toimesta.
Me tilasimme ilmalämpöpumpun lokakuussa 2020. Pumppu oli tilattu hyvissä ajoin taloon, jonne saimme avaimet joulukuun lopussa 2020.
Toimitusta ei kuulunut eikä meille myöskään missään vaiheessa ilmoitettu mitään viivästyksistä. Pari kertaa soitimme itse tuonne (sähköpostitse laitettuihin yhteydenottopyyntöihin ei vastattu, vaikka tämä oli toivottu yhteydenottotapa Ultimatemarketin ohjeiden mukaisesti) ja saimme molemmilla kerroilla tietää toimituksen viivästyvän. Jälkimmäisellä kerralla (tammikuun alussa) saimme tietää, että toimitus siirtyisi ainakiin helmikuun 2021 loppuun. Koska tarvitsimme pumppua talon lämmitykseen ja pakkaset olivat silloin tulossa, tiedustelimme ultimatemarketista mahdollisuutta vaihtaa tilaamamme pumppu toiseen malliin joka heillä olisi toimittaa. Tämä olisi onnistunut _lisämaksusta_.
Totesimme, että koska toimitus on kohtuuttomasti viivästynyt emmekä voi mitenkään odottaa enää pakkasten ollessa tulossa emmekä halua käyttää enää enempää rahaa, niin haluamme perua tilauksen. Sanoin tämän asiallisesti ja rauhallisesti. Asiakaspalvelija vastaus oli "Just" ja luuri korvaan.
Jäin hämmentyneenä ensin odottamaan, että henkilö soittaa takaisin, koska naiivisti ajattelin ehkä puhelun kuitenkin vain katkenneen. Eipä kuulunut yhtään mitään. Laitoin sähköpostilla viestiä tilauksen perumisesta (ei mitään dramaattista: lyheysti ilmoitus halusta perua tilaus viivästyksistä johtuen), mutta viestiin ei muutaman päivän kuluessa vastattu yhtään mitään. Jouduin laittamaan vielä uuden viestin, jossa vaadin vastausta ja kuittausta viestin vastaanottamisesta. Viimein muutaman päivän päästä sain kuittaukseni ja ilmeisesti asia nyt etenee..?
Me päätimme, että tämä taitaa jäädä ainoaksi kokemukseksemme tästä firmasta. Asiakaspalvelu oli aliarvoista. Turhauttavaa, ettei meille vastattu . Eräänkin puhelun jälkeen asiakaspalvelija lupasi tarkistaa varastosaldot toisesta pumppumallista, johon olisimme ehkä voineet vaihtaa tilauksemme (tämä oli ennen kuin meille kerrottiin että tuotteen vaihto maksaa myös tällaisessa tilanteessa, jossa vika ei ole asiakkaan) ja palata asiaan, mutta hän ei ikinä palannut.
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
Miksi meno olisi muuttunut?
Niin meinaatko siitä 2016 konkurssin ajoista?
Olisi itse pitänyt lueskella kokemuksia ennen tuota pumppu-tilaustamme. Ultimate oli meille uusi tuttavuus nyt.
Ap
Ostin ison autotallin. Ennen muutaman tonnin etumaksua ajoin Poriin katsomaan, mitä konttorilta löytyy, kun ei matkakaan ollut kuin 200 km. Ihan asiallista porukkaa siellä oli ja sanoin suoraan, että tulin nyt katsomaan, uskallanko maksaa tuhansia euroja heille noin vaan ja sain etumaksuun vähän alennustakin.
Maksoin etumaksun, kaikki tuli ajallaan ja rakennustarkastaja vielä kehui, että kyllä on komea talli, ei uskoisi, että on Ultimaten (vrt. maine ei kovin hyvä).
Kaikkiaan täydet propsit Ultimatelle.
Olen sivukorvalla kuullut, että pumppuja on mennyt sellaista tahtia, ettei Ultimate osannut mitenkään varautua. Siitä johtunee teidänkin pumpun viivästyminen?
Vierailija kirjoitti:
Ostin ison autotallin. Ennen muutaman tonnin etumaksua ajoin Poriin katsomaan, mitä konttorilta löytyy, kun ei matkakaan ollut kuin 200 km. Ihan asiallista porukkaa siellä oli ja sanoin suoraan, että tulin nyt katsomaan, uskallanko maksaa tuhansia euroja heille noin vaan ja sain etumaksuun vähän alennustakin.
Maksoin etumaksun, kaikki tuli ajallaan ja rakennustarkastaja vielä kehui, että kyllä on komea talli, ei uskoisi, että on Ultimaten (vrt. maine ei kovin hyvä).
Kaikkiaan täydet propsit Ultimatelle.
Olen sivukorvalla kuullut, että pumppuja on mennyt sellaista tahtia, ettei Ultimate osannut mitenkään varautua. Siitä johtunee teidänkin pumpun viivästyminen?
Ymmärrän tottakai täysin hyvin, että viivästymisiä tulee. Tässä kritisoin tilanteen hoitamista ja tiedotusta. Yleensä firmat tiedottavat viivästyksistä oma-alotteisesti ja vastaavat asiakkaiden yhteydenottoihin. Meidän piti olla useaan otteeseen itse yhteydessä. Lisäksi meille ei vastattu sähköposteihin, vaan nimenomaan piti soittaa. Lisäksi kun halusimme monen kuukauden viiväsytmisen jälkeen perua, ei asiakaspalvelijan reaktio (Just ja luurit) ollut kovinkaan ammattitaitoinen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ostin ison autotallin. Ennen muutaman tonnin etumaksua ajoin Poriin katsomaan, mitä konttorilta löytyy, kun ei matkakaan ollut kuin 200 km. Ihan asiallista porukkaa siellä oli ja sanoin suoraan, että tulin nyt katsomaan, uskallanko maksaa tuhansia euroja heille noin vaan ja sain etumaksuun vähän alennustakin.
Maksoin etumaksun, kaikki tuli ajallaan ja rakennustarkastaja vielä kehui, että kyllä on komea talli, ei uskoisi, että on Ultimaten (vrt. maine ei kovin hyvä).
Kaikkiaan täydet propsit Ultimatelle.
Olen sivukorvalla kuullut, että pumppuja on mennyt sellaista tahtia, ettei Ultimate osannut mitenkään varautua. Siitä johtunee teidänkin pumpun viivästyminen?
? Eihän tässä ollut kyse siitä, miksi viivästyminen oli tapahtunut, vaan asiakaspalvelun tasosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin ison autotallin. Ennen muutaman tonnin etumaksua ajoin Poriin katsomaan, mitä konttorilta löytyy, kun ei matkakaan ollut kuin 200 km. Ihan asiallista porukkaa siellä oli ja sanoin suoraan, että tulin nyt katsomaan, uskallanko maksaa tuhansia euroja heille noin vaan ja sain etumaksuun vähän alennustakin.
Maksoin etumaksun, kaikki tuli ajallaan ja rakennustarkastaja vielä kehui, että kyllä on komea talli, ei uskoisi, että on Ultimaten (vrt. maine ei kovin hyvä).
Kaikkiaan täydet propsit Ultimatelle.
Olen sivukorvalla kuullut, että pumppuja on mennyt sellaista tahtia, ettei Ultimate osannut mitenkään varautua. Siitä johtunee teidänkin pumpun viivästyminen?
? Eihän tässä ollut kyse siitä, miksi viivästyminen oli tapahtunut, vaan asiakaspalvelun tasosta.
Ei, vaan aloittaja kysyi kokemuksia Ultimatemarketista ja on nyt sellaisen saanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin ison autotallin. Ennen muutaman tonnin etumaksua ajoin Poriin katsomaan, mitä konttorilta löytyy, kun ei matkakaan ollut kuin 200 km. Ihan asiallista porukkaa siellä oli ja sanoin suoraan, että tulin nyt katsomaan, uskallanko maksaa tuhansia euroja heille noin vaan ja sain etumaksuun vähän alennustakin.
Maksoin etumaksun, kaikki tuli ajallaan ja rakennustarkastaja vielä kehui, että kyllä on komea talli, ei uskoisi, että on Ultimaten (vrt. maine ei kovin hyvä).
Kaikkiaan täydet propsit Ultimatelle.
Olen sivukorvalla kuullut, että pumppuja on mennyt sellaista tahtia, ettei Ultimate osannut mitenkään varautua. Siitä johtunee teidänkin pumpun viivästyminen?
? Eihän tässä ollut kyse siitä, miksi viivästyminen oli tapahtunut, vaan asiakaspalvelun tasosta.
Ei, vaan aloittaja kysyi kokemuksia Ultimatemarketista ja on nyt sellaisen saanut.
Juuri näin, en kiistä sitä ettetkö olisi kertonut kokemustasi :) Mutta syy viivästykselle ei selitä huonoa asiakaspalvelua.
Sinun kokemuksesi on lähes sama kuin minun. Sitkeästi kyselin pumppuni perään ja asennus oli 9kk tilauksen jälkeen. Ostin lämpöpumpun joskus Innoros aikaan, Pumppu toimi kauemmin kuin firma. Takuuta ei tavallaan ollut, kun ei suostuttu korjaamaan. Vakuutus korvasi. Nyt on Mitsubishi pumppu.
Paljon huhuja oli liikkeellä silloinkin kun ostin, mutta halpa hinta houkutteli.
En osta enää sieltä.
Tässä Ultimatemarketin historiaa: ilmeisesti samat kaverit siellä veivaa ihmisten rahoja, vaikka toimintakiellossa tuollaisten ihmisten pitäisi olla.
- Ultimatemarketintaustayhtiö Innoros Oy syntyi kesällä 2001 Pomarkussa toimineen Suomen Hirsitaloteollisuus SHT Rosendahl Oy:n konkurssin raunioille.
-Innoros hakeutui miljoonaluokan tappioiden jälkeen ensin yrityssaneeraukseen (2014) ja sitten konkurssiin (2015).
- Uusi yhtiöSuomen Takkateollisuus Oy jatkaa Ultimatemarketin liiketoimintaa.
Kilpailu-ja kuluttajaviraston saamien tietojen mukaan Takkateollisuus olisi kuitenkin vain ylimenokauden firma.
- Vahvistamattomantiedon mukaan liiketoiminnan harjoittajaksi olisi perusteilla Ultimatemarket Oy -niminen yhtiö.
Onko täällä käynyt ko. firman henkilökunta alapeukuttamassa, vai miten? Kun asialliset viestit firman toiminnasta (mukaan lukien Ap:n viestit) on yhtäkkiä saaneet alapeukkuja?
Itsellä ei kokemusta ko. firmasta, mutta sukulaisella oli negatiivinen asiakaspalvelukokemus tuolta nyt menneenä syksynä. En kovinkaan tarkasti pysty sitä avaamaan, kun ei tosiaan ollut oma kokemukseni, mutta yllättävä viivästyminen, tiedotuksen puute, vaikeus saada asiakaspalvelua kiinni ja töykeä palvelu nousivat esiin hänelläkin.
Hyviä kokemuksia on paljon. Ei mitään valittamista.
Meillä hyvä kokemus. Tilattiin ilmalämpöpumppu 6/2021 ja parin viikon kuluttua saapui tilaus kotipihaan.
Olen ostanut ko. firmalta kolme kaksi ilmalämpöpumppua ja yhden vesi-ilpon. Tuotteet tulleet suht koht ajallaan ja toimineet paitsi vesi-ilpoon jouduttiin vaihtamaan ulkoyksikkö. Meni takuuseen, josta jouduin kuitenkin maksamaan toimituskulut.
Nyt tilauksessa pakettitarjous takka + ilmalämpöpumppu. Toimitus on viivästynyt ja viivästynyt. Vastaavat kyllä sähköpostiin suht välittömästi ja kehoittavat seuraamaan sähköpostista kuljetusilmoituksen saapumista. Vaan ei näy.
Seuraava yhteydenottoni tulee olemaan ilmoitus tilauksen perumisesta. Saa nähdä minkälainen sota siitä syntyy. Voi olla, että joutuu kääntymään kuluttajaviranomaisten puoleen.
Täytyy sanoa on kyllä luokaton lafka. Toimitus ensinnäkin myöhässä melkeen 5vko ja kun paketti tuli vihdoin, oli kyllä suuri järkytys. Hirsien laatu tosi huonoa, jälkiä siellätäällä ja oksia irti tsm. Asennusohjeet puuttuvat, tai oli sentään piipun kasausohjeen laittanut laatikkoon. Aluspuut eivät kuulu pakettiin, sitä ei mistään muusta tiedä paitsi asennusohjeista joita ei ole. Paitsi kun pyytää monta kertaa niin saa yhden sivun jossa on todella huonot ohjeet. Mutta isolla lukee, mitä ei kuulu mukaan. Huo.en aamulla otan yhteyttä kuluttaja asiamieheen ja tavarantarkistajaan
Ultimatemarket huijaa rahasi
Ultimatemarket on ilmeisesti siirtymässä aikaisempaan toimintamuotoonsa, jossa tuotteita myydään halvalla mutta niitä ei toimiteta, eikä rahoja palauteta asiakkaille.
Ostin Ultimatesta 6.5.2025 (tilaus käsitelty) Katamaraanilaituri 10 -merkkisen tuotteen. Maksoin tilauksen 9.5.2025 (rahat poistuivat tililtäni). Tilauksen piti saapua viikolla 23 eli kesäkuun ensimmäisellä viikolla (päivät 2.-8.25). Kun tilausta ei toimitettu ajallaan kyselin toimituksen viivästymisestä useampaan otteeseen, mutta tarkkaa aikataulua ei kerrottu (tilaus lähetettäisiin tai lastattaisiin muka seuraavalla viikolla).
Lopulta ilmoitin 4.7.2025, että perun tuotteen tilauksen ja vaadin rahani takaisin. Tällöin Ultimate vastasi, että tuotteen toimitusta ei voi perua, koska se on jo suuntakuormassa joka lastataan seuraavalla viikolla. Tilausta ei ole kuulunut tähän päivään mennessä eikä maksamiani rahoja 1297,00 € ole palautettu lukuisista pyynnöistä huolimatta. Yhteydenottoihini ei ole vastattu enää 4.7.25 jälkeen lukuun ottamatta informoivaa viestiä 11.7.25, että laituri saapuu seuraavalla viikolla 14.-20.7. Ei saapunut.
Edellisen perusteella pidän todennäköisenä, että monikaan ei saa enää tänä kesänä Ultimatemarketista tilaamiaan tuotteita - eikä liioin maksamiaan rahojaan takaisin! Suosittelen välttämään kauppaa Ultimatemarketin kanssa.
Tilasin 199e maksavan Ultimate 09 ilmalämpöpumpun touko/kesäkuussa. Suureksi yllättykseksi se vihdoin toimitettiin ovelle. Toimitus piti oli heinäkuu, ja lopulta tuli lokakuussa. Ok-talo joten ihan ok tiputtaa pihaan mutta joku viesti olis ollut kiva. Päällisin puolin paketit mitä pitikin, saa nähdä miten toimii. Seuraavalla kerralla varmaan tilaan muualta, hieman epäilyttävää toimintaa
Haluan kuulla; mietin tilaamista tuolta.. Aloittajan esimerkki ei houkuta kyllä tilaamaan.