Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko työttömyys tabu tai ansiosidonnainen päiväraha tabu?

Vierailija
26.01.2021 |

Kannattaako siitä keskustella esimerkiksi naapureiden kanssa? Onko se jokin kateuden aihe?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs kateuden aihetta siinä työttömyydessä on. Eihän se ansiosidonnainen oo edes puolia palkasta?

Vierailija
2/12 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, tämän palstan perusteella ketään muuta ei kadehdita niin paljon kuin työtöntä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a, tämän palstan perusteella ketään muuta ei kadehdita niin paljon kuin työtöntä..

Ei se noin mene.

Työttömiä säälitään, ovat ressukoita ja masentuneita,  miksi kukaan sellaisia kahdehtisi?

Vierailija
4/12 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun mun vanhemmat neuvoi, että ei kannata puhua naapureille, kun ne on niin kovia sosialisteja. Ne muka ilmiantais mut johonkin tai yrittäis pilata mun elämä. Mun mielestä se on vainoharhaista. Onhan mun omakin naapuri työtön ja saa ansiosidonnaista ja käy välillä töissä.

Vierailija
5/12 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien pitää herätä aamulla klo 6 ja kärsiä koko päivä jossain todella vastenmielisessä tehdastyössä niin ettei käteen jää yhtään ylimääräistä. Muuten nousee kateuskortti.

Vierailija
6/12 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs kateuden aihetta siinä työttömyydessä on. Eihän se ansiosidonnainen oo edes puolia palkasta?

No kyllä se on enemmän kuin puolet! Ei sillä, että työttömyydestä kannattaisi kateellinen olla. Mä ainakin käyn mielummin töissä kuin olen työtön.

Vierailija
7/12 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä kerroin mun naapurille, että työkkäri ehdotti mulle tehdas työtä 40km päähän ja mä sanoin etten varmaan mene. Että ne haluais työkkärissä katkaista mun ansiosidonnaisen. En ymmärrä miten naapuri voi tästä loukkaantua.

Vierailija
8/12 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se noin mene.

Työttömiä säälitään, ovat ressukoita ja masentuneita,  miksi kukaan sellaisia kahdehtisi?

Miksi työtön olisi ressukka ja masentunut? En ole ikinä ollut masentunut, päin vastoin pirteämpi kuin töissä. Ansiosidonnainenkin siedettävä.

On todettu, että ihminen saa tyydytystä siitä, että hän tai hänen viiteryhmänsä ei ole hierarkiassa alimpana. Tähänhän perustuu mm.  kiusaaminen ja ras ismi. Sinun kanssasi on varmaan sama juttu. Tahkoat tylsässä matalapalkkatyössä tai sitten olet niitä, joille työ on hirmuisen tärkeää tai mielekkään tuntuista vaikka se ei ulkopuolelta katsoen olekaan kovin tärkeää tai merkittävää tai järkevää. Toisaalta voit olla myös tylsistynyt tai väsynyt, mutta et myönnä sitä julkisesti vaan projisoit harmiasi työttömiin, joiden haluaisit olevan vielä tyytymättömämpiä.

Vierailija
9/12 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis kysymys kuuluu, voiko joku naapuri tosiaan ilmiantaa mut jonnekkin, koska saan ansiosidonnaista ja en mene tehtaaseen töihin??

Vierailija
10/12 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansiosidonnainen on noin 60% nettopalkasta, sen verran hyvin pärjäilee, että työt ei todellakaan kiinnosta vielä tänä vuonnakaan. Kiitos korona.

Vierailija
11/12 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

onhan se ansiosidonnainen paljon suurempi kuin naapurin palkka, ainakin monessa tapauksessa

Vierailija
12/12 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tulot tippuvat kun menin ansiosidonnaiselta töihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi