Onko pitkä kävelymatka 4 km töihin?
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
5 km kävelyn jälkeen hiestä märkä ja suihkun tarpeessa?! Sori, mutta tuo on järkyttävää.
Lisäksi vielä että aikuinen ihminen ei tiedä tai osaa arvioida onko 4 km paljon vai vähän; ettekö te oikeasti liiku jalan mihinkään ikinä?
Tuo ero tosiaan, että kävellen menee tunti ja autolla 10 minuuttia, on vähän vaikea hahmottaa Tilanne on sellainen, että auto tulee olemaan korjaamolla jonkin aikaa. ap
Töihin kävely, lumen kolaus ym. hyötyliikunta on varmaan hyvä juttu sellaiselle joka ei muuten liiku. Monille muille taas pelkkää ajanhukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei polkupyörällä? Kävellen hidas, mutta fillarilla nopea.
On aika liukasta pyöräilyyn nyt, vaarallisempaa kuin kävely.
Miten niin on vaarallista? Pyörään voi ostaa hyvät nastarenkaat, joten ei ole sen vaarallisempaa kuin kävely.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina on hyvä sää pyöräillä. Kun varusteet ovat kunnossa niin homma hoituu, pyöräilen itse työmatkat kesät talvet.
- nro 10 -
Minä en pyöräile metriäkään jos tiellä on puoli metriä lunta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nastarenkaat on keksitty.
Itselläni aamuisin 3km kävely töihin, siis Pasilasta työpaikalla ja päivä päätteeksi töistä Pasilaan juna-asemalle 3km.
Askeleita tulee arkena reilusti yli 10.000.
Aamuruuhkaisessa junassa työaikoinani ei saa polkupyörää kuljettaa.
Elämä arkisin tuntuu äärettömän pitkälle. Illalla kotiin päästyä on valmiiksi reporankana ja odottaa vain nukkumaan pääsyä.
4 km työmatka - en ikinä menisi autolla! Auto ei ehdi lämmetä eli moottoriöljyt jatkuvasti kylmät pakkasella eli voitelua ei tapahdu. Jos ei ole sisätilalämmitintä, hytissäkin kylmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina on hyvä sää pyöräillä. Kun varusteet ovat kunnossa niin homma hoituu, pyöräilen itse työmatkat kesät talvet.
- nro 10 -
No ei puolen metrin hangessa tavallinen henkilöautokaan kulje.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävelin kotimatkat 50min kunnes uuvuin.
Työmatkoja jos kulkee kävellen tai pyörällä joutuisi suihkussa käymään töissä.Että jo neljän kilometrin jälkeen tarvitsee mennä suihkuun?
En minä ainakaan osaa pyöräillä kuin täysillä ja hikoilen muutenkin kuin sika.
En ymmärrä miksi joku ajaisi autolla tuon matkan töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- nro 10 -
Sähköläskillä menee kivasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävelin kotimatkat 50min kunnes uuvuin.
Työmatkoja jos kulkee kävellen tai pyörällä joutuisi suihkussa käymään töissä.Että jo neljän kilometrin jälkeen tarvitsee mennä suihkuun?
En minä ainakaan osaa pyöräillä kuin täysillä ja hikoilen muutenkin kuin sika.
Sama, en ymmärrä miksi pitää niin kovaa ajaa, kun vähemmälläkin ehtisi.
Mulla on just sen verran. Kiireennmukaan olennmennytnbussilla, kävellen ja metrolla. Pidän eniten kävelystä. Nautin myös sateella sillä minulla on hyvät vettäpitävät varusteet ja töissä omassa pukukaapissa sisökengät.
Jos tie on aurattu ja sää hyvä niin helppoahan se on kävellä. Tietysti yksitoikkosta joka päivä sama reiti mutta jos ei ole kiire niin mikäs siinä. Mä olisin iloinen jos mulla edes olisi töitä. Sain potkut kesälomien jälkeen oltuani 23 vuotta samassa firmassa, ja vielä olisi 5 vuotta eläkeikään.
Sinänsä hassua tämä keskustelu, sillä monelle nuorelle tuo on ihan normi koulumatka. Auto ei siinä iässä ole vaihtoehto ja julkiset kulkee miten kulkee. Oman yläkoululaiseni koululle kävelen itse 30-40 min. riippuen missä rakennuksessa on. Syksyllä poika meni pyörällä, mutta se loppui siihen, kun kaatui ja kyynärpää murtui. Ei edes ollut liukasta vaan soralla lähti jotenkin pyörä alta. Etenkin kasin aamuina on surkeaa, kun pitää lähteä tosi paljon "liian aikaisin" liikkeelle, mutta elämä on. Myönteistä on se, että saa tosi hyvin arkiliikuntaa. Heillä on koulu tosiaan vielä kahdessa eri paikassa ja päivän mittaankin saa rampata sitä väliä ja kivuta rappusia.
Mulla on tuollainen matka ja kuljen sen ympäri vuoden pyörällä. Kunnon puolesta ei olisi ongelmia kävelläkään, mutta en jaksaisi. Kävely on hidasta ja tylsää.
Mulla on 5km töihin ja kuljen sen pyörällä. Aikaa menee 15-17min. Oikea pukeutuminen, tasainen tahti ja parantunut kunto, en juuri hikoile. Töissä pesen kädet, kasvot ja kainalot, meikki naamaan ja työvaatteet päälle.
Nyt on tullut puoli metriä lunta, niin autolla olen pari viikkoa kulkenut. Pyörässä nastarenkaat, mutta ne ei helpota umpihangessa ajamista. Tänään kävin kokeilemassa, jos lunta ei sada niin pyörän voi jälleen ottaa käyttöön.
Kävellen en tuota matkaa tee, menee liian kauan aikaa, lähes kaksi tuntia päivässä. Työpäivät jo itsessään pitkät.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi joku ajaisi autolla tuon matkan töihin.
Auto on helppo ja nopea, tosin sähköpyörä on noin lyhyillä matkoilla riittävän hyvä.
Matka ei ole pitkä, mutta minusta ainakin olisi tylsää kävellä joka päivä samaa tietä. Lenkkeilen mieluummin metsässä eri polkuja vaihdellen kunnon ulkoiluvaatteissa.
Koekävele reitti nyt talvella mahdollisimman huonolla ilmalla, niin saat jonkun käsityksen.