Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko pitkä kävelymatka 4 km töihin?

Vierailija
26.01.2021 |

Fonectan mukaan menee tunti kävellä se matka.

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ole liian pitkä kävelläkään tai varsinkaan pyörällä (P. S. pyöräänkin saa nastarenkaat) mutta eikö kulje julkisia ollenkaan? Esim yli 20 asteen pakkasia tai ukkosmyrskyjä ajatellen.

Vierailija
42/80 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus päätin ajaa 7km työmatkat fillarilla. Ensimmäisellä paluumatkalla totesin, että hyötyliikunta on persiistä ja lähdin salille polkemaan kuntopyörällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kyllä kävele kuin juoksumatolla hitaalla asetuksella ja sitten tietenkin kesällä kaivarissa jäätelökioskilta toiselle

Vierailija
44/80 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en kyllä kävele kuin juoksumatolla hitaalla asetuksella ja sitten tietenkin kesällä kaivarissa jäätelökioskilta toiselle

Näin on oikein! Muista että vartti kerrallaan korkeintaan sillä juoksumatolla ja aina proteiinipatukka ja pirtelö taskussa jos yhtäkkiä verensokeri laskee!

Jätskikiskojenkin välissä suosittelisin istumaan hetkeksi, on kuitenkin melkoiset välit kulkea.

Vierailija
45/80 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ihan perus hyväkuntoinen eikä 4 kmn kävely sinänsä ole suuri rasite, mutta aikaahan tuohon matkaan kyllä palaa aika paljon päivässä. Toki se on liikuntaa, joten ekstralenkeille ei ehkä ole tarvetta. 

Paljon riippuu siitä, kuinka paljon joudut kuljettamaan tavaraa mukanasi ja millaisissa vaatteissa teet työtä. 4km saisi kyllä itseni hikoilemaan, joten tarvetta olisi ehkä vähintäänkin siistiytyä matkan jälkeen ja ehkä jopa käydä suihkussa.

Itse kävelen reilu 2 km:n työmatkaa. Joskus mukana kevyt läppäri, mutta en pidä siitä, että läppärilaukku painaa hartiaa. Keli ei ole minulle tekosyy mennä autolla; pukeutumisella voi varautua niin pakkaseen, sateeseen kuin kuumuuteenkin. Voin tehdä töitä käytännössä millaisissa vaatteissa tahansa. Mikäli tarvitsen siistimpää asua, menen tällöin autolla töihin. Muuten pitäisi roudata vaihtovaatteet mukana.

Vierailija
46/80 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävelin kotimatkat 50min kunnes uuvuin.

Työmatkoja jos kulkee kävellen tai pyörällä joutuisi suihkussa käymään töissä.

Että jo neljän kilometrin jälkeen tarvitsee mennä suihkuun?

En ole tämä jolta kysyt, mutta itse kyllä todellakin hikoilen lyhyilläkin matkoilla kun reippaasti kävelen :D

Vierailija
47/80 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla olisi aika paljon kiinni, millainen sää on. Hyvällä säällä sopivaa hyötyliikuntaa, mutta pimeässä, sateessa, tuulessa, pakkasessa, liukkaalla ja lumisella kelillä. olisi liian pitkä. Tosin itse en nyt tuollaista matkaa joka päivä kävelisi, kun kotona on koiria, joiden kanssa on työpäivän jälkeen lenkkeiltävä.   

Millaisia lenkkejä sä niiden koirien kanssa harrastat jos kunto kaatuu tuohon työmatkaan jo?

Ei kai tuossa kunnon kaatumisesta puhuttu? 4km matkaan (8 km yhteensä päivässä) menee aikaa päivässä paljon ja mahdolliset lisälenkit koirien kanssa vielä päälle. Itse olen liikunnallinen ja tykkään urheilla, mutta kyllä tuo lenkkeilymäärä olisi itsellekin liikaa. Eipä jäisi aikaa enää muuhun.

Vierailija
48/80 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5 km kävelyn jälkeen hiestä märkä ja suihkun tarpeessa?! Sori, mutta tuo on järkyttävää.

Kyllä itsekin olen lyhyemmänkin kävelyn jälkeen hikinen. En ehkä "hiestä märkä", mutta nihkeä nyt ainakin.

Minula on taipumusta hikoilla ihan paikoillaakin ollessani varsinkin taipeista. Huonosta kunnosta ei oe minulla kyse; liikuntaa tulee harrastettua melkoisen paljon. Toiset vaan hikoilee enemmän. (ja ei, kyseessä ei ole edes mikään sairaus).

Vierailija
49/80 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä "vaan" vajaa 3,5 ja pyörällä suhaan. Olen aika hidas kävelemään. :P

Vierailija
50/80 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tämä jolta kysyt, mutta itse kyllä todellakin hikoilen lyhyilläkin matkoilla kun reippaasti kävelen :D

Sama! Mitä ihmettä porukka täällä alapeukuttaa. :D Ei kaikki hikoilijat ole laiskoja vässyköitä, joilla se johtuisi huonosta kunnosta. Olkaa onnellisia jos teillä hikirauhaset pysyy kurissa; kaikilla ei. Todellakin itsekin hikoilisin jos kävelisin 4 km töihin. Varsinkin jos on tullut laitettua yhtään väärät vaatteet.

En ehkä suihkun tarpeessa ole, mutta vähintään pitää käydä vessassa taipeet pesemässä paperilla tai kosteuspyyhkeillä.

Vierailija
51/80 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon ei mene millään tuntia ellei pysähtele matkalla ihmettelemään jotain. Ja monen työmatka on tunnin vaikka menisi autolla. Itselläni 3,5 km matkaa töihin ja pääosin kuljen pyörällä, mutta jos tulee paljon lunta ja auraajaa ei ole näkynyt, niin menen kävellen.

Vierailija
52/80 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdelle se on lyhyt, toiselle sopiva ja kolmannelle pitkä. Ite en lähtis käveleen vaan ennemmin menisin vaikka pyörällä. Joskus sanottu, että keskimääräinen hyvä kävelyvauhti on 5 km/h. Työmatkalla ite ainakin kävelisin rauhallisemmin kuin kävelylenkillä ettei tuu hiki.

Vierailija
53/80 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla olisi aika paljon kiinni, millainen sää on. Hyvällä säällä sopivaa hyötyliikuntaa, mutta pimeässä, sateessa, tuulessa, pakkasessa, liukkaalla ja lumisella kelillä. olisi liian pitkä. Tosin itse en nyt tuollaista matkaa joka päivä kävelisi, kun kotona on koiria, joiden kanssa on työpäivän jälkeen lenkkeiltävä.   

Millaisia lenkkejä sä niiden koirien kanssa harrastat jos kunto kaatuu tuohon työmatkaan jo?

Ei kai tuossa kunnon kaatumisesta puhuttu? 4km matkaan (8 km yhteensä päivässä) menee aikaa päivässä paljon ja mahdolliset lisälenkit koirien kanssa vielä päälle. Itse olen liikunnallinen ja tykkään urheilla, mutta kyllä tuo lenkkeilymäärä olisi itsellekin liikaa. Eipä jäisi aikaa enää muuhun.

Jos olisi koiria, niin en todellakaan kävelisi tuota matkaa vaan käyttäisin sen ajan myös koirien kanssa ulkoiluun. 

Vierailija
54/80 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniilla ilmalla on mukava matka kävellä. Kun jäätävää tuiskua sataa vaakatasossa on pitkä matka kävellä.

Vierailija
55/80 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei polkupyörällä? Kävellen hidas, mutta fillarilla nopea.

On aika liukasta pyöräilyyn nyt, vaarallisempaa kuin kävely.

Aina on hyvä sää pyöräillä. Kun varusteet ovat kunnossa niin homma hoituu, pyöräilen itse työmatkat kesät talvet.

- nro 10 -

Vierailija
56/80 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInulla vastaava matka . Menen bussilla aamulla ja kävelen kotiin 👍.

Vierailija
57/80 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se aika pitkä, joka päivä. Mutta saisit hyvää hyötyliikuntaa ja ulkoilua :)

Vierailija
58/80 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kyllä mielestäni myös siitä työstä. Jos kyseessä on istumatyö, tekee hyvää kävellä muutama kilsa edes toiseen suuntaan. Jos taas fyysinen työ, on siinä aika poikki jos normi työpäivän kävelyn päälle tulisi vielä 2h kävelyä matkoista. Luulen että suurimmalla osalla on niin että erityisesti töistä kun pääsee niin sitä haluaisi mahd. helposti ja nopeasti kaupan kautta kotiin, eikä kantaa monta kilometriä ostoksia väsyneenä.

Vierailija
59/80 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon sinulla on kokemusta viisikymppisenä naisena elämisestä?

t. Yksi, joka kävelee kevyesti yli 4 km lenkkejä mutta todellakin tarvitsee sen jälkeen suihkun

Vierailija
60/80 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu myös siitä millainen tuo reitti on? Tasainen vai ylös-alas mäkinen; metsäpolku, kävelytie vai maantien laita.