Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko pitkä kävelymatka 4 km töihin?

Vierailija
26.01.2021 |

Fonectan mukaan menee tunti kävellä se matka.

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia kävelin molempiin suuntiin juuri tuon pituista työmatkaa. Syitä oli monia. Ensinnäkin lapse olivat aikuistuneet ja koirani kuollut, joten kukaan ei odottanut kotona, oli aikaa kävellä. Pidin siitä ajatuksesta, että voin hoitaa kuntoilun siinä työmatkan ohessa eikä tarvinnut illalla miettiä, että pitäiskö jaksaa lenkille. Yksi painava syy oli, että inhosin tunkea aamuin illoin .ruuhkaisiin busseihin. 

Vierailija
22/80 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla olisi aika paljon kiinni, millainen sää on. Hyvällä säällä sopivaa hyötyliikuntaa, mutta pimeässä, sateessa, tuulessa, pakkasessa, liukkaalla ja lumisella kelillä. olisi liian pitkä. Tosin itse en nyt tuollaista matkaa joka päivä kävelisi, kun kotona on koiria, joiden kanssa on työpäivän jälkeen lenkkeiltävä.   

Millaisia lenkkejä sä niiden koirien kanssa harrastat jos kunto kaatuu tuohon työmatkaan jo?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävelin kotimatkat 50min kunnes uuvuin.

Työmatkoja jos kulkee kävellen tai pyörällä joutuisi suihkussa käymään töissä.

Että jo neljän kilometrin jälkeen tarvitsee mennä suihkuun?

Vierailija
24/80 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu käveleekö aurattua jalkakäytävää vai auraamatonta pilkkopimeää tietä.

Vierailija
25/80 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun koulumatka oli vähän yli tuon. En halunnut maksaa älyttömän kallista bussikorttia, kun olin tottunut Tampereella edullisempaan. Opiskelin Jyväskylässä. Asuin Kuokkalassa ja kävin ammattikoululla viitaniementiellä. Eli siitä sutjakkaasti Harjun yli. Pyöräilystä en ole koskaan tykännyt, mutta kävellä voin tuntikausia  :)

Vierailija
26/80 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla autolla hurauttaisi huonoilla keleillä, fillarilla kesäisin.

Vierailija
27/80 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu monesta seikasta. Esim työajoista ja työn Luonteesta sekä vuodenajasta.

Vierailija
28/80 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 km kävelyn jälkeen hiestä märkä ja suihkun tarpeessa?! Sori, mutta tuo on järkyttävää.

Vierailija
29/80 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei polkupyörällä? Kävellen hidas, mutta fillarilla nopea.

On aika liukasta pyöräilyyn nyt, vaarallisempaa kuin kävely.

Paljon helpommin kaadut kävellen kuin pyörällä. Jopa siinä tilanteessa vaikka pyörässä ei olisi nastarenkaita.

Vierailija
30/80 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5 km kävelyn jälkeen hiestä märkä ja suihkun tarpeessa?! Sori, mutta tuo on järkyttävää.

Lisäksi vielä että aikuinen ihminen ei tiedä tai osaa arvioida onko 4 km paljon vai vähän; ettekö te oikeasti liiku jalan mihinkään ikinä?

Vierailija
31/80 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kovin pitkä matka, mutta aikaa menisi hukkaan ihan tolkuttomasti, äkkiä kokonaiden työpäivän edestä per viikko. Itse ajan tuollaiset matkat sähköpyörällä ja pidemmät autolla.

Vierailija
32/80 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin juosten, jos työpaikalla olisi suihku eikä ulkonäkö olisi oleellinen asia. Eikä olisi lapsia ja koiraa. Nämä yhdessä tekevät turhan raskaan päivän ottaen huomioon Suomen sääolosuhteet. Mutta kunto nousisi kivasti.

Vierailija
33/80 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kovin pitkä matka, mutta aikaa menisi hukkaan ihan tolkuttomasti, äkkiä kokonaiden työpäivän edestä per viikko. Itse ajan tuollaiset matkat sähköpyörällä ja pidemmät autolla.

No itse ajan autolla 550 km viikossa työmatkoja, eli menee se aika hukkaan meillä muillakin.

Vierailija
34/80 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävelin kaksi vuotta talvet tuon matkan, en uskaltanut pyöräillä ja pyöräily on lumessa raskasta. Olin silloin hiukan alle 50 v ja kovassa kunnossa, ei tarvinnut lenkille erikseen lähteä. Lapset oli jo maailmalla, joten muutoin elämä oli helppoa. Viikonlopulla tein pitemmän lenkin ja lauantaina hain ostokset, paluumatka kävi tehokkaasta harjoittelusta kun reppu oli täynnä tavaraa.

Sitten myin taloni ja muutin keskustaan.....

Vierailija
35/80 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi vielä että aikuinen ihminen ei tiedä tai osaa arvioida onko 4 km paljon vai vähän; ettekö te oikeasti liiku jalan mihinkään ikinä?

Kyllä minä ainakin kävelen paljonkin, mutta hikoilen silti helposti ja todellakin töihin kävelyn jälkeen pitää käydä suihkussa. Enkä osaa hahmottaa etäisyyksiä.

Vierailija
36/80 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

THL ei suosita yli 2 km kävelyä per päivä. Se tutkitusti rasittaa liikuntaelimiä ja voi aihettaa kehopositiivisissa syvää mitätöinnin tunnetta

Vierailija
37/80 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

34/34 jatkaa, aikaa meni aamulla liki 50 min ja Illalla n. 40 min, töissä ei ollut suihkua, joten piti vähän himmailla ja hoitaa pesu pesukintaalla, hyvin toimi, koska kävin aamullakin suihkussa.

Vierailija
38/80 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä nyt kymmenen vuotta ollut työmatkana 3,5km suuntaansa. Kävelen sen reilussa puolessa tunnissa. Mukava liikuntalisä, työpäivän jälkeen matkan aikana pääse eroon työajatuksista. Suosittelen.

Vierailija
39/80 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä ainakin kävelen paljonkin, mutta hikoilen silti helposti ja todellakin töihin kävelyn jälkeen pitää käydä suihkussa. Enkä osaa hahmottaa etäisyyksiä.

Eikä se minun hikoilu alapeukuttamalla häviä mihinkään, ikävä kyllä. -edellinen

Vierailija
40/80 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No itse ajan autolla 550 km viikossa työmatkoja, eli menee se aika hukkaan meillä muillakin.

Joo niin minäkin ajan yli 1000km viikossa, koska nopeampaakaan vaihtoehtoa ei ole, ennemmin menisin helikopterilla. Kävelylle on nopeampia vaihtoehtoja.