Kuuluuko koronaan vain lievä kurkkukipu ja yskä?
Olen töistä etänä, mutta joudun kuskailemaan omia ja muiden lapsia harkkoihin ja kouluun kun muuten eivät pääse.
Lapsilla on ollut pikku yskää ilman muita oireita nyt jo kolmatta viikkoa.
Tuntuu ihan vaan normaalilta pikku yskältä.
Hankala eristää itseään kun kaikki (yhteiskunta) periaatteessa toimii normaalisti, mutta maskit päässä.
Yskä tuli alakoulun lapselta minulle , kun siellä ei tietenkään lapsilla ole maskeja.
Kommentit (27)
Voi kuulua. Jopa aikuisilla! Testiin
Miten voi olla vieläkin epäselvää? Kyllä. Nuo voivat olla koronan oireita. Menkää testeihin. Kun on tuollaisia oireita, kuuluu mennä testeihin heti, ei kolmen viikon päästä, sitä ei tarvitse yhtään sen enempää miettiä eikä pyöritellä päässään eikä spekuloida sitä asiaa.
Joo. Kaikki flunssan oireet ja vähän muutkin.
Voi olla mitä vain, mutta se 2% todennäköisyys riittää testiin.
No höh. Moneen kertaan tiedotettu, että testiin pienistäkin oireista. Se on teidän velvollisuus!
Tänkö takia tää tilanne jatkuu ja jatkuu, että meillä on edelleen vuoden jälkeen porukkaa, joka kuskailee ihmisiä viikkokaupalla yskäisenä ympäriinsä ja sitten alkaa miettiä, että mitkäs ne koronan oireet olikaan ja koskas sinne testiin pitikään mennä? Miten voi olla mahdollista, että on edelleen epäselvää??
Pelkällä yskälläkin heti testiin. Ja lakkaa nyt hyvä ihminen altistamasta muita, ei ketään yli 2 m säteelle, eikä todellakaan samaa autoon.
Ihan normaalit koronan oireet. Miksi ihmeessä siellä testissä ei ole käyty jo!
Vierailija kirjoitti:
Tänkö takia tää tilanne jatkuu ja jatkuu, että meillä on edelleen vuoden jälkeen porukkaa, joka kuskailee ihmisiä viikkokaupalla yskäisenä ympäriinsä ja sitten alkaa miettiä, että mitkäs ne koronan oireet olikaan ja koskas sinne testiin pitikään mennä? Miten voi olla mahdollista, että on edelleen epäselvää??
Niinpä.
Haluaisinko, että lastani kuskaisi yskäinen tai kurkkukipuinen henkilö. En haluaisi.
En myöskään noilla oireilla kuukausi muiden lapsia. Enkä ottaisi kyytiin lasta, jolla on nuo oireet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä.
Haluaisinko, että lastani kuskaisi yskäinen tai kurkkukipuinen henkilö. En haluaisi.
En myöskään noilla oireilla kuukausi muiden lapsia. Enkä ottaisi kyytiin lasta, jolla on nuo oireet.
Kuinkahan paljon tätä jengiä oikeesti on? Näitä meidän lienee kiittäminen siitä, mikä tilanne nyt on. Ilmeisesti mikään määtä valistusta ja toitotusta ei ole tarpeeksi. Ja puolet kansasta itkee, että tulee koronat korvista pihalle, kun ei mistään muusta puhutakaan. Ja silti edelleen on epäselviä ihan alkeellisimmatkin perusasiat.
Meillä lapset oli oireettomia, mutta saivat positiivisen tuloksen. Ja vietiin testiin, koska me vanhemmat sairastuimme. Että näin. Korona tullut ilmeisesti koulusta/päiväkodista.
Meillä 15v kuvaili, että korona tuntui samalta kuin olisi unohtanut allergialääkkeet kahtena perättäisenä päivänä. Eli oireet olivat hyvinkin lieviä ja huomaamattomia. Testiin hakeutui vasta, kun silmiä alkoi särkemään (koska oli myös unohtanut sen allergialääkkeen, eikä ymmärtänyt olevansa sairas...).
Vierailija kirjoitti:
Meillä 15v kuvaili, että korona tuntui samalta kuin olisi unohtanut allergialääkkeet kahtena perättäisenä päivänä. Eli oireet olivat hyvinkin lieviä ja huomaamattomia. Testiin hakeutui vasta, kun silmiä alkoi särkemään (koska oli myös unohtanut sen allergialääkkeen, eikä ymmärtänyt olevansa sairas...).
Meni kuitenkin testiin, eikä tullut kolmen viikon päästä av:lle kyselemään, että mitähän pitäis tehdä...
Pistää kyllä vihaisi tuollainen tietämättömyys ja välinpitämättömyys. Itse olen maaliskuun puolesta välistä asti viettänyt hyvin eristäytynyttä elämää enkä ole nähnyt kuin muutamaa perheenjäsentä. Olen käynyt kolmesti testattavana heti kun pientäkin oiretta on ollut. Nyt viimeinen testi oli positiivinen, oireena lievä kurkun kutina. Nyt toki jo muitakin oireita.
Ap, kiinnostaisi, että katsotaanko/kuunnellaanko teillä uutisia tai luetaanko lehtiä? Tiedän, että kaikki ihmiset eivät seuraa ollenkaan mitään uutisia. Voisiko teilläkin olla sellainen tilanne, että siksi on jäänyt vielä epäselväksi? Vai miten tämä on mahdollista? Ihan siis ystävällinen kysymys tämä, haluaisin ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Pistää kyllä vihaisi tuollainen tietämättömyys ja välinpitämättömyys. Itse olen maaliskuun puolesta välistä asti viettänyt hyvin eristäytynyttä elämää enkä ole nähnyt kuin muutamaa perheenjäsentä. Olen käynyt kolmesti testattavana heti kun pientäkin oiretta on ollut. Nyt viimeinen testi oli positiivinen, oireena lievä kurkun kutina. Nyt toki jo muitakin oireita.
Juu, sama. Kyllä se väistämättä kiukkua herättää, kun itse toimii ohjeiden mukaan ja toisille ei mene alkeellisinkaan asia kaaliin.
Huoh, mullakin ollut jo kuukausikaupalla kurkku kipeä mutta en oo menossa mihinkään testiin, ärsyttää tuollainen hysteria.
Vierailija kirjoitti:
Huoh, mullakin ollut jo kuukausikaupalla kurkku kipeä mutta en oo menossa mihinkään testiin, ärsyttää tuollainen hysteria.
Sä voit toimia niin, eikä kukaan myöskään kiellä sua olemasta toiminnastasi ylpeä, kuten vaikutat olevankin. Tulee sellainen vaikutelma, että koet toimintasi johdosta muita ihmisiä parempi, ja se on sulle tärkeää. Väestötasolla on selvää, että osa ihmisistä tulee aina olemaan kaltaisiasi. Ne, joiden kapasiteetti riittää vastuulliseen toimimiseen pitävät osaltaan huolen, että yhteiskunta kuitenkin selviää.
Testiin vaan.