Puhdistatteko uunin takaa ikinä et vedätte uunin irti ja siivoatte lattian?
Tein edellisessä kodissa niin, mutta enää en tässä asunnossa viitsi.
Kommentit (41)
No en tod. Kivitasoon upotettu liesi ja uuni myös upotettu. Pitäis alkaa graniittia sahata. Uunin alle kyllä pääsee, kun poistaa keittiön sokkelin.
Vierailija kirjoitti:
Harvoin, se sähköjohto on niin lyhyt, että joutuu kurottelemaan uunin ylitse imurin ja mopin kanssa, kunnolla puhdistettua ei saa lainkaan.
Minä laskeudun sinne koloon rätin kanssa. Ei se rasvapöly lähde kuin hinkuttamalla.
Uuni on kiinteä osa keittiön kaapistoa ja lisäksi tuossa rinnan korkeudella. Ei tule paljon liikuteltua.
Vierailija kirjoitti:
Sinne tulee muutamassa vuodessa aika mielenkiintoinen kuorrutus.
Jostain syystä meillä ei ole tullut mitään kuorrutetta. Vedin lieden pois paikaltaan noin 10 vuoden käytön jälkeen ja siellä oli vain hieman pölyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinne tulee muutamassa vuodessa aika mielenkiintoinen kuorrutus.
Jostain syystä meillä ei ole tullut mitään kuorrutetta. Vedin lieden pois paikaltaan noin 10 vuoden käytön jälkeen ja siellä oli vain hieman pölyä.
Mulla ei ole liesituuletinta, niin kaikki paistorasva kerääntyy sinne sellaiseksi mustaksi tahmaiseksi pölytahnaksi, mitä ei saa irti kuin jollain kaapimalla.
Pari kertaa vuodessa. Muutin joskus asuntoon jossa uunin alla roinan seassa parveili toukkia.
Vierailija kirjoitti:
Pari kertaa vuodessa. Muutin joskus asuntoon jossa uunin alla roinan seassa parveili toukkia.
Minä asuin kerran kolme vuotta yksiössä jossa oli pieni keittokomero, sekä mm. sokeritoukkaongelma. Olin todella masentunut enkä jaksanut kummemmin pitää kodista huolta, mutta loppusiivouksen yhteydessä piti tietenkin myös uunin takaa siivota. Eläviä öttiäisiä ei ollut, mutta murujen ja pölyn seassa oli huomattava määrä kuolleita. Ällöttävää. Ei kyllä olisi tullut mieleenkään jättää siivousta seuraavalle asukkaalle.
Vierailija kirjoitti:
Keskimäärin joka viikko.
Miksi?
Asun vuokralla ja täällä on uuni ruuvattu rautaketjulla seinään, joten se liikkuu vain noin 5 senttiä eteenpäin seinästä. Sinne taakse jäävään väliin olen sitten tunkenut imuria ja semmoista ohutta pölyhuiskaa olen käyttänyt alle ja väleihin. Ehkä sen kettingin saisi irtikin, mutta minulla ei ole koneita irroitukseen ja takaisin laittoon.
Juu, tottakai. Harvakseltaan, mutta kyllä.
Pari kertaa vuodessa. On pysynyt suhteellisen siistinä vaikka kun muutettiin niin eipä tuota ollut kukaan koskaan putsannut. Toukkia ei sentään ollut tms. Toki ahdas paikka eikä johto määrättömiä anna periksi.
Nykyisinhän on joka paikassa kalusteuunit, ei niitä voi siirrellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari kertaa vuodessa. Uunin ja kaapiston väliin tippuu meillä niin paljon leivänmuruja ja muuta roskaa ruuanvalmistuksen lomassa. Aina sieltä löytyy kuivia makaroneja vähintään muutama :D
Mä löysin viimeksi muutaman lusikan ja yhden veitsen. :D
Millainen raot teillä oikein on? Meillä on työtaso tiiviisti molemmin puolin.
Vierailija kirjoitti:
Asun vuokralla ja täällä on uuni ruuvattu rautaketjulla seinään, joten se liikkuu vain noin 5 senttiä eteenpäin seinästä. Sinne taakse jäävään väliin olen sitten tunkenut imuria ja semmoista ohutta pölyhuiskaa olen käyttänyt alle ja väleihin. Ehkä sen kettingin saisi irtikin, mutta minulla ei ole koneita irroitukseen ja takaisin laittoon.
Täh? Joku vankilan sopeutumisselli?
Lattialiesi siirtyy kyvyesti, renkaat alla. Samon jääkaappi ja pakastin. Ne vedetään ulos kalusteista joka viikko, normaalin viikkosiivouksen yhteydessä. Imuroidaan taustat ja pyyhitään, pestään laitteiden alla oleva lattia. Mitä ihmeellistä tässä on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh? Joku vankilan sopeutumisselli?
Ihan normaali 2016 rakennettu kerrostalo eteläisen Helsingin alueella, jossa tunnettu yritys vuokraajana. En tiedä onko joku turvallissuus syy tähän vai mikä, mutta ilmeisesti talon kaikissa huoneistoissa sama.
Kyllä, puramme leivinuunin kerran vuodessa imurointia varten.
Tottakai vähintään kahdesti vuodessa. Kertyy ruoantahteitä ym. On 10 min homma Jääkaappi kerran vuoteen. Sinne kertyy vain pölyä.
Harvoin, se sähköjohto on niin lyhyt, että joutuu kurottelemaan uunin ylitse imurin ja mopin kanssa, kunnolla puhdistettua ei saa lainkaan.