Mitä lämmintä ruokaa meinaat tänään tehdä tai syödä?
Mulla olis puolikas kaali, jonka ostin jo pari vk sitten, niin vois kenties kaalipataa väsäillä. Koskahan viimeksi oisin mitään kaaliruokaa syöny, siitä on aikaa.
Sitten ois avattu kalspihvipaketti, nekin ois hyvä jo syödä. Jospa tekisi illemmalla hampparia niistä.
Tämä on nyt sitten vissiin mun päiväennuste, toivottavasti saan sen toteutettua.
Niin, mites teitillä arvon naiset ja herrat? 😋
Kommentit (73)
Broilerin fileesuikaleita oli sen verran paljon, että tein eilen broileri-pinaatti-pestopastan, paahdoin uunissa perunoita, porkkanaa ja parsakaalia, valmiin setin päälle murustelin fetaa. Sen kanssa juustoinen broileri-pippurikermakastike. Miehelle on siis safkaa pariksi päiväksi, itse kun olen kasvissyöjä :D Onneksi ukko syö paljon.
Jos tekasis itselleen pähkinäisen pinaatti-juusto kastikkeen niiden eilen tehtyjen juuresten kanssa ja jonkun salaatin, täytyy katsoa mitä kaapissa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te jotka ette tee kaalilaattikkoa munamaitoon, eihän siinä sitten ole rakkenekaan laatikkomainen. On vain kuivaa kaalisilppua laatikossa? Vai miten te teette siitä laatikkoa?
Kaalilaatikkoon nyt ei todellakaan kuulu munamaito. En ole koskaan kuullut, että kukaan tekisi kaalilaatikkoa munamaitoon.
Kyllä se monella siihen kuuluu, vaikkei sinulla kuuluisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaalilaatikko munamaitoon?? Herranjumala!
Höpö höpö. Herkullista. Oikea tapa.
https://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/291505/Kaalilaatikko%20munamai…Väärä tapa. Yksiselitteisesti.
Höpö höpö. Tee munamaidolla ja tule uudestaan sanomaan.
Ajattelin pitkästä aikaa tehdä pastaruokaa. Edellisestä on ehkä puoli vuotta - vuosi aikaa. Paahdan ensin uunissa öljyssä pyöräytettyjä kirsikkatomaatteja, kesäkurpitsaa, sipulia ja paprikaa ja sitten sekoitan paahtuneet vihannekset keitettyyn spaghettiin. Päälle vielä vähän oliiviöljyä ja raastettua parmesaania. Kypsää broileriakin olisi, ehkä lisään vielä sitäkin joukkoon. Tykkään helpoista, muutaman hyvän ainesosan ruoista.
Just tein myskikurpitsakeittoa lounaaksi. Illalla sitten tortellineja salviavoissa.
Soppa riittää vielä huomiseksikin.
Tein wanhaa kunnon perunavelliä. Tosin tein sen veteen.
Menen vasta huomenna kauppaan, kun muutakin kylällä hoidettavaa asiaa, joten nyt nyhjätään ruokaa tyhjästä.
Tortillalasagnea. Löysin ohjeen ja kokeilen. Huomenna paahdettu kukkakaalikeitto.
Vierailija kirjoitti:
Tein wanhaa kunnon perunavelliä. Tosin tein sen veteen.
Menen vasta huomenna kauppaan, kun muutakin kylällä hoidettavaa asiaa, joten nyt nyhjätään ruokaa tyhjästä.
Oletko Savosta?
Lohikiusausta tein eilen valmiiksi tätä päivää varten.
Soijabologneseä joka terästetään tuoreella chilillä.
Porkkanalaatikkoa ja luumukiisseliä. Valmis porkkanasose oli Halpahallissa tarjouksessa.
Makuasioista ei kiistellä eikä ole väärää tapaa tehdä ruokaa. Jokainen tekee kuten hyväksi näkee ja mikä maistuu.