Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teidän vinkit unensaantiin?

Vierailija
25.01.2021 |

T. Uneton

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuma kylpy, suihku, melatomiini, äänikirja, valot pois, kuuma kaakao, tilkka konjakkia.

Vierailija
2/27 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imovane

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä poden unettomuutta pitkälti sen takia, että kaikki työ- tai muut murheet alkaa pyöriä päässä juuri silloin kun yrittää nukkua. Siksi olen alkanut kuunnella jotain podcastia silmät kiinni sängyssä, jotain sopivan kevyttä joka pitää ajatukset poissa murheista mutta johon on helppo nukahtaa. Mulle se auttaa, mutta riippuu toki siitä miksi valvoo.

Vierailija
4/27 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta, melatoniini, ei kahvia

Vierailija
5/27 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ehdoton juttu ulkoilu. Yritän tehdä 2-3 pitkää ulkoilua päivässä ja herätä tosi ajoissa. Yleensä silloin nukahdan niin kuin nyt, eli ihan just. Silmät on jo ristissä.

Vierailija
6/27 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paneminen. Mies tykkää, minä tykkään ja molempia alkaa nukuttamaan. Mutta orkku siinä on saatava, muuten ei saa nukuttua ollenkaan koko yönä.

Vierailija
7/27 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melatoniini ja neliöhengitys. Eli siis hengität niin, että lasket mielessäsi vaikka kahdeksaan. Ja teet mielessäsi jonkun kuvion missä kahdeksan kulmaa. Sisään 1,2,3,4 ja ulos 5,6,7,8.

Omaan hengitysrytmiin sopivaa tietysti. Itse teen neliötä. 1,2 sisään ja 3,4 ulos. Rentouttaa.

Vierailija
8/27 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velvotteet oikeaan aikaan toimii parhaiten (iltatyö minun tapauksessa). Muuten valvoisin yöt kauhistellen kohta aamuvuoroon soivaa kelloa. Miten se ajankulu yön tunteina onkin sellainen, että käväisit ihan hetken olevinaa jossain ajatuskelassa, mutta niin vain menikin taas kaks tuntia?!? :D joo no jos tollaset tärkeät elämänrytmiä määrittävät asiat on ok, niin sitten on auttanut melatoniini, fyysinen väsyttäminen, rutiinit (vaikka sellaset tylsiä onkin), koko illan saa myös melkein pyhittää sille ettei vaan ole myöskään: nälkä, äänekästä, valoisaa, kuuma, kylmä, itikoita tai mitä näitä unta häiritseviä tekijöitä nyt onkaan. Näillä saan nykyään nukuttua, vaikka melkein olisi helpompi vaan valvoa suosiolla, mut sitä ei vaan kuuppa kestä pidemmän päälle..

Vierailija
9/27 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xanor.

Vierailija
10/27 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruutuaika minimiin tai kokonaan pois. Riittävästi erilaisia aktiviteetteja päivän aikana, että aivot ja kroppa rasittuvat. Liikuntaa, lukemista, aivoja rasittavaa tekemistä (opiskelua tmv.), käsitöitä, paljon ulkoilua, säännöllinen ravitseva ruoka. Illalla vielä jokin väsyttävä lääke.

Vierailija
11/27 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piikkimatto

Vierailija
12/27 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänikirjan kuuntelu. Joku mahdollisimman moneen kertaan kuunneltu kirja ja rauhallisella äänellä lukeva lukija, sopivan hiljaiselle, että joutuu olemaan pyörimättä että kuulee. Uni tulee alle 15 min. Kannattaa myös jättää yöksi päälle, sillä jos yöllä sattuu heräämään, ei taustahöpinä anna tilaa työajatuksille. Paransi minun unettomuuden ja yöheräilyt/valvomiset.

Vierailija
13/27 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trazodone + Stilnoct

Vierailija
14/27 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paneminen. Mies tykkää, minä tykkään ja molempia alkaa nukuttamaan. Mutta orkku siinä on saatava, muuten ei saa nukuttua ollenkaan koko yönä.

Hyi 🤢🤮

15/27 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaako tuo melatoniini oikeasti? En ole ikinä kokeillut. Poikkeuksellisesti viime aikoina on ollut vaikeuksia unen saannissa niin olen ajatellut kokeilla jos vaikka auttaisi. 

Vierailija
16/27 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitäisi luopua kokonaan kahvista, limuista, energiajuomista ja televisiosta/ruudusta, niin kylläpä tylsää olisi.

Vierailija
17/27 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä370599 kirjoitti:

Auttaako tuo melatoniini oikeasti? En ole ikinä kokeillut. Poikkeuksellisesti viime aikoina on ollut vaikeuksia unen saannissa niin olen ajatellut kokeilla jos vaikka auttaisi. 

Auttoi hetken, mutta vain nukahtamisvaiheeseen. Heräsin aina parin tunnin päästä nukahtamisesta.

-unettomuutta kohta 15 vuotta

Vierailija
18/27 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piikkimatto

Sen päällä nukkuminen?

Vierailija
19/27 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljännes Mirtzapam ja 8 cl tiukkaa viinaa. Tunti ja olet unten mailla.

Vierailija
20/27 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syvähengitys ja Ketipinor

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän