Testausmäärät tulevat romahtamaan uusien karanteenimääräysten seurauksena
Miksi kukaan perheellinen menisi lieväoireisena enää testiin, kun sitten muu perhe joutuu istumaan kotona 21 vuorokautta? Yhden perheenjäsenen parin päivän kurkkukivun takia muu talous on kodin vankina kolme viikkoa.
Kommentit (230)
Näin varmasti käykin.
Itse olen karanteenissa, altistumisen takia
.
Täysin oireeton olen, testattu jo 2 kertaa.
No menee ne 2 viikkoa näinkin. Harmittaa vaan työkaverit kun muutenkin osastolla vajetta.
Sillähän niistä rajoituksista päästäänkin kun korona leviää mahdollisimman paljon. Tai ainakin näin nurinkurinen logiikka on kaikilla jotka rajoituksista ei pidä.
Joo en mäkään mene testiin paitsi jos sairastun ihan kunnolla
Miksiköhän pitää kiristää karanteeneja yms? No siksi, koska ihmiset ei VIITSI niitä noudattaa. Jos jokainen huolehtisi omalta osaltaan turvtoimista, niin ei tarvitsisi kärsiä karanteeneissa. Mutta isillä on korona, niin muut ek halua olla karanteenissa ja sitten on 300 muuta kohta karanteenissa. Mikä ihmeen syytös oli sitä britaniasta tullutta kohtaan, kun itse ei haluata pienintäkään epämukavuutta itselle. Rahoituksen sopii, jos ne koskee toisia, ei itseä. Laitetaan kaikki rajoitukset koskemaan ulkomaalaisia. Eiks jee?
Sinkkisuihke puuduttaa kurkun, niin ettei tunnu kipua. Itse en ehdi joka kivistyksen ja niiskauksen takia istua kuukautta kotona. Kuka täällä enää töissä käy, jos on tällaiset rajoitteet? Ja millä lopulta maksetaan sairaiden hoito?
Mua ei ainakaan testiin saa kirvelläkään, ai miksikö?????
Koska en halua lehtiin ja uutisiin, en halua että minut (vaikkakin ilman nimeä) mainitaan sosiaalisessa mediassa. Asuinkuntani,ehkä jopa ikä jne.
Ihmiset eivät valitettavasti näe kuin oman napansa.
Vierailija kirjoitti:
Sinkkisuihke puuduttaa kurkun, niin ettei tunnu kipua. Itse en ehdi joka kivistyksen ja niiskauksen takia istua kuukautta kotona. Kuka täällä enää töissä käy, jos on tällaiset rajoitteet? Ja millä lopulta maksetaan sairaiden hoito?
Kurkkukipuun kannattaa kokeilla suolavedellä kurlaus. Mulla auttaa aina.
Ei kai sitä perhettä karanteeniin laiteta ellei sillä yhdellä ole koronaa vaan se lievä testattu kurkkukipu.
Mä perheellisenä keksin tasan yhden syyn mennä koronatestiin: jotta saisin saikkua.
Vierailija kirjoitti:
Levität siis koronaa. Ja mitä ajattelit että sen jälkeen tapahtuu?
Ymmärrän todella hyvin heitä, jotka eivät jaksa karanteenissa olla. Näillä rajoituksilla suojellaan riskiryhmiä ja jos ei itse kuulu sellaiseen, niin mistä motivaatio oman elämän kohtuuttomaan rajoittamiseen..?
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän todella hyvin heitä, jotka eivät jaksa karanteenissa olla. Näillä rajoituksilla suojellaan riskiryhmiä ja jos ei itse kuulu sellaiseen, niin mistä motivaatio oman elämän kohtuuttomaan rajoittamiseen..?
Tuskin mistään jos on ihminen joka välittää vain itsestään. Koska sellainen on se joka noin ajattelee.
Vierailija kirjoitti:
Kenellä muka on koko ajan kurkku kipeänä tai flunssanuhaa?
Kessuttelua vähemmälle ja vitamiinit kuntoon. Tai sitten sulla on se korona.
Vierailija kirjoitti:
Tarvitseeko jonkun miettiä tuollaista?
Ai että, löytäisinkö nyt motivaatiota olla aiheuttamatta kuoleman- tai loppuelämän vammautumisen vaaraa muille ihmisille?!
Kaksi viikkoa olisi vielä mennyt, mutta kolme viikkoa koko perhe karanteenissa kippaa jo yli siitä, mitä olen vapaaehtoisesti valmis ventovieraiden eteen tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Mä perheellisenä keksin tasan yhden syyn mennä koronatestiin: jotta saisin saikkua.
Mutta eihän sitä saisi kuin sen 1-2vrk maksimissaan, koska testiin pääsee nyt niin nopeasti+tuloksen saa päivässä tai kahdessa ellei jopa jo samana päivänä.
ketä kiinnostaa joku meemiflunssa?
Vierailija kirjoitti:
Ei kai sitä perhettä karanteeniin laiteta ellei sillä yhdellä ole koronaa vaan se lievä testattu kurkkukipu.
Mutta kun se lievä kurkkukipu voi olla koronaa. Turha ottaa riskiä ja mennä testiin.
Mullon ollut jo pari viikko kurkkukipua.
Taino hiukan oireillu, käytin heti suuvettä, vanha kikka, se tappaa hiukan bakteereja ja on/voi estää kurkkukivun.