Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa millä perusteella sossu lähettää työttömien terveystarkastukseen

Vierailija
25.01.2021 |

Sovin ohjaajani kanssa että aloitan kuntouttavan työtoiminnan ja siinä keskustelussa hän mainitsi laittavansa mut terveystarkastukseen.
Ei tullut virallista kutsua postissa vaan tekstiviestillä laitettiin että silloin ja silloin.

Sossu ohjaaajani pyysi saada mun terveystarkastukseen liittyvät tiedot heille. Siis sosiaalitoimelle lähetetään minun terveystarkastus paperit. Paino ja pituus sekä kaikki henkilökohtainen menee kolmannelle osapuolelle tuosta vaan.

En aio kyllä kertoa mitään henkilökohtaisista mielenterveysongelmista siellä tarkastuksessa.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni olen jo tarpeeks alhaalla joutuessani kuntouttavaan. Onko tuo tarkastus pakollinen? Tietysti leikkaavat koko tuen pois jos en mene

Vierailija
2/48 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata. Ne tiedot on jo hänellä! Kaikki tietosi: tiliotteet, kanta-kirjaukset, te-toimiston kirjaukset jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

orjan osa :(

Vierailija
4/48 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kyllä enää hakenut toimeentuloa koska elän säästöillä. Huvittavaa miten heppoisesti sinun omat terveystiedot päätyy tuosta vain ulkopuolisille.

Vierailija
5/48 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osanottoni.

Vierailija
6/48 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

orjan osa :(

Sepä se. Aion kyllä lopettaa sen pelleilyn parin päivän jälkeen.

Vierailija
7/48 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikäähän, kun Kelan tai sossun tietosuoja pettää...!

Vierailija
8/48 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks tää touhu ihan laillista? Ei mun mielestä!

Vierailija
9/48 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettikäähän, kun Kelan tai sossun tietosuoja pettää...!

Voi voi sieltä saa kaikki lukea lihavuudestani. Ja mun mielestä se on jo pettänyt kerran lähetetään terveystiedot noin helposti eteenpäin.

Vierailija
10/48 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kyllä enää hakenut toimeentuloa koska elän säästöillä. Huvittavaa miten heppoisesti sinun omat terveystiedot päätyy tuosta vain ulkopuolisille.

Tämä. Ihmisoikeudet ovat vain työssäkäyvien osa, olet tulevaisuudessa avoin kirja ja kuluerä.

Vierailija
11/48 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se taitaa olla tervydenhoitajan tekemä, ei siis mikään tarkka syyni, ja on vapaaehtoinen perustyöttömälle, Typ asiakkaista en osaa sanoa, että miten suhtautuvat jos kieltäytyy.

Vierailija
12/48 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onks tää touhu ihan laillista? Ei mun mielestä!

Onko sinulla yksityisyydensuojaa? Pitää kysyä oikeusoppineelta!

Vierailija
13/48 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yksityisyydensuojaa eikä mulla ole ihmisarvoa. Olen sen ikäinen ja kuntoinen että opiskelu olis ollut mulle ykköspaikka. Kuntouttavhan on niin pohjamudissa oleville kuin voi olla pohjalla.

Vierailija
14/48 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus aiemmin ainakin Kela saattoi lähettää työttömän (jolla terveysongelmia) työkyvynarvioon, jossa nimenomaan katsottiin, onko joku terveyseste työhön menemiseen.  Turhaan sellaiset ovat työnhakijoina, jotka eivät työhön pysty.

Vierailija
15/48 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut koskaan ehdotuksia palkka työstä. Aina valmennuksia ja nuorten pajoja. Niil ei tahdo elää ja rahaa tarvii kuitenkin . Olen osallistunut 20x paja toimintaan ja joihinkin nuotti valmennuksiin 5x ainakin. Tuntuu etten koskaan saa palkkatyötä ainakaan te toimiston avulla.

Vierailija
16/48 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En saanut koskaan ehdotuksia palkka työstä. Aina valmennuksia ja nuorten pajoja. Niil ei tahdo elää ja rahaa tarvii kuitenkin . Olen osallistunut 20x paja toimintaan ja joihinkin nuotti valmennuksiin 5x ainakin. Tuntuu etten koskaan saa palkkatyötä ainakaan te toimiston avulla.

Ei kukaan työllisty te-toimiston avulla. Töitä sun pitää hakea itse! 

Vierailija
17/48 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvitin minkälainen terveydenhoitaja on vastassa ja hän on suuntautunut kehitysvammaisiin , mukavaa että mua pidetään sellaisena.

Savon sossu ohjaa ihmiset terveysasemalle tarkastukseen ja kaikkien muiden kaupunkien. Miksi taas joudun erilaisten pariin en kestä enää

Vierailija
18/48 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä ei ole kuntouttavien työpajojen jälkeen tarjolla!!!

Työnantajat eivät enää kiinnostu.

Vierailija
19/48 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda koko juttu. Korona-aikana on kaikki ”turha” ainakin meidän kunnassa tauolla. Kieltäydy kohteliaasti.

Vierailija
20/48 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee netissä Oma Olon terveystarkastus ja sano sossulle, että se saa riittää!