Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykyteinit pitää raskampaa musiikkia keski-ikäisten musiikkina

Vierailija
25.01.2021 |

Autoradiossa soi Black Sabbath, Led Zeppelin ja Metallica: "ei jaksa tuollaista setämusiikkia".

Kasarinuoret ajatteli samalla tavalla humpasta ja tangosta.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan nuo nyt paskaa nykypäivän mittapuulla

Vierailija
2/48 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä diggaa nuori sukupolvikin heviä :) päästään perhematkailemaan keikoille. 

Mutta ei mua haittaa vaikka olis setämusaa, kuten ei mun vanhempia haitannut, että heidän musiikkinsa oli mulle pappamusaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se menee. Kuuntepas vaikka jotain Kipparikvartettia niin ymmärrät kyllä.

Vierailija
4/48 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäköön oman musansa, mutta jättäisivät meidän setämusiikin rauhaan. Kaupoissa kuulee aivan järkyttävän oksettavia versioita vanhoista kappaleista. Nelinkertaiset bassot ja joko mumiseva tai vinkuva autotune laulu.

Vierailija
5/48 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyteini kuuntelee sitä mitä some ja youtube niille syöttää. Mitäänsanomatonta naputusbiittiä ähkimisten ja öhkimisten tahtiin. Massalle on helppo myydä yksinkertaista paskaa.

Vierailija
6/48 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yritä olla musiikinkuuntelullani nuorekas. En ole pettynyt, kun kuulen, etten olekaan :D

Ihan kuin vanhempi väki kuuntelisi suunnilleen väkisin heviä, että olisi nuorekas.

Vierailija
7/48 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja hevaripukeutuminen on heille tätityyliä 😀

Vierailija
8/48 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näillä hieman eroa... "Hieman"...

9/48 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Black Sabbath, Led Zeppelin ja Metallica ehdottomasti ovat setämusiikkia, eikä missään nimessä raskasta sellaista.

Vierailija
10/48 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan nuo nyt vanhaa musiikkia. Mutta entä Amorphis, Battle Beast, Sabaton tai Ghost?

Vierailija
11/48 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäköön oman musansa, mutta jättäisivät meidän setämusiikin rauhaan. Kaupoissa kuulee aivan järkyttävän oksettavia versioita vanhoista kappaleista. Nelinkertaiset bassot ja joko mumiseva tai vinkuva autotune laulu.

Se on tuotteistettua massapaskaa joita kaikki kaupat on 90% täynnä. Ja jengi ostaa koska "ei oo niin välii mitä sä ragetat" eivätkä ymmärrä paremmasta mitään.

Vierailija
12/48 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama asia ei koskaan muutu sukupolvesta toiseen:

-edellisen / jälkeen tulevan sukupolven musiikki on syöpää, ei voi kuunnella

-joka sukupolven musamaku on suurimmaksi osaksi koostunut siitä, mitä eniten tyrkytetään ja mainostetaan, tapahtuipa tyrkyttäminen sitten radiosoiton, musavideoiden, somen tai minkä tahansa kautta.

Ihan samanlaisia tusinataaveja ihmiset on sukupolvesta riippumatta.

Vierailija
13/48 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä diggaa nuori sukupolvikin heviä :) päästään perhematkailemaan keikoille. 

.

Niin no, olihan kasarillakin joitain nuoria jotka tykkäsi Katri-Helenasta ja kävi lavatansseissa. Nyt hevarinuoret on vastaavia "friikkejä"😀

Vierailija
14/48 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä32673 kirjoitti:

Black Sabbath, Led Zeppelin ja Metallica ehdottomasti ovat setämusiikkia, eikä missään nimessä raskasta sellaista.

Tässä on raskasta.

15/48 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa. Kuuntelen bläkkiä ja deathia, vaikka olen viisikymppinen jakkupukulady. En ole koskaan yrittänyt olla ”nuorekas” vaan aidosti vaan rakastan sitä nuoruuteni musiikkia.

Tämä järjestely sopii minulle.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
16/48 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmiiksi jo pelkään päivää jolloin lapseni sulkevat minut hoitokotiin ja nostalgia radiosta soi Nylon Beat.

Vierailija
17/48 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-luvulla musiikki oli vielä aitoa ja taitavasti soitettua. Sen jälkeen tuli kaiken maailman diskobiitit ja muut yksinkertaiset kitaranrenkutukset kehiin.

Vierailija
18/48 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän eskarilainen tykkää Slayerista, Behemothista ja MyGrainista, koska sitä kuunnellaan paljon kotona. Se on ikään kuin hänen lapsuutensa musiikkia. Ihan samanlailla minä tykkäsin tuon ikäisenä Markku Arosta ja Vicky Rostista, koska niitä kuunneltiin kotona paljon.

Toki salaa toivon, että tuo lapsi pelastuisi rapilta, mutta jos siitä innostuu, kun alkaa hahmottamaan enemmän omaa musiikkimakuaan, niin se on sitten hänen juttunsa.

Vierailija
19/48 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun teini kuuntelee uutta raskasta musaa. Niinkuin itekkin tykkään enemmän uudesta. Varmaan mennään yhdessä tytön kanssa ens kesänä Slipknotin keikalle Turkuun :)

Vierailija
20/48 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metalli ja suurin osa rockista on ollut setämusiikkia jo parikymmentä vuotta. Metallin ja rockin joutsenlaulu oli ehkä 2000-luvun alussa, joku 2001-2007, jolloin se oli vielä hetken trendikästä, vaikkei mitään uutta syntynytkään. Tämän verran ymmärrän asioista jopa minä, vaikka olen nelikymppinen setä ( no oikeasti en ole kyllä erityisen setä).

Se mikä minusta tuntuu erikoiselta, on että räppi on niin suosittua nuorten keskuudessa, vaikka räppihän on aika setämiesmusiikkia myöskin. Kaikki uudet ja uudistavat jutut on keksitty räpissä suunnilleen välillä 1978-2003. Nykyinen trap vai mitä se himmailuräppi on, on lähinnä 90-luvun triphop-äänimaisemia, ja päälle räppiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi