Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko vuokranantajana käyttänyt Kelan vakuutta?

Vierailija
25.01.2021 |

Kelan vakuushan on siitä erikoinen, että se ei ole mikään vakuus koska Kelalla on ehtojen mukaan valta päättää sen käytöstä. Tästä syystä en kyseistä "vakuutta" ole hyväksynyt. Onko joku joutunut käyttämään kyseistä vakuutta vuokralaisen tuhojen korjaamiseen ja millaista asiointi Kelan kanssa on ollut? En ole itse ollut koskaan Kelan kanssa missään tekemisissä enkä toivottavasti tule olemaankaan ennen eläkeikää mutta olen kuullut, että kaikenlaista laitonta sanelupolitiikkaa yrittävät harrastaa.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata vähänkään arvokkaampaan asuntoon ottaa vuokralaiseksi henkilöä joka on hoitanut asiansa niin, että voi tarjota vain Kelan vakuuden. Selvä merkki siitä ettei ole välittänyt elämäeeä paljon mistään joten tuskin välittää asuntosi kunnossa pitämisestäkään.

Vierailija
2/36 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata vähänkään arvokkaampaan asuntoon ottaa vuokralaiseksi henkilöä joka on hoitanut asiansa niin, että voi tarjota vain Kelan vakuuden. Selvä merkki siitä ettei ole välittänyt elämäeeä paljon mistään joten tuskin välittää asuntosi kunnossa pitämisestäkään.

Paskapuhetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan vakuus ei kata lainkaan samalla lailla kuin esim. vuokralaisen oma pantattu vuokravakuus. En muutenkaan ottaisi vuokralaista, joka ei itse kykene asumistaan maksamaan. Jos ei ole omaa rahaa panttina, ei ole haluakaan asua siivosti. 

Vierailija
4/36 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelan vakuus ei kata lainkaan samalla lailla kuin esim. vuokralaisen oma pantattu vuokravakuus. En muutenkaan ottaisi vuokralaista, joka ei itse kykene asumistaan maksamaan. Jos ei ole omaa rahaa panttina, ei ole haluakaan asua siivosti. 

Paskapuhetta.

Vierailija
5/36 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt ja ei mitään ongelmaa ole ollut. Pitää vaan toimittaa kuitit ja kuvat esim. aiheutetuista vahingoista.

Vierailija
6/36 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se ei sun mielestä kata? Kelan sivuilta löytyy kyllä tieto, mitä kattaa. Kiinnostaisi kuulla, että mitä se vuokralaisen oma vakuus kattaa, mitä Kelan vakuus ei?

Vierailija
7/36 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paskapuhetta.

Ei ole. Maassa missä koulutus on maksutonta ja tuettua ei luulisi olevan ongelma hoitaa asiansa niin, että on rahaa perstaskussa elämistä varten. Mikäli ei ole niin on joko laiska, tyhmä tai välinpitämätön tai jotain näiden yhdistelmiä. Itse en ainakaan sellaista ota vuokralaiseksi tai ylipäätään halua olla näiden kanssa missään tekemisissä.

Vierailija
8/36 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt ja Kela hoiti nopsasti maksuun vuokrarästin ja loppusiivouskulut.

Vierailija
9/36 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se ei sun mielestä kata? Kelan sivuilta löytyy kyllä tieto, mitä kattaa. Kiinnostaisi kuulla, että mitä se vuokralaisen oma vakuus kattaa, mitä Kelan vakuus ei?

Kelan vakuusehdoissa sanotaan, että sitä ei voi käyttää ilman Kelan lupaa. Ei se mikään vakuus ole jos vakuuden antaja voi yksipuolisesti päättää voiko sitä käyttää vai ei.

Vierailija
10/36 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paskapuhetta.

Ei ole. Maassa missä koulutus on maksutonta ja tuettua ei luulisi olevan ongelma hoitaa asiansa niin, että on rahaa perstaskussa elämistä varten. Mikäli ei ole niin on joko laiska, tyhmä tai välinpitämätön tai jotain näiden yhdistelmiä. Itse en ainakaan sellaista ota vuokralaiseksi tai ylipäätään halua olla näiden kanssa missään tekemisissä.

Tämä. Kaksio pääkaupunkiseudulla maksaa vähän syrjässäkin sen neljännesmiljoonan, joten kannattaa tehdä kaikki mahdolliset ennakkoselvitykset vuokralaisesta. Eikä missään nimessä sellaiselle jonka vakuus on Kelan varassa.

Vierailija
11/36 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paskapuhetta.

Ei ole. Maassa missä koulutus on maksutonta ja tuettua ei luulisi olevan ongelma hoitaa asiansa niin, että on rahaa perstaskussa elämistä varten.

Nykyään rakennetaan niin pieniä asuntoja, että saattaa tuntua siltä kuin eläisi perstaskussa.

Vierailija
12/36 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paskapuhetta.

Vitustakos sinä tiedät, mitä ihmisen elämässä on tapahtunut vaikka olisi mikä saatanan professori koulutukseltaan?

Vierailija
13/36 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelan vakuusehdoissa sanotaan, että sitä ei voi käyttää ilman Kelan lupaa. Ei se mikään vakuus ole jos vakuuden antaja voi yksipuolisesti päättää voiko sitä käyttää vai ei.

Ei tietenkään voi käyttää ilman lupaa, muutenhan kaikki ottaisi tuosta ilmaiset vakuusrahat omalla luvalla. Kela kyllä myöntää sen käyttämisen, kunhan se on perusteltua. Kerro mitä se ei kata, mitä vuokralaisen maksama vakuus kattaa.

Vierailija
14/36 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paskapuhetta.

Vitustakos sinä tiedät, mitä ihmisen elämässä on tapahtunut vaikka olisi mikä saatanan professori koulutukseltaan?

Professori ei ole koulutus. Saatana professorista en ole kuullutkaan. Hyvät käytöstavat eivät ole koulutuksesta kiinni, kannattaa sinunkin opetella.

Vierailija
15/36 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään voi käyttää ilman lupaa, muutenhan kaikki ottaisi tuosta ilmaiset vakuusrahat omalla luvalla. Kela kyllä myöntää sen käyttämisen, kunhan se on perusteltua. Kerro mitä se ei kata, mitä vuokralaisen maksama vakuus kattaa.

Selvästi et tajua vaikka asia on sinulle selitetty joten ei kannata jatkaa. Sinulla ei ole sijoitusasuntoa joten mitä väliä.

Vierailija
16/36 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei kata sitä henkistä varmuutta sille, että käteistalletus on kivampi kuin Kelan vakuus. Valinta on vuokranantajan, ei vuokralaisen.

Vierailija
17/36 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pienellä eläkkeellä ja nykyisessä asunossa ei ole vuokravakuutta sisällä.

Olen asunut tässä jo liki kymmenen vuotta. Olen siis luotettava vuokralainen, en polta, juo eikä ole eläimiä. Ei käy paljon vieraita ja asunto on miltei samassa, eli yhtä hyvässä kunnossa kuin tähän tullessani. Remonttia ei ole välillä tehty.

Olen miettinyt, että jos muutan, esimerkiksi talo myydään toiselle, niin tarvitsen Kelan vakuuden.

Minulla ei ole kolmen kuukauden vuokran suuruista rahaa kerralla, lisäksi tulisi muuttokuljetukset maksettavaksi.

Plus aina joku menee rikki muutossa.

Viimeksi sohvasta lähti jalka, sama sohva on edelleen, mutta ei ehkä kestä uutta muuttoa.

No, joku nyt sanoo, että saa ilmaiseksi, mutta kuljetusta siinäkin tarvitaan ja maksaa yleensä.

En ymmärrä miksi minä olisin niin huono vuokralainen, vaikka Kela sen vakuuden minulle myöntäisi?

Tässä liki kymmenessä vuodessa on talossa ollut jos jonkinlaista hiihtäjää, ovat jotkut muuttaneet tiuhaankin.

Vierailija
18/36 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pienellä eläkkeellä ja nykyisessä asunossa ei ole vuokravakuutta sisällä.

Olen asunut tässä jo liki kymmenen vuotta. Olen siis luotettava vuokralainen, en polta, juo eikä ole eläimiä. Ei käy paljon vieraita ja asunto on miltei samassa, eli yhtä hyvässä kunnossa kuin tähän tullessani. Remonttia ei ole välillä tehty.

Olen miettinyt, että jos muutan, esimerkiksi talo myydään toiselle, niin tarvitsen Kelan vakuuden.

Minulla ei ole kolmen kuukauden vuokran suuruista rahaa kerralla, lisäksi tulisi muuttokuljetukset maksettavaksi.

Plus aina joku menee rikki muutossa.

Viimeksi sohvasta lähti jalka, sama sohva on edelleen, mutta ei ehkä kestä uutta muuttoa.

No, joku nyt sanoo, että saa ilmaiseksi, mutta kuljetusta siinäkin tarvitaan ja maksaa yleensä.

En ymmärrä miksi minä olisin niin huono vuokralainen, vaikka Kela sen vakuuden minulle myöntäisi?

Tässä liki kymmenessä vuodessa on talossa ollut jos jonkinlaista hiihtäjää, ovat jotkut muuttaneet tiuhaankin.

Ei minulla ainakaan olisi mitään ongelmaa vuokrata asuntoa tällaiselle henkilölle jos siis tietäisin kaiken tämän vuokrausvaiheessa. Siinä tilanteessa en kuitenkaan sinua tunne ja asiasta on vain sinun sanasi ja kokemus on opettanut, että siihen ei kannata luottaa. Valitettavasti raha ratkaisee ainakin minun omistamissa asunnoissa.

Vierailija
19/36 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luottotiedoton on aika usein parempi vuokralainen kun normaali työssäkäyvä tai opiskelija. Maksavat vuokrat ajallaan ja elävät siivosti sen takia koska tietävät että heillä ei ole varaa mokata. Ja toisilla on välitystili tai edunvalvonta miltä tulee varmasti vuokra koska eivät itse hoida raha-asioitaan.

Vierailija
20/36 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luottotiedoton on aika usein parempi vuokralainen kun normaali työssäkäyvä tai opiskelija. Maksavat vuokrat ajallaan ja elävät siivosti sen takia koska tietävät että heillä ei ole varaa mokata. Ja toisilla on välitystili tai edunvalvonta miltä tulee varmasti vuokra koska eivät itse hoida raha-asioitaan.

Hyvä vitsi. Sinullakaan ei ole sijoitusasuntoa. Suurin osa luottotiedottomista on porukkaa joka paskat välittää mistään Luottotiedot harvemmin menee muuten kuin aktiivisella hölmöilyllä ja sen lopettaminen vaikuttaa olevan yhtä helppoa kuin tupakoinnin tai sokerin syömisen lopettaminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän